Subforum voor liefhebbers/handelaren?

Je kan als verkoper ook even wachten met toewijzen natuurlijk.
“Wie als eerste komt” is niet verplicht.
Je kan idd ook even een dagje wachten maar ik heb wel gezien dat leden (kopers) dan óók weer boos worden. Vandaar dat je bij “ervaringen” ook echt een transactie moet hebben gehad om iets te mogen plaatsen.

3 likes

Ik ben geschokt.

6 likes

Noop.

Is al weleens een tijd dicht geweest hoor

12 likes

Ow?

Als Drebin zwelgt in gezagsgetrouwheid, mag ik het toch zeker ook wel een keertje? :joy:

1 like

Gratis kijken,kopen, verkopen,vragen stellen,en je mening geven.
Waar kan dat vandaag de dag nog?
Ga vooral zo door,uch ik heb gezegd.

Hahaha

1 like

Dat is uitlokking…

1 like

Ik vind deze discussies altijd wel interessant. Ik hoor namelijk van bijna iedereen die zijn horloge inruilt of aanbiedt, dat de horlogemarkt op HF verpest is en dat ze daarom al niet eens adverteren op het forum en meteen inruilen. Of mensen die het toch proberen, en na weet ik hoeveel lowball biedingen of belachelijke inruilvoorstellen, toch maar eieren voor hun geld kiezen.

De dealtjes op HF zijn echt op 1 hand te tellen tegenwoordig, en die worden door zgn “hoovers” meteen opgeslokt. Vaak nog met biedingen onder de koopjesprijs. Om vervolgens het op MP of EBay te proberen. De tijd van elkaar iets gunnen lijkt op HF, met uitzondering van een enkeling, wel voorbij. Ik gunde ooit iemand voor een matsprijs een Omega sluiting. Nog geen twee maanden later stond die voor meer dan het dubbele te koop :joy:. Daar ga je dan met je matsprijs.

Ik denk dat iedereen maar zelf maar moet bepalen aan wie hij verkoopt. Als je de prijs krijgt waar je tevreden mee bent, dan heb je het toch goed gedaan?

29 likes

image

1 like

Voor mijn tijd, maar volgens mij had dat niets met traagheid van het systeem te maken.

1 like

Jij bent dan - vind ik - een positieve uitzondering. Merk dat jij vaak horloges koopt na een verlaging, dan heeft iedereen zn kans wel gehad.

Daar komt bij dat je faire inruil biedt, ook op ‘lastige’ horloges. Win win voor velen.

Ik bedoel, wie ruilt dat lelijke zwarte ding op jouw site in? En dat durven ze ook nog zonder te lachen aan te bieden? :innocent:

8 likes

Klopt. Er was altijd veel gedoe.
Maar het sluiten van de markt én off topic heeft waarschijnlijk gevolgen voor het aantal leden.
En daar wordt het systeem wel vlotter van.
Overigens blijkt dat ik zelf ook een enorm vertragende factor ben.
Als ik berichten verplaats of verwijder krijgt het systeem echt een opduvel.
Alle extra opties (meer likes kunnen geven, automatisch sluiten, extra mogelijkheden voor trustlevels) doen ook geen goed.
Maar standaard is ook zo… standaard hè?

2 likes

Jij mag alleen nog maar snachts op 't forum komen dan. :innocent::+1:

:joy: dan vallen de storingen me nog alles mee

2 likes

Inmiddels doe ik het ook niet meer maar verplaats ik alles naar een afgesloten deel.
Denk dan aan:
Verkoopadvertenties ouder dan een jaar
Gezocht advertenties ouder dan 3 maanden
Off topic ouder dan een jaar
Jouw bijdragen aan het forum
:nerd_face:

26 likes

:joy::joy::joy:

3 likes

Ben ik met je eens. Ik denk dat jij de ‘feiten’ kent. En hetgeen wat ik probeerde aan te geven was het gevoel van de bezoeker die hoopt een mooi dealtje voor zichzelf te regelen als onderdeel van de hobby.

Ik verlies sowieso altijd geld op mijn horloges. En dan ben jij er gelukkig om het verlies nog enigszins te beperken. :joy:
(En die Rolexen tegen list daargelaten, want dat is natuurlijk gratis geld.)

3 likes