Submariner 1680 red

Goedemorgen, een vriend van mij overweegt evt de aanschaf van onderstaand horloge.
Zelf is hij , en ik ook niet goed is staat om de originaliteit te beoordelen.
Wat denken jullie mbt dial wijzers etc ?

https://www.marktplaats.nl/v/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1977630599-rolex-1680-red

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/rolex-submariner-only-ii/318078/2726?u=thewornwatch

Was al eens eerder aangehaald.

3 likes

Je was me net voor😂 ik herkende hem meteen. Geen verkeerd exemplaar an sich maar het riekt verder maar de misdaad.

3 likes

Ik ga het even Lezen

1 like

Lijkt mij een duidelijk verhaal, ik zal het even doorgeven.
Dank voor de moeite iig :+1:
En jij uiteraard ook @W2W

1 like

Ik heb het horloge destijds ook serieus overwogen. Je zou het horloge dan moeten kopen als een 1680 zonder papieren en nieuwe lumes. Als je daar mee zou kunnen leven dan moet je hem vooral kopen.

Ik kan dit gewoonweg niet, zeker niet nadat ik iemand attendeer op bepaalde dingen die niet kloppen en dan volledig voor gek wordt verklaard. Een lichtpuntje, dat de 1680 nog altijd niet verkocht is zegt ook wel wat.

2 likes

Het is een vriend van mij die interesse heeft, ik heb ‘m overal op gewezen nu , en hij gaat er nog even over nadenken.

1 like

Staat nu voor €35k op C24

1 like

Oeps, das nogal een verschil.

Denk dat dit exemplaar door die gasten is opgekocht vanaf marktplaats en het is niet ongebruikelijk dat ze dan 50-100% marge rekenen. Het is psychologie waarbij mensen denken dat het de absolute real deal is als een red sub 30+ kost ten opzichte van 20​:joy::joy:

3 likes

Naja, en je koopt bij een dealer vanwege vertrouwen, reputatie, kennis etc. Dat ze verzwijgen dat ie gerelumed is vind ik wel gaan naar oplichterij.

2 likes

Ik vind dit sowieso oplichterij. Door dit soort cowboys is vintage kopen één grote slangenkuil.

2 likes

Je slaat de spijker perfect op zijn kop. Dit is grotendeels waar het probleem zit…

1 like

Ja, ben het volledig met je eens, maar denk laat ik dat maar niet zo zwart-wit stellen omdat je op HF geen ‘bedrijven’ mag bekritiseren.

1 like

Wel bijzonder, de marktplaats advertentie is nog steeds actief.

In dit geval toch een lid van het forum? Dan mag het weer wel. :zipper_mouth_face:

Overigens zie ik deze Sub niet op hun C24 pagina, dus ik houd een slag om de arm.

Daar stond ie vandaag nog wel…

Ik zie nu 8 advertenties online, geen ouwe Sub. Ik hou rekening met het feit dat ik verschillende toko’s door elkaar haal. Hobby handelaren lijk al gauw op elkaar.

Je hebt gelijk, hij lijkt nu weg. Ik heb m eerder bekeken en toen werd die sub aangeraden als “all original”.

Op het Wristler account staat wel een pumpkin Sub, maar nog steeds geen rode. Nou ja, ik ben toch niet in de markt voor dit soort exoten. Maar vind het wel fijn om een beeld te schetsen van handelaren, voor mezelf.