Submariner alternatief

Die 1ste foto van die Breitling schitterend, heel mooi horloge :ok_hand:

Ik zou persoonlijk voor de Zodiac gaan :ok_hand:

Mvg

Ding is heel tof.

@Ts… grijs kopen of een mooie 5 digit.

1 like

Ik koop lekker helemaal niets, ik maakte maar eens een lijstje als denkoefening voor zij die niet verder of creatiever kunnen denken dan iets wat eigenlijk een submariner wil zijn.

En omdat ik na enkele uren ff in m’n telefoon wou schuilen voor de goedbedoelde verhalen van m’n moeder over mensen die ik niet ken.

1 like

Ik ben het eens met deze selectie, Seiko heeft een hele nette serie aan erg goede professionele duikhorloges die ook nog eens relatief budget vriendelijk zijn.

Ook als James Bond (For Your Eyes Only) horloge te gebuiken.

MM300 (de SLA021 in dit geval), daar is eigenlijk niet heel veel introductie voor nodig.

En de SBBN031 tuna (of andere vormen van de 300m versie) als een subtiel en comfortabel alternatief dat gewoon heel goed doet wat het moet doen, tijd aangeven.

In alle gevallen ook voor langdurig diepzeewerk geschikt, zonder heliumklep, want dhr. Tokunaga vond dat dat geen goede optie was ten opzichte van het rondom verstevigen van de horlogekast, het gebruiken van betere keringen en een extra borgring voor het glas.

En puur functioneel is er uiteraard ook nog de Ecozilla.

6 likes

Als je het beleven mag gaat er een tijd komen dat je goed geld zou geven om je moeder nog eens zo’n verhaal te horen vertellen. Ik zou de tijd die je hebt zo wijs mogelijk invullen. Gewoon lekker die Serica scoren, dan kun je daarna onbezorgd op je moeder focussen. :smiling_face::smiling_face::smiling_face:

Tuna is natuurlijk De Max maar voor mij meer een proplof (ook een dijk van een horloge) alternatief dan een submariner alternatief.

Een 64MAS is imo lid van de GO en consoorten groep, maar dan zonder die leuke cijfers.

Een monster (wordt dat nog gemaakt?) of een samurai zijn ook heel mooi en leuk.

De rest herken ik niet, dat zijn ‘generieke seiko duikers’. Sorry.

2 likes

Geen paniek, ze woont niet ver, ik hoor verhalen genoeg :wink:

1 like

Vergeet de certina ds action diver niet!

(Ook verkrijgbaar in “submariner zwart”)

2 likes

Da’s gewoon een sub voor mij.
Niet lelijk, maar ook niets origineels.
De root beer versie is wel heel tasty.

Ginault Ocean Rover

Fortis Marinemaster series, sinds 1954

M-40 serie 30 ATM
M-44 serie 50 ATM. Met COSC Kenissi based uurwerk 70hr powerreserve
Standaard met slideclasp, 5 jaar garantie ook op WR

9 likes

Yema Superman, Skindiver of Pearldiver.

11 likes

Geen Tudor???

Deze 925 Sterling zilveren schoonheid is uniek in horlogeland!

Wèl een Tudor!

En deze Navygraf is ook een toppertje!

7 likes

Sorry mannen maar er is als je het mij vraagt toch maar een echte duidelijke winnaar op elk gebied van stijl, heritage en prestaties. Van de testen met onderzeeërs piloten in extreem zware condities. Uiteraard niet iedereen zijn smaak dat mag zeker. Geloof wel heilig dat de Submariner zijn plaats verdient. Tenzij je voor een James Cameron Deep Sea wilt gaan. Maar die vind ik als daily Watch weer too Much. De Sub blijft perfectie in mijn ogen. Mochten de snobs en patsers het imago niet verpesten. Gelukkig is vintage nog steeds onbevlekt :pray:🫶🏻

5 likes

Kan niet zeggen dat ik eens ben met de submariner vergelijking.
Maar ieder zijn eigen uiteraard.
De gmt versie bedoel je?
Die is inderdaad niet mis.

1 like

Ik ga niet ontkennen dat de submariner zijn status verdient, maar laat dit nu voor 1 keer expliciet niet daarover gaan.

En een Tudor Pelagos en BB58 zijn heel mooi, maar Tudor is niet meer dan surrogaatrolex.
Dat zijn de obvious alternatieven.

1 like

Daar heb je helemaal gelijk in!! Ik denk dat er super veel zeer mooie alternatieven duikers zijn die veel meer eigen smoel hebben. Maar wilde toch even mijn maatje verdedigen in dit verhaal. Hij zit altijd om mijn pols heel casual maar zou per direct 300m diep kunnen gaan met hem :pray:

Persoonlijk heb ik er wel een paar.
Kijk, wil je een Submariner, dan moet je daarvoor gaan, maar in de 1000-2000 Euro range, is er een hoop gaafs te koop.

M’n Doxa Sub 300T:

Ginault Silent Service:

Seiko SPB213J1 140th Anniversary:

Longines Hydroconquest 41mm:

Squale 1521 50 Atmos:

Of, niet van mij, maar wel gepast:
Certina DS Action Diver 40,5mm:

8 likes

Waarom zie ik aan boord dan nooit een offshore duiker die een Rolex gebruikt?
De marketing is geweldig bij het kroontjes merk.
En persoonlijk vind ik die pukkel op het glas ook niet te doen.

2 likes