“Het is groen en het is geen kikker…”
Half HF:
“TOCH EEN KIKKER!”
“Het is groen en het is geen kikker…”
Half HF:
“TOCH EEN KIKKER!”
Niks mis met een (neo-)vintage SeaDweller inderdaad.
All time classic tool watch.
Longines Legend Diver
Likes zijn op, Hierbij toch +1
Uiteraard is een BB of Pelagos een prachtig sub alternatief, kwalitatief en qua looks, net als de seamaster.
Maar net als de Seamaster té voor de hand liggend, té fanboi en té “ik wil eigenlijk een rolex maar lookatme ik heb een rationele keuze gemaakt en dan ga ik je nu uitleggen waarom ik geen sub gekocht heb”.
Hoewel ik de pre ronde index seamasters met sword hands best kan pruimen.
Sjah, wat wil je nou
Ik vind een mooie Tudor BB of Pelagos helemaal niet sub achtig, maargoed
Het stikt toch van minstens gelijkwaardige duikers en bijna altijd nog goedkoper ook?
Misschien moet je eens uitleggen waarom een Sub de Beste Duiker Ooit is, en dat voor maar 10K?
Meer dan dat het caliber erg prettig werken is in geval van service hoor ik eigenlijk niet maar iets zegt me dat jij hier veel over kunt vertellen…
Misschien is het niet de beste duiker. Maar het is wel de meest bekende met de meeste status. Eigenlijk net zoals Ferrari. Dat is ook niet de beste auto, maar wel een van de mooiste. Je hoeft nu geen betoog te gaan houden waarom deze vergelijking een beetje mank gaat, maar het gaat gewoon om het idee. Bij sportauto’s denkt men vooral aan Ferrari, bij duikhorloges voornamelijk aan de Submariner. En ja, het is gewoon een heel mooi en goed duikhorloge. Maar wellicht niet de beste.
Voor TS: ik vind de Seiko SPB143 gewoon een hele mooie duiker (trouwens nirt de beste)
Haha, ik kan me echt werkelijk waar geen sneuere snel geld, leeg leven vervoersmiddel voorstellen dan een Ferrari.
Een vintage sub daarentegen,
Geen rolex, geen tudor, geen seamaster. Makkelijk toch? Staat in de OP, maar sommigen snappen het niet. Kunnen er met hun brein niet bij dat niet iedereen wil waar rolex voor staat.
Ik vermoed dat die mensen als iemand een leuke auto zoekt als alternatief voor een Cayenne - en dan geen Macan, ook in koor “toch een Cayenne”, “er is geen alternatief voor een Cayenne” of “een Macan is toch echt wel hét alternatief voor een Cayenne” gaan zeggen.
Historische relevantie, uniek ontwerp dat niet afgeleid of nageaapt van de sub lijkt, maar op zichzelf staat.
Vele mooie modellen al de revue gepasseerd hier, ik heb al bijgeleerd.
Ook mooi. Kost wel wat
Ik vind die dingen qua ontwerp eigenlijk ook heel sterk, vergelijkbaar met een panerai of een sub.
Maar ik vind ze altijd nòg veel duurder dan ik ze mooi vind…
Dat het de eerste zou zijn is een claim die vaak in twijfel getrokken wordt (ik weet het niet, was er niet bij).
@Hubertje
Dit is wel een mooi horloge en niet eentje die iedereen om heeft.
En Blancpain bestaat al sinds 1735, dus een rijke historie.
Rolex kwam pas 170 jaar later
Het ging niet specifiek om de duiker John. Het ging om Rolex.
Mijn suggesties qua duikers heb ik al gegeven. JLC en Blancpain en sherpa.
Heb ik die Sherpa gemist?
Wat een kul. Als of iedereen met een Ferrari snel geld is en een leeg leven lijdt. Hoeveel mensen met een Ferrari ken je persoonlijk waar je op de koffie mag komen?
Wat betreft die vintage sub geef ik je gelijk!
Ik denk het. Zie mijn eerste post in dit topic.
Ah, is dat die compressorachtige?
Echte compressor case?
Kende het niet, mooi ding
Ja en ja.