Submariner Date

Beste liefhebbers,

Afgelopen week iets ondervonden in de wereld van Rolex, dat velen onder jullie misschien al weten dus graag jullie bevindingen/ervaringen ivm het volgende…

Een aantal weken een Rolex OP (eerste Rolex) overgenomen maar de klik bleef uit. De schoonvader had vanaf dag 1 interesse dus deze was snel een eigenaar rijker.

Die drang naar een nieuwe Submariner Date Black was en is er altijd geweest dus de speurtocht begon. De voorkeur ging uit naar een AD.
Bij S&C kreeg ik een njet… wachtlijst van minstens 2j. :scream:
In Antwerpen bij Tensen hetzelfde verhaal.
Dan maar het aanbod van de gekende “grijze dealers” eens bekeken en ondervonden dat een nieuwe of jong gebruikte duurder is dan de officiële verkoopprijs van Rolex :thinking:

Ik was verbaasd over het feit dat het meest verkochte Model van Rolex gewoonweg haast nergens te verkrijgen is om nog maar te zwijgen van de prijzen die circuleren voor een nieuwe/jong gebruikte.
Dat de prijzen van een nieuwe Hulk of dergelijke door het dak gaan, is al langer geweten maar toch niet voor de klassieke variant?

Wat zijn jullie bedenkingen/ervaringen omtrent de “schaarste” en prijs van de klassieke Submariner Date de laatste tijd?

4 likes

Is al veel over geschreven. Het lijkt erop dat Rolex bewust schaarste creëert bij de SS sportmodellen. En daar hoort ook de ordinaire zwarte Submariner Date bij.

Is deze discussie niet al 100x gevoerd?

2 likes

Wil je nog meer redenen om eens naar een ander horlogemerk te gaan kijken? Als ze geen horloges willen verkopen, mij best; ik winkel wel ergens anders. :wink:

4 likes

Understatement, nu weten we het wel.

@Marcelleke, koop gewoon een gouden of two tone versie. Veel gaver.

4 likes

Worden er niet meer Datejusts verkocht?

Verder is het een kwestie van vraag en aanbod.

1 like

De officiële nieuwprijs van Rolex is 7.850, voor een 100 minder heb je er 1 van minder dan een jaar oud, en voor ongeveer 200-300 meer kun je er bij wijze van spreke vanmiddag bij diverse grijze dealers eem nieuwe ophalen. Valt toch best mee dan?

6 likes

Dat kan zeker.
Via de zoekfunctie niet direct een antwoord gevonden voor de huidige situatie omtrent de Submariner.

Er zijn nog zoveel andere merken…

Als je een Rolex hebt gehad of hebt wil je geen ander horloge meer. Daar kan je over twisten maar zo is het bij de meeste mensen wel. Dat merk met dat kroontje heeft iets magisch. Het feit dat het een van de weinige merken is waarbij het geen uitgave is maar een investering is ook mooi meegenomen!

1 like

Sorry, het merk doet mij niets. En nu niet zeggen: je hebt nog nooit een R gehad: nee, en dat blijft ook zo.

1 like

@Bakkerrr ik heb er 2 gehad. Vond het eerlijk gezegd weinig bijzonder.

Bij auto’s is het vaak zo dat de levertijd verklaard wordt doordat de productie (of afwerking) van je auto pas begint als de inkt op de verkoopovereenkomst droog is.
Ik vraag me af of dit bij Rolex ook zo is, of dat ze de horloges eigenlijk wel hebben, maar niet uitgeven om een gevoel van schaarste en ‘exclusiviteit’ te creëren de prijs te kunnen controleren zoals b.v. bij diamanten het geval is.

3 likes

Die schaarste vind ik juist een leuke kant van Rolex (welk merk kan dit nou flikken?). Maar wat is er mis met een Sub van bijvoorbeeld 5 jaartjes oud? Het scheelt je toch zo’n 400/500 euro “afschrijving” wanneer je toch van plan bent het horloge te dragen. Het is een misvatting dat iedere Sub en GMT meteen maar in waarde stijgt vanaf de aanschaf. Zeker als particuliere verkoper moet je een paar honder euro incasseren, de eerste jaren.

2 likes

Dat valt wel mee met bv een BLNR

1 like

Als je hem voor list koopt ja :sunglasses:

3 likes

Het doet je niks positiefs… maar blijkbaar doet het merk je wel wat als je het juist niet wilt :slightly_smiling_face:

Ja klopt maar het topic ging over de klassieke zwarte natuurlijk! Op de BLNR en LV zal je amper hoeven toegeven als je er zuinig op ben. Na productie stop ben je spekkoper. Maar voor die 2 moet je wel echt geduld hebben via de AD’s.

Medeliefhebbers… volgens mij kunnen we hier net zo lang over discussieren als dat dit forum nog bestaat… het heeft volgens mij net zovee zin als tegen menig motorclub te zeggen dat ze hun hesje niet meee dragen… het is gewoon vraag en aanbid en een heel strak marketingplan… as je schaarste creeert maak je jezef uniek, etc etc. Feit blijft dat als je zo’n mooie klok wilt kopen dat we het moeten doen met wat er is.

Mwah… op een gegeven moment had ik er 4, nu nog eentje en die komt gewoon af en toe in roulatie tussen alle andere merken hoor. Wat mij betreft is rolex gewoon eentje tussen de andere merken met misschien toevallig wat meer naamsbekendheid bij het grote publiek.