Submariner kroon "prikt" in pols

ik draag mn horloges eigenlijk nooit voor het polsbot. Moet ik nu voor de horloge politie vrezen?

5 likes

Eerst irl zien en voelen, daarna pas oordelen! :wink:

Haha, nee natuurlijk niet je moet horloges dragen zoals jij het fijn vindt. Ik vind her persoonlijk heel vreemd staan en ik denk dat velen het met me eens zijn, maar ik zou het lekker op jouw manier dragen natuurlijk!

Ow…vertel.

FWIW ik laat genoeg speling op mijn banden. Mijn horloges zitten redelijk los.

Ik draag al mijn horloges op staal/titanium altijd net voor het polsbot. Waarom? Een stalen band die knijpt is erg oncomfortabel en moet bij mij dus iets losser zitten tov een lederen bandje of nato. Wanneer je hem dan achter het polsbot draagt heeft hij meer ruimte om te zwieberen om je pols, daar kan ik mij erg aan ergeren altijd. Voor het polsbot zit hij stabieler. Lederen bandjes en nato’s draag ik wel altijd achter het polsbot.

Overigens is dit waarschijnlijk alleen een probleem bij wat slankere/athletischere polsen en armen dan bij wat ‘gevuldere’ mensen waar je polsbot niet ziet zitten denk ik…

1 like

Die kroon hoef ik niet irl te zien, die zit gewoon verkeerd. Bovendien heb ik met GS hetzelfde als met Rolex, het doet mij werkelijk helemaal niets.

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/58A03E90-CA13-49AF-A395-1E050DC442F7-28670-000016580B06ED1D_zps74d89eec.jpg.html][/URL]

Deze zat mij een stuk lekkerder dan een 114060 en 116610. Alleen het gehalte bling was me wat te hoog.

3 likes

Maar waarom draag je 'm niet aan de goede kant van je polsgewricht? Je hebt een pols, die is nog net linksboven te zien.

Je verhaal klinkt goed, lijkt logisch dat je voorkeur afhangt van de precieze vorm van je arm/pols. Als je een niet uitstekend polsbot hebt is erop dragen wellicht nog het meest optimaal. Ik vind zelf een strakkere bracelet juist het fijnst, en mijn polsbot houdt het horloge precies op de goede plek zonder dat ik de band echt onprettig strak hoef te stellen.

Nou ja, ik heb net als jij duizenden wristshots gezien, en het merendeel draagt de klok niet zo ver richting de hand.

Probeer eens wat vilt of iets dergelijks op het deksel te plakken zodat het horloge wat hoger op je pols komt te liggen, wellicht raakt de kroon je hand dan niet meer.

Die ronde vormen prikken nooit

Voor de knobbel :smirk:

1 like

Ik draag mijn horloges ook altijd voor de knobbel, hoef hem niet altijd onder m’n jas/trui/hemd uit hebben steken

Welke knobbel?:wink:

Knobbel laten afvlakken zodat de Rolex goed past :mask:

1 like

De DateJust heeft een kleinere kroon en geen crownguards dus die steekt niet in de pols.

1 like

Ik had hetzelfde probleem met de oude Sub, een irritante plek op de hand en om hem strakker te dragen was voor mij ook geen optie.
Bij de oude GMT geen last, een kleinere kroon, en bij de Dweller ook niet omdat die wat dikker is.
Succes bij een eventuele switch.

Voor de knobbel dragen… Of een gmt kopen :joy:

2 likes