Submariner VS Black Bay review

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik zou toch bang zijn om spijt te krijgen van een BB, omdat een paar jaar later de sub toch weer gaat lonken. Beter meteen goed doorsparen voor the ā€œrealā€ thing.

Als je een sub overweegt, misschien beter meteen kopen… Die worden steeds duurder en renderen dus beter dan je spaarcenten!

Inderdaad gaan de prijzen snel omhoog, maar dat is voor heel veel horloges het geval op dit moment. De vraag is hoe het de komende jaren zal zijn nu de markt toch wat zwakker lijkt te worden. Ik ben elk geval nog aan het sparen dus moet het gaan afwachten :smile:

Ik zou, los van je mening over het uiterlijk, nooit zo’n bak geld uitgeven aan een hippe faux-vintage (of ā€˜re-issue’, ā€˜tribute’) model als de BB. De kans dat zoiets een klassieker wordt - en dus waardevast - acht ik zacht gezegd niet zo groot als bij een ā€˜gewone’ Sub.

Pff, als ik daar óók nog rekening mee moet gaan houden, is de lol er voor mij wel een beetje af hoor. Jullie hebben waarschijnlijk helemaal gelijk, maar persoonlijk wil ik dit toch niet mee laten spelen in een beslissing. Een van de aardige dingen aan horloges vind ik nou juist dat het rationeel nergens op slaat (iPhone/Casio f-91w zijn beiden accurater dan een Sub/BB) en dat je puur voor gevoel kunt gaan. Op jullie manier wordt het ineens weer een ā€˜verstandige’ keuze en daar heb ik geen zin in.

1 like

Prima natuurlijk, ieder z’n ding. Het was maar een suggestie :slight_smile:

Ik draag zelf het liefst horloges die Ć©n mooi Ć©n waardevast zijn (en niet over 5-10 jaar gedateerd ogen) en heb nog keuze genoeg. Vind dat persoonlijk een logische benadering bij zoiets als een sieraad. Afschrijven doet m’n auto bijvoorbeeld al genoeg.

2 likes

Ik betwijfel of een BB zo veel afschrijft. Op een gegeven moment houdt dat wel op. Maar uiteraard is Rolex waardevaster. Als je er niet mee langs de muur schraapt natuurlijk :joy::joy::joy: dan wordt het wel duurder.

De 114060 is toch wel echt heer en meester.
Wat een mooi horloge.
Op het eerste gezicht zo simpel, maar zulke mooie details…
Of hij 2x zoveel waard is als een tudor moet ieder voor zich weten.

(Ook) ik heb beide gehad en een Submariner is echt wel van een ander niveau. Inderdaad in alle details mooier. De BB vind ik ook heel mooi en kost de helft of zo, dus geen schande dat die wat achterblijft. Ook een hele stevige jongen met een kast van hoge kwaliteit. Ik vond hem al snel te dik ogen door de rechte zijkant van de kast.

Bb ingeruild op de 114060, neemt niet weg dat de bb nog steeds mijn eerste keus zou zijn in zijn prijssegment.

sub klopt meer dan de bb maar mag ook wel met dat prijsverschil, geen eerlijk vergelijk in mijn ogen.

Exact hetzelfde hier…

Leuke review, ik hoop dat er een dag komt dat ik er überhaupt geld voor zou hebben en dan gaat mijn voorkeur uit naar de tudor, het prijsverschil zou dan de doorslag geven. Maar beide prachtige horloges

1 like

Duidelijke conclusie: koop beide :sunglasses:

2 likes

Best n verschil Kwa vergelijking. Maar ook de hoogte vd kast viel mij op. Op de pelagos vond ik de dikte wel passen met zn tool uiterlijk.

Bedankt voor het delen van de link @jandehoop

Erg interessante review van beide horloges! Voor mij is het prijsverschil gewoon nog te groot om voor een Sub te gaan… Waar ik me nog wel over verbaas, is het relatief kleine prijsverschil tussen de ETA-BB en de in-house-BB?

Best wel een eer voor de BB dat ie vergeleken wordt met zo’n icoon… Mijn voorkeur zou uitgaan naar de BlackBay en een PaM als ik zou moeten kiezen…

Lijkt me niet haalbaar?

BB doet zo’n 1.7 - 2.2k, standaard PAM zo’n 3.7-4.2k. Moet lukken voor de prijs van een sub, dus. :wink:

1 like

Denk het wel, 2-e hands voor in totaal 6-6,5 k lukt best hoor.

1 like