Zoals de titel al vermeld vroeg ik mij nu af hoe de rest van HF hier tegenaan kijkt.
Eerder had ik in een post al vermeld dat een zwarte dial met hoofdzakelijke witte wijzers/indices mij snel konden vervelen omdat ze mijns inzien nogal saai over komen. Het hoeft er niet uit te knallen want daar hou ik ook niet van.
Maar subtiele “uitspattingen” kunnen het horloge net even de wauw factor geven die ik dan net mis.
Nu even terugkomend op de Glycine. Ondanks het feit dat deze ook een zwarte dial met witte wijzers/indices heeft, bekoorde het horloge mij toch op een of andere manier.
Toch miste ik de subtiele “uitspatting” weer De gedachte kwam in mij op om deze dan maar weer naar het blauw te verplaatsen, totdat ik van de week een blik wierp op mijn een na laatste NA de Longines Hydroconquest. Deze heeft ook een zwarte dial met wit/zilver kleurige indices maar met een subtiel rood puntje op de seconde wijzer, wat voor mij het verschil maakte.
Afijn, sommige hoor ik al denken: Wat een gezeik om een rood puntje
Maar dat rode puntje heeft mij doen beslissen om de Glycine ook te voorzien van een rood puntje en ik moet zeggen dat het voor de looks een heel stuk anders lijkt. Tenminste voor mij dan en deze dus voorlopig nog NIET naar het blauwe gedeelte gaat.
Jongens en meisjes. Ik ben blij dus met mijn rode puntje
Nu mogen jullie beslissen of het subtiele rode puntje het verschil maakt of niet middels een poll.
Het origineel is ook erg mooi. Ik was ff in de veronderstelling dat Glycine dit zelf heeft gedaan. Maar als de TS dit zelf heeft gedaan dan zal ik mijn verwachtingen bijstellen.
Ik vind het een mooi detail en heb “geslaagd” gekozen, alhoewel ik er bij moet zeggen dat de witte punt iets duidelijker is. ( meer contrast )
Maar het rood puntje is zeker niet verkeerd.
En je hebt gelijk: soms zit het hem in de subtiele details.