Subtiele mods

Soms heb je niet veel nodig om het verschil te maken tussen een horloge dat de doos niet meer uitkomt en een vernieuwde liefde.
In mijn geval: ik had mijn Stargate II vorige week te koop gezet omdat ik het weinig draag, maar bedacht dat ik misschien toch maar eens iets moest uitproberen, want het heeft de mooiste bezel in mijn collectie.

Oud:


Nieuw:


In mijn geval, bleken het eigenlijk gewoon de wijzers te zijn die me niet lagen. De combo rood-wit-zwart bleek een beetje cheap en ‘als plastiek’ aan te voelen. Je ziet de helft ervan ook bijna niet omdat het zwart op zwart is. Gelukkig had ik nog sumo-wijzers liggen die al enkele maken van mod getransplanteerd zijn. Eigenlijk hetzelfde model maar ongeverfd en voor mijn part een secondewijzer die er beter bij past.
Het rode randje in de kroon heb ik meteen ook zwart gelakt.
De metalen band heb ik eigenlijk nooit gedragen, het was altijd een rode of zwart/grijze nato. Nu eens op blauw leer gezet.
En bam: voelt aan als een volledig ander horloge! Maybe it will last, maybe it won’t maar op dit moment heb ik heel blij met het resultaat.

Wat zijn de kleine/subtiele zaken die jullie al geprobeerd hebben om een oud horloge nieuw leven in te blazen? Ander bandje of ander soort glas of cyclops erop/eraf, … ?

Ik ben zeer nieuwsgierig naar jullie oplossingen!

16 likes

Mooi resultaat.
Dat ziet er idd goed uit.:+1:

1 like

Top gedaan Rembrand

Het zijn vaak de kleine zaken die het verschil maken.

Ik ga voor deze een setje Mercedes wijzers wit verven (andere wijzers, deze zijn te kort, te dun en de lume klopt niet in mijn ogen). De markers zijn niet zilveromlijnd, dus waarom moeten er gepolijste wijzers in? Het gaat een wereld van verschil maken voor mij.

Alleen de wijzerplaat vervangen en saffier erin doet vaak al een boel bij die Seiko’s. Je moet de juiste combo’s een beetje uitzoeken.

Voorbeeldjes:

Volgens mij is deze nu van @Cris01

Deze van @Watch2Morrow:

Deze van niemand, maar Metin was cool genoeg om mij die wijzerplaat even in zijn SKX te laten zetten:

Ik vind de leukste mods toch de mods waarvan niemand eigenlijk ziet dat het een mod is totdat ze goed kijken.

9 likes

Inderdaad, draag hem nog vaak. Net zoals je zegt, sommige mods zijn over the top. Subtiele veranderingen maken dat je zelf en een paar enthousiasten weten wat eraan gedaan is.

En gefeliciteerd met je aanpassing, geeft inderdaad goed.

3 likes

Dankjewel!
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat met de Squale. Afgezien van die wijzers een héél mooi exemplaar!
De Seiko mod met Stargate dial is waarschijnlijk mijn favoriet! Mijn default SKX moet dringend ook een pepsi make-over krijgen denk ik dan :smiley:

2 likes

afbeelding

Ik las het onderwerp en dacht even dat het over mij ging. Excuses,
En weer on topic :pensive:

14 likes

Alleen een andere bezel insert :black_heart::blue_heart:

5 likes

Ik vind een loupeloze 1803 wel een vette minimod.

5 likes

Saaie Festina met geschuurde bezel vervolgens deze met ei gepatineerd.

1 like

Iedereen kent hem inmiddels wel. Ik wil ook niet beweren dat hij subtiel gemod is, bijna alles is namelijk vervangen. Maar als horloge vind ik hem wel subtiel GEWORDEN…

Dick

4 likes