Succesverhaal?

Soms valt het ook gewoon tegen…
Gisteren het uurwerk helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en getest… ‘analoge’ deel werkt perfect maar het ‘nieuwe scherm werkt niet. Hoewel… onder een bepaalde hoek zijn de digits wel zichtbaar… en nu? Geen idee… weer van voor af aan beginnen. Kast en band zijn iig geworden zoals ik hoopte :smile: ik weet het, je hoort pas aan de visuele schoonheid te werken als de binnenkant goed werkt…

3 likes

Tips zijn welkom, wellicht heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

Sowiezo is belangrijk dat het LCD paneel ook écht identiek is en niet enkel optisch identiek; er zijn nl hele kleine variaties tussen de diverse uurwerkjes van dit type tussen 1982 en begin jaren 90.
Uurwerknummers moeten uiteraard precies overeen komen, maar een close-up analyse van de contactpunten vd digits vs de digits zelf tussen beide panelen maakt misschien duidelijk dat er toch kleine verschillen zijn in de banen tussen jouw paneeltjes. In een bepaalde hoek onder een lamp en met vergroting kan je dit zien
Maar dan nog is dit regelmatig ‘het euvel’, ook wanneer de contacten tussen printplaat en lcd paneel goed lijken te zijn.
Het framewerk vh uurwerk (en de clasp vh lcd paneel) lijkt wat zwak waardoor dit vaak gebeurd na hermontage.
Uit ervaring wijzer geworden begin ik er zelf niet meer aan :slight_smile: Het zijn wel hele leuke uurwerkjes en modellen, als ze werken …
Misschien lukt het je nog, succes!

1 like

Update:

Uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt, losse zebrastrips gereinigd, contacten nagelopen. Wel met de Franse slag…

Het wordt beter… alleen werken de onderste knoppen nog altijd niet.

Volgende stap. Uit elkaar halen en alles nu zonder Franse slag nalopen😄

4 likes