Suede band only

3 likes

23 likes

Oef, dat is een prachtige combi

1 like

Blauw op blauw. Omdat je soms gewoon all-in moet gaan :grin:

7 likes

3. Borstel de suede

Vocht en vuil kunnen de fluweelachtige haartjes van je suède platleggen en het leder stug en dof maken. Met een suèdeborstel maak je komaf met stof- en vuilrestjes en lift je de lederharen voorzichtig weer omhoog. Gebruik de rubberen kant van het borsteltje om vuil weg te borstelen. Met de stalen borstelzijde maak je het leer weer zachter en doe je je band herleven. Opgelet, borstel altijd in één richting om het leer zo min mogelijk te beschadigen. Op hardnekkige vlekken of kale plekjes mag je best wat ruwer borstelen.

4. SOS vlek? Wees er snel bij

Een druppel olijfolie op je lievelingsband? Een ongeluk is snel gebeurd. Helaas zorgt die typische borstelstructuur van suède ervoor dat lastige vlekken snel en diep in het leder kunnen dringen. Snel zijn is dus de boodschap. Dep vlekken zo snel mogelijk droog met wat keukenrol. Ook een stukje brood is trouwens een prima vetoplosser. Ideaal voor morsincidenten op restaurant!

Blijf weg van water en zeep, maar pak de vlek zo snel mogelijk aan met een suèdegom. Heb je geen speciale suèdegom in de kast liggen? Probeer het dan met een klassiek vlakgom. Ook stomen doet wonderen. Breng een pot met water aan de kook en trakteer je band op een stoomsessie. Nog steeds geen succes? De vlek behandelen met een tandenborstel die je in azijn drenkt, kan een laatste redmiddel zijn. Test dit altijd eerst.

Lukt dit alles niet, flipper het in het blauwe gedeelte. succes.

4 likes

Ik lees het al, zo’n bandje is niets voor mij :grin:

1 like

Ton-sur-ton!

1 like

Niet de mijne maar ik zag vandaag dit lekker ding op Twitter:

7 likes

Mooie band maar de kleur oogt een beetje saai bij het horloge

Nieuwe Kaufmann Nubuck voor de Snowstar, een beetje grover dan suede doordat dit van de opperhuid is ipv de binnenzijde van het leer zoals suede.

6 likes

Wat een prachtcombi zeg :heart_eyes::+1:

Mijn gouden Certina Blue Ribbon draag ik regelmatig op een groene suède band:

4 likes

Longines Conquest Heritage chrono 18k op een suède Molequin

11 likes

Groen staat ook mooi bij goud. Mijn dresser heeft een 19mm bandje nodig. Helaas weinig groen suede in die maat te vinden. Tenzij via aliexpress

1 like

Mooie combi!

1 like

Met bijpassende suède schoenen en riem!

6 likes

Ah mooi topic.

Ik zoek nog inspiratie voor m’n Presage Blue Moon.
Mijn gevoel zegt dat hier een blauwe band op moet, maar een Metallic Hirsch Duke was het net niet zeg maar

Daarom denk ik aan een blauwe suède band. Plaatjes mogen altijd

4 likes

De metallic past er niet goed bij. Best een donker wijzerplaat. Misschien een lichtere kleur band?

De metallic is ook retour gegaan idd.

Ik dacht zelf juist een donkerblauwe.
Nog tips van Nederlandse winkels?

1 like

Ik heb uiteindelijk een band via aliexpress geregeld maar dat was met name vanwege de lugmaat (19 mm). Banden met maten 18 en 20 mm hebben een ruimer aanbod. Ervaring met Nederlandse leveranciers heb ik echter niet.

Donkerblauwe suede zou heel mooi staan volgens mij.

1 like