Suggestie in quartz, maar wel een die lang mee gaat

Voor mijn zoektocht (60st verjaardag Pa) ben ik toch op zoek naar een Quartz klok.

Hij moet dressy/flieger zijn , groot vanaf 44mm ,Hij moet op leer en staal/Titanium kunnen. Robuust/sterk zijn en 1 die toch wel de levensduur van mechanisch horloge benaderd. ( mag ook een Chrono zijn)

voorkeur: Duits/Zwitsers ( liever geen azie)

Prijs : toch liever tot 1000 of minder.

Ik hoop dat Jullie mij kunne helpen in deze zoektocht

Gr Richard

Als je voor een klok van 44mm gaat vallen de dressy horloges af denk ik, die zijn op zijn hoogst 42mm meestal, dus dan wordt het een flieger. Alleen flieger horloges worden doorgaans op leer/NATO gedragen en niet op staal.

Ik ken wel een mooie tikje dressy 44mm klok op staal met een vleugje fliegerstijl, maar dat is weer een automaat…

Dus je maakt het wel wat lastig zo :wink:

Enige die ik (na wat minuten peinzen) kan verzinnen die echt aan (bijna) alles voldoet (43mm ipv 44mm diameter) is deze Victorinox. Ronda Quartz, sterk gebouwd en mooi op zowel staal als leer.

Als het niet zo lastig was, dan hoefde ik het misschien niet te vragen,dus vandaar.

Misschien nog ander suggesties/Typen, maar een duiker is niet zijn ding.

GR

Ook weer waar, ik heb overigens net mijn post aangepast met een tip van Flip :wink:

Misschien een 43 mm, die een beetje flink oogt! dat zou ook nog wel kunnen.

en ZENO is dat wat ? alhoewel ik steeds vaker terug kom op de victorinox INOX terug kom.

Miss is dat wat.

De Inox is en geen dresser en geen flieger.
Is ook maar 42mm
Is meer een alleskunner/dailybeater

Ik dacht dat die 43 mm was, is dat incl kroon dan ?

maar een alles kunner /daily beater dat niet echt een duiker is mag ook.

De Inox is fantastisch maar zoals Igor al zei een totaal ander horloge qua uitstraling dan een dresser of flieger. Enorm robuust blok. Die moet ook geen 44mm zijn want dan krijg je verschillen in biceps afmeting :wink:

Is trouwens ook geen stalen band voor.

Je hebt idd gelijk 43mm.
Maar zoals Candide al zegt geen stalen band voor te krijgen.
Wel is het een oersterk horloge waar je jarenlang plezier van zult hebben.
Zag dat ze ondertussen ook opgeslagen zijn qua prijs :frowning:

Maar je zou er evt een mesh op kunnen zetten ?

Het mag ook een andere klok zijn zolang het maar geen “echte” duiker is of een sporthorloge zoals een G-shock.

Oversized mag ook , hij is wel vrij grof van stuk, hij zou het kunne hebben.

Casio mt-g s1000.

Ik vind het niet zo mooi staan (je ziet dat het niet zo bedoeld is vind ik) maar het kan natuurlijk wel. Moet je alleen even op zoek naar 21mm versie.

Kijk eens bij laco, die hebben quarts fliegers ( wel 42 mm) en ze hebben losse staalen banden die op de flieger past

“1 die toch wel de levensduur van mechanisch horloge benaderd.”

Serieus? Sinds wanneer is een mechanisch uurwerk betrouwbaarder als quartz?

Niet per definitie betrouwbaarder, maar qua levensduur , die eigenlijk bijna meegaat tot in de lengte van dagen, Meestal wordt er gezegd dat een mechanisch horloge langere levensduur heeft dan quartz.of heb ik dat altijd eigenlijk verkeerd begrepen ?

GR

Ik heb eigenlijk nog nooit in termen van levensduur over quartz versus mechanisch nagedacht. Volgens mij is de aanschaf van een mechanisch horloge, anno nu, toch vooral een emotionele beslissing. Tuurlijk, je hebt mechanische horloges van begin vorige eeuw die nog lopen. Maar quartz heeft gewoon nog niet zo’n lange geschiedenis. Dus da’s lastig vergelijken. Maar feit is wel dat quartzhorloges aanzienlijk minder schok- en storingsgevoelig zijn dan mechanische horloges. En wanneer je niet het batterijtje laat leeglopen, het blootstelt aan extreme omstandigheden of waterschade oploopt, heb je naar een kwalitatief goed quartzhorloge met saffierglas en 100m WR (of meer), de eerste vijftien of twintig jaar vaak geen omkijken. Dan wordt 't echt wel tijd voor een (schoonmaak-)beurt. En dan kun je weer vijftien jaar door, etc…

richardvweel Schreef:

Niet per definitie betrouwbaarder, maar qua
levensduur , die eigenlijk bijna meegaat tot in de
lengte van dagen, Meestal wordt er gezegd dat een
mechanisch horloge langere levensduur heeft dan
quartz.of heb ik dat altijd eigenlijk verkeerd
begrepen ?

GR

In het ergste geval moet er een nieuw quartz uurwerk in wat vaak goedkoper is dan een beurt voor een mechanische klok.

Das mooi, ik ken mn pa een beetje. das geen echt mechanische man. dus een goede Quartz en een mooi flinke volle/stevige/robuuste klok, maar geen sport of duiker!

er moet in ieder geval leer op kunnen.( ik wil graag een kado geven met andere leder produkten in dezelfde stijl)

Gr

Kijk inderdaad eens bij victorinox

Longines ?