Suggestie nieuw horloge voor een horloge"leek"

Persoonlijk; als het je enige dagelijkse horloge is zou ik voor een quartz gaan. Geen gedoe met onderhoud (reken veiligheidshalve op iedere 5 jaar), niet elke paar dagen op tijd zetten, en superbetrouwbaar.

Wat vind je van zoiets? https://horlogehuis.nl/alle-horloges/herenhorloges/cerrtina-ds-4-big-size

Een (eigenlijk wel twee) klasse hoger: https://www.boumanonline.nl/horloges/longines-conquest-v-h-p-41-mm-l37164566

Titanium is ook mooi, en Seiko maakt goede horloges: https://www.horlogeloods.nl/seiko-sgg731p1

Maar eigenlijk is er gewoon veel teveel keuze :stuck_out_tongue:

Victorinox maakt ook leuke horloges in deze prijsklasse. Ik heb zelf deze Alliance:

1 like

Klopt :smile:. Maybe. Merk dat het flipperen me in de greep gaat krijgen
 :laughing:

1 like

Als je voor een automaat voor maximaal €1000 wilt gaan, check dan ook de Seiko Presage lijn.

Ik heb zelf dit prachtige horloge bemachtigd. Hij voldoet aan de eisen en is een automaat met een powerreserve van 80 uur.

2 likes

Dag Johan01, wat maakt de longines zoals je zegt twee klassen hoger? Merk ik verschil in kwaliteit met m’n oude Tissot of is het de beleving van een meer exclusief merk?

Ik heb je een PM gestuurd :slight_smile:

Als ik de positionering vd swatch group goed herinner, plaatsen zij longines in een hogere klasse samen met dacht rado en omega, dan tissot, hamilton of certina.

Ik zou zeggen dat Longines tussen Tissot en Omega zit qua positionering.

De reden dat ik zo enthousiast ben over de Longines VHP is dat het een (vooral voor ETA) heel innovatief uurwerkje is met handige “snufjes”. Het doet zelfs dingen die een Grand Seiko 9F niet kan. Daarnaast vind ik het ook gewoon een mooi horloge.

“Moet” is ook een groot woord. Je kunt er ook voor kiezen om em net zo lang te dragen tot ie niet meer kan, en voor een nieuw uurwerk kiezen. Soms kun je voor 2 a 3 honderd euro een vervangende eta2824 of iets meer dan 100 euro een sw200 ofzo vinden. Service bij tissot zou een kleine 200 euro kosten. Toegegeven, een gewone horloge maker zou dat wel weer voor goedkoper kunnen doen. Vooral als het een bekend uurwerk als een 2824 ofzo Is. Hoe het zit als er een apart iets in zit weet ik niet.
Zo was er een tijd dat anderen een co axial van omega niet goed konden afrekenen met apparatuur.

Dat is waar, maar ik heb altijd een beetje een naar gevoel bij een uurwerkje, dat perfect geservicet kan worden, in de soep laten lopen. Ik weet ook wel dat onderhoud niet altijd economisch is, maar ik vind het toch fijn om te weten dat mijn uurwerkjes in een goede staat zijn.

Kan ik me heel goed iets bij voorstellen. Maar voor een leek, een non-WIS of willekeurig iemand anders kan het anders zijn.

Was meer een opmerking dat de service niet perse moet. Niet als dat je de meeste SmartWatch es haast dagelijks moet opladen, omdat je anders een veredelde armband om hebt :see_no_evil:

En mijn ex!

Zeker waar, sowieso heeft Hamilton goede prijs/ kwaliteit verhouding!

Beste mensen, dank voor alle tips en suggesties. Ik heb alles afgewogen en zojuist een blauwe Longines Conquest VHP besteld. Bij de juwelier ook naar de Tissot gekeken maar die verbleekte voor mij bij de Longines. Toen ik die om had, kreeg deze horlogeleek spontaan een blij gevoel over zich. Heeft het virus mij inmiddels ook te pakken? :slight_smile:

4 likes

Yep
 zeer zeker. Next is het flippervirus :money_with_wings:

Maar mooie keuze hoor
 gaaf horloge :+1:

2 likes

Ik vrees van wel :stuck_out_tongue:

Gefeliciteerd met je aankoop! Mijn VHP zegt hallo :smiley:

3 likes

Dank je wel Johan01, door jou ben ik op het spoor van de Longines gekomen. Ben er erg blij en trots op.

2 likes