Suggesties? Duiker voor onder de 2000€

Wellicht een Longines Legend diver…

8 likes

Sinn U1, klaar!

Dank!
Hij heeft wel wat maar dit is niet mijn smaak op een of andere manier.

Ik zal de volgende keer eerst even goed rondkijken voordat ik een nieuwe topic open, excuus. dankje voor je tips, ik ga alles even rustig bekijken!

Mooi, mar ik vind de vorm van de bezel en het algeheel iets te veel op een SKX007 lijken, wel te overwegen, bij een mooie deal. Thanks!

Ik zie het aan de reacties ja, ik vind de Black Bay ook heel mooi nu ik er een beetje naar zit te kijken, die wijzertjes hebben echt iets speciaals vind ik. Denk dat ik daar ook voor ga sparen. :slight_smile:

Misschien moet je even wat duidelijk zijn naar wat je nou precies zoekt.

Ik heb mijn pols nog niet opgemeten, maar ik merk dat ik kleinere horloges fijner vindt, vind ook dat het mooier oogt. 39/43 MM denk ik. weet het niet precies (nieuweling)

Dat is dus het ‘probleem’, ik ben nog mijn smaak aan het ontdekken. Vandaar de topic

Snap ik. Je zou ook even de zoekfunctie rechtsboven kunnen gebruiken. Veel mensen zijn je voor geweest met dezelfde vraag. Wellicht dat je iets van hun kan leren. Ikzelf heb veel inspiratie opgedaan van verschillende facebookpagina’s, zoals bv Diverswatches en horlogefreaks. Succes nog met de zoektocht.

1 like

Ehh,… Dude! Dat ding lijkt in de verste verte niet op een SKX! Om te beginnen heeft ie geen cushion case, en is de ene zijkant notabene afgevlakt tot een achthoek:

Ook zie je de schroefgaten om de bezel, die coin edge is, maar dan erg fijn, en de afgeplatte lugs.

Ik heb de SKX hoog zitten. En de Squale ook. Sterker nog, ik heb een 1521 en een 007. Maar die twee horloges lijken in de verste verte niet op elkaar.

Nou ja, ze hebben drie wijzers en lume. :slight_smile:

1 like

Ja ik kwam die toevallig tegen op MP. Prijs is best netjes imo. Het is wel een iets andere model dan de andere Black bay.

1 like

Sowieso Seiko MM300.

Maar een Black Bay is ook errrug gaaf.

2 likes

Easy Seiko Marine master of net even paar honderd euro doorsparen en voor een jong gebruikte Tudor Black Bay of Omega Seamaster Ceramic gaan. Persoonlijk zou ik voor de Seamaster gaan zou voor circa 2300 euro wel moeten lukken voor een in mint condition. Staat er een in de horlogemarkt als ik mij niet vergis. Succes :+1::grin:

2 likes

De SQUALE atmos30 Tropic GMT Ceramica


Staat gewoon hier te koop😉

En toch… Toen ik de Squale voor het eerst zag zei ik exact hetzelfde…

Flapdrol die al zijn sets bij elkaar raapt en zelfs horloges met nep papieren verkoopt (waar hij van op de hoogte is).

2 likes

Ooh wauw. Dat wist ik niet.

De Doxa sub1200t lijkt me een goeie optie voor je! Onderscheidend horloge van een merk met geschiedenis en (naar het schijnt) goede bouwkwaliteit. Komt in 3 verschillende kleuren (en vintage nog minimaal een 4e).

Succes!

Edit: en RUIM binnen budget!

1 like