Na jaren rondkijken op het forum heb ik zojuist een account gemaakt. Want alhoewel ik gefascineerd ben door horloges heb ik eigenlijk nooit horloges gekocht en droeg ik tot een week terug nog het klokje wat ik 10 jaar geleden als cadeau kreeg voor het halen van mijn basischooldiploma😂.
Nu dat klokje kapot is gegaan ben ik gaan rondkijken naar een echt klokje. Nu heb ik het als student niet heel breed en heb ik een budget van zo rond een €150.
Ik krijg graag suggesties voor modellen van u allen!
Nu heb ik zelf 3 modellen gevonden waar ik over twijfel.
Natuurlijk kan ik met mijn budget niet het perfecte klokje vinden maar hieronder de modellen waar ik oog op heb en mijn commentaar erover wellicht dat het u helpt om een goede suggestie te doen.
Invicta pro diver
Het datumbolletje vind ik wel wat minder heb liever uberhaupt geen datumdag op mijn klokje en misschien is het klokje wat te flashy.
-Invicta pro diver vintage
Niet in NL te krijgen zou het voor zo een 180 (incl) moeten bestellen uit Amerika en dan heb ik waarschijnlijk geen garantie.
-Seiko SNKL45K1
Simpelheid heeft ook wel wat, als het geen datum was was dit wellicht een perfect klokje.
De kroon zit zoals normaal rond de 4 uur ipv 3 uur dit vind ik wel iets minder.
Vooralsnog denk ik dat de Seiko het meest kansrijk is tenzij er een goede suggestie gedaan wordt ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Welkom op HF. Genoeg te vinden voor jouw budget. Verstandig om eerst te bepalen wat je wilt: met/zonder datum, kleur wijzerplaat, duiker, flieger of anders?
Vostok Amphibia, klapte een tijdje terug nog voor 95 ballen op je mat, ook prima dingen, wel met gebruikshandleiding. Ik weet niet of het nog gaat, want Russisch, maar toch.
Als ik jou was zou ik een Seiko 5je opsnorren en daar gewoon mee rond gaan lopen tot je wat meer budget krijgt.
Of je moet quartz willen hebben, waar ook niks mis mee is.
157 ballen voor een Citizen Eco Drive duiker. Met zwarte plaat.
Weet niet of het voldoet aan de “look” waar je voor wilt gaan, maar ik zou ietsje doorsparen en gaan voor een Moonswatch. Kan je misschien ook nog wat plezier halen uit de “hunt”. Lijkt me een toffe eerste klokkie…?
Welkom op HF, allereerst! Dan, een Seiko automaat is sowieso een goede keuze voor een eerst ‘echt’ horloge! Maar ook de door @Fate_Amenable_To_Change geopperde Orient Bambino vind ik echt een classy horloge. Eigenlijk ongelofelijk dat je zoveel horloge kunt kopen voor dat geld. Veel plezier met de zoektocht, in ieder geval en we horen/zien 't wel!
Voor 150 euro zou ik zeker in het blauwe gedeelte kijken.
Orient, seiko en citizen (eco drive) zijn dan de merken met de meeste “bang for bucks”.
Een orient bambino is, zoals genoemd, veel horloge voor het bedrag, maar mogelijk niet all round genoeg om het studentenleven te doorstaan (WR is BV beperkt)
Nee, zo’n Bambino kan inderdaad misschien wat minder goed tegen een bierbad . Nou, dan toch maar een Casio Duro!
Weliswaar geen mechanisch horloge. Maar als iemand als Bill, die zich uiteraard ieder horloge waar wij alleen maar van kunnen dromen kan veroorloven, ervoor kiest, dan moet het wel goed zijn!