Beter, maar een gebruikt horloge cadeau geven vind ik niet zo leuk. Eigen aanschaf, ander verhaal.
En punt blijft, iets groter dan gewenst en automaat. Zoek ik toch nog door
De Baltany D12
Ik zou eens bij Laco kijken. Prachtige fieldwatches voor een heel acceptabele prijs. En heel wat versies kun je een persoonlijke touch geven door ze af fabriek te laten graveren
Even gekeken. Meer aan de fliegerkant, maar qua maten wel goed. Alleen ook weer hoofdzakelijk mechanische horloges. Vond dit wel een erg mooi ding, meer fancy dan tool zowat:
Maar 3x budget
Heb ik ook bekeken. Militaire verhaal en type horloges op zich interessant, vond alleen de model té eeh, utilitair??
Vond deze wel heel gaaf:
Schijnbaar gemaakt van oud ww2 materiaal. Maar al helemaal buiten zicht van gesteld budget.
Ik ben zelf helemaal weg van de Fliegeruhr Basis lijn, ik heb deze bij Watchtime in Düsseldorf im handen gehad en was zeer onder de indruk van de prijs-kwaliteit verhouding. Maar ik had over de wens voor een quartz uurwerk gelezen… de laatste variant in deze serie voldoet daar wel aan en dan zou je daar los een metalen band bij kunnen bestellen. Dat is de Genf 2 en de Zürich 2
Deze Baltany D12 hommage met 36mm, saffier, Seiko quartz VD78, WR 100mtr heeft een interessante geschiedenis, loopt zeer nauwkeurig, ziet er mooi uit en draagt fijn.
Is er ook als automaat.
Één nadeel, hij kost maar €120,-. Zal je nog een keer uit eten moeten met z’n allen om aan de €500,- te komen.
Met een prachtige review op Fratello
En ik geloof dat ik deze Vario ook hier op het forum voorbij heb zien komen.
Ik vraag me af wat er nou zo speciaal is aan die Smiths behalve de historie van het merk dan. Ik krijg er zo’n “hype” gevoel bij. Dan betaal je best wel veel maar wat krijg je er voor terug? Zie hem af en toe wel voorbij komen hier op HF.
Ik soms ook haha. Eigenlijk is het gewoon een hommage van de eerste Rolex Explorer, want de Smiths die daadwerkelijk de Mount Everest was op gegaan zag er geloof ik anders uit.
Ik zelf vind het best een leuk horloge, maar dat komt omdat ik het een goed alternatief vind voor een Rolex Explorer 124270 (ook al zijn er echt wel grote verschillen haha). Ik hoop wel de 124270 in de toekomst aan de collectie te mogen toevoegen.
Same
Vanaf zondag begrijp ik dat de gilt versie weer in de verkoop komt. Dunno. Het is een tof ding. Kan er nog ff over denken. Twijfel erg over de 36mm; klassieke maat weliswaar, maar doet voor mij nog vrij klein aan.
Heb de Smiths Commando gehad echt heel tof.
Kon helaas niet wennen aan de 36 mm. Heb zelf een pols omtrek van 17,5 cm.
38 mm zou de ideale maat zijn voor mij.
Klopt! Om 15:00 uur Nederlandse tijd is die beschikbaar.
Ik heb laatst voor het eerst een 36mm om gehad. Ik dacht ook dat het te klein zou zijn voor mijn 18cm pols, maar het viel mee.
Een extra schakeltje was wel wenselijk geweest bij het pasmodel haha.
Het ligt ook wel aan de kast hoor de ene 36 kan net wat groter vallen.
Bij de BB36 had ik niet het gevoel dat deze te klein was.