Die is bij Jomashop voor net geen €500 te koop, maar voordat ie op de deurmat ligt komt er €150 bij. Mooi dat je dan oudere YouTube videos tegenkomt over “best sub $500” horloges, en dat het ding gemiddeld voor ruim €750 te koop staat
Er is ook een 40mm quartz model die er erg op lijkt, die is iets voordeliger. Ik ben nu vooral naar die modellen aan het zoeken, hoop op een knappe aanbieding ergens. Weinig hoop, zoek intussen lekker verder
Dit oogt echt groter, zeker als je zegt een 18cm pols te hebben. Maar goed, het rollade-effect een wat vertekend beeld geven
Blijkbaar… Nu begrijp ik wel dat hij geen Fitbit meer draagt, dus een horloge dan zeer waarschijnlijk meer gedragen zou worden, waarmee ik dan toch ook maar mechanische horloges in de overweging mee neem.
Wat betreft de meer kopie-achtige hommages, die wil ik nog ff vermijden. Dat geldt eigenlijk ook wel voor die Smiths horloges.
Dan kan je voor dat “field” misschien ook iets anders bedenken. Een zwart, niet te groot, waterdicht horloge op staal voor van alles en nog wat, voor onder de 500? Ik heb er hier twee liggen:
NB1050-59E. 38 mm, met de hele rambam erbij. Wat een topper is dit.
Ik heb er nu 2 gehad van San Martin, en serieus fantastische horloges. Goed Seiko uurwerk, saffier, 100m, prima band. Ik zou ze iedereen aanraden als je het voor de rest niks interesseert.
Verdraaid. Niet aan gedacht, wel een erg tof ding inderdaad. Wel meer gekleed qua stijl. Tips voor verkoper? Zit ook met een max levertijd van ca 3 weken…
Wat vind je van de band van die Seiko? Naar verluidt niet fantastisch, maar is het in lijn met het €200-niveau??
Mwah wel wat, maar wel écht eentje die bij alles kan. Je pa wordt 65, die zit ook niet te wachten op een leger groene Gshock lijkt mij Kwaliteit is top raadpleeg YT.
Prima band joh, niks mis mee. En mocht ie na verloop van tijd gaat mekkeren, koop je een andere band voor hem (maar dat lijkt mij stug).
De blauwe en grijze versie liggen gewoon in de winkel, die kan je dus rustig bekijken. De zwarte is wederom only, maar Monsterwatches leverde hem binnen 2 dagen. Goede keuze voor dat geld hoor.
Trouwens, die heb ik hier uiteraard ook, dus geef maar een gil. Zie je ze allebei tegelijk.
Heb jij 'm daar ook vandaan?
Heb ook door het aanbod daar gebladerd en bleef toevallig ook ff hangen bij de andere Citizen modellen die jij noemde. Maar die vind ik minder, iets meer uitgesproken sportief ofzo.
Tof aanbod! Het horloge zelf geloof ik wel. Aantal keer -oa bij jou- voorbij zien komen. Vind 'm erg gaaf, maar zoals gezegd misschien net ff te fancy en minder “tooling”.
Ok ok. Ik overweeg niet dit model, maar een andere 5. Neem aan dat de banden gelijkwaardig zijn.
Tof ding wel! Ff gekeken, ook op staal gaaf, maar inderdaad boven budget
Tussenstand: ik zit nu met volgende modellen in m’n hoofd:
De Seiko SRPG27. 38mm, automaat. Goedkoopste van de selectie, maar qua looks wel erg tof. Kleine twijfel of de 36mm variant niet beter is, maar 39 moet toch gewoon goed zijn?
De Laco Augsburg 39mm, automaat. De voorste op onderstaande afbeelding. Dit weekend nog met korting. Militaire achtergrond, en als optie mogelijk om iets in de zijde van de kast te graveren. Normaliter geen fan van, maar bij dit type horloge werd in het verleden wel een norm code gegraveerd. Dan zou ik bijvoorbeeld initialen en geboortejaar doen. Of enkel 65.
Vind het wel wat saai vergeleken met de Seiko, maar da’s niet perse slecht.
Lijkt een geweldig horloge voor de prijs. Maar ontstijgt qua look en stijl wel het niveau wat ik in gedachten heb, klussen, sportief wandelen etc. Maar verder aan alleskunner. Wel de duurste van de 3.
De Smiths zit eigenlijk boven budget, en ik vind 'm niet leuker om het budget op te schroeven. Zeker niet gezien bovenstaande alternatieven.
Ik denk dus dat ik hier een keuze uit moet gaan maken.
Iemand nog interessante gedachten over deze modellen?
Ik zou persoonlijk voor de Citizen gaan, en dan de Laco (Ziet er goed uit ). Vergeet de Smith, da’s duidelijk. Laco is wel 5atm hè. …dus zwemmen is link.
Kijk, die Seiko 5 is natuurlijk gewoon een tophorloge, klaar. Gaat zonder onderhoud of rare dingen gewoon 20 jaar lachend mee. Als dit het best bij je vader past, dan zou ik niet langer zoeken.
Nope, ongedragen hier op het forum gekocht. @GiveMeYourDough dacht ik wel.
Yup, ik heb mijne daar vandaan.
Werd binnen een paar dagen geleverd. 419 Ekkies inclusief alles.
Net niet helemaal field watch maar dit is wel een echte alleskunner. Echt een tof ding, zeker voor die prijs.
Wat mij betreft verslaat dit alles in de €500 range.