Suggesties field watch

Zo, topic kan dicht

11 likes

Ja een topper maar iets boven budget :thinking:

1 like

Oh oeps… ik las 3000 ipv 300 :sweat_smile:

2 likes

Ach een nulletje meer of minder :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Maar die Vertex is :100::fire:

3 likes

Ik ben erg tevreden met m’n Hamilton Khaki Field, de classic met zwarte plaat. Fijne daily beater :wink: Afhankelijk van de strap, geef je het weer een sportieve of zakelijke look.

2 likes

Ik was ook op zoek naar een geschikte field watch en na op het forum rondgekeken te hebben, en ook veel YT gekeken te hebben, bleef ik telkens deze het aantrekkelijkst voor mij vinden.

Net vandaag binnen, besteld uit Italië.
Hij wordt hier al eerder genoemd. Hamilton Khaki Field Mechanical 38mm, geen automaat deze keer.

6 likes

Die snap ik niet. Je had “de echte” en die kon je niet bekoren. Vanwaar deze keuze?

1 like

Ik ken 'm ja. Interessant ding, maar op stof al ruim over budget en op staal helemaal.

Daardoor kijk ik ook maar niet verder naar Hamilton. Heb wat goede aanbiedingen gezien, maar desondanks nog altijd het dubbele van m’n richtprijs. Rond 400 is nog OK, maar dan is de koek wel op, zeg maar. Zeker omdat het toch een relatief zorgeloos draagbaar gebruiksvoorwerp moet zijn. Als het een eigen aankoop was kon ik overwegen om langer te sparen maar dat is in dit geval geen optie.

1 like

Nice hoor, en kan je beredenering helemaal volgen :wink: Maar waarom helemaal uit Italie? Zijn toch genoeg ADs van Hamilton in NL?

Vindt het nog steeds een prachtig horloge maar niet voor 7K :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

In NL kon ik 'm alleen voor €625 vinden, in Italië (via C24) voor €502. Scheelt nogal :wink:

1 like

Ik snap het helemaal, 't moet ook een normaal cadeautje blijven. Er staan wel veel mooie suggesties in dit draadje.
De Vario 1945 D12 vind ik ook mooi.
Die van Ali zou ik echt niet aandurven. Quarts vind ik persoonlijk ook geen goed idee voor een field watch omdat je nooit weet wanneer die leeg is. Normaal heb ik graag automaten maar nu een handopwinder, ook prima.

2 likes

Dat snap ik wel :grin:

6 likes

:rofl:
Feesthorloge. Geinig, wat voor een is het?

1 like

Eigen creatie van overgebleven onderdelen. Explorer stijl case van Ebay.
NH35 uurwerk.
Explorer stijl dial van AliExpress.
Mercedes hands van één of andere Japanse modder waarvan ik de naam niet meer weet.
En wat verfklodders van een oude kwast :grin:

2 likes

Super! Zo kan het ook :rofl:

1 like

Ja hahaha , echt al sinds het begin van mijn horloge gekte mijn grail. En dan eindelijk had ik m . Maar dan zou de Pelagos wel eruit moeten , dus na een week om de pols bedacht ik dat ik de Pelagos toffer vond en eigenlijk was ik te bang om de Explorer te dragen voor beschadigingen en verlies wat een geld voor een horloge. Echt veeeel duurder dan mijn auto :stuck_out_tongue_closed_eyes: Nu kwam ik dus deze Pagini weer eens tegen voor een wel heel lage prijs dus nu maar eens kijken hoe die mij bevalt.
Die wijzerplaat van jou is wel heel erg tof hoor :star_struck:

2 likes

Ff los van het feit dat een explorer überhaupt als cadeautje niet grappig meer is, heb ik wel overwogen om zelf een soort explorer-based mod te bouwen. Hoewel het dan als horloge op zich wel leunt op de Rolex, vind ik dat ondergeschikt aan de toegevoegde waarde als zelf samengesteld en -gebouwd cadeau.
Het idee kwam echter alleen wat te laat om op tijd de spullen bij elkaar te hebben, en wat extra tijd voor eventuele f*ckups. Aangezien ik nog een noob ben, leek dit dus geen geschikte route :grimacing:

2 likes

Als je het hommage-gedeelte los kunt laten (wat ik veronderstel want anders had je deze niet gekocht) gaat deze je wel bevallen :wink: Is een degelijk prijs/kwaliteit afgewerkt horloge, met een betroubaar seiko uurwerk en heeft de looks.

1 like

Ze hebben wel de moeite genomen om de indices niet 1 op 1 te kopiëren :wink: