Dat lijkt maar zo, die indices zijn wel rechthoekig. Het lijkt een beetje een crappy render ofzo.
Nakomer in de topic. Een Aristo automaat (Duits merk). 38.5mm, 11mm hoog, 44.6mm lug to lug. Onder de €500.
Een Laco misschien?
Zijn wel flieger horloges in plaats van een field watch.
Hebben volgensmij een paar quartz en de rest is meganisch.
Staat top hoor!
Thanks, dat was door @Watches4Life eerder al geopperd.
Uiteindelijk ging het tussen een Laco Augsburg 39mm, op staal:
… en de Seiko SRPG27:
Uiteindelijk is de keuze op Seiko gevallen, vooral vanwege de betere waterbestendigheid tov de Laco. De Seiko had ik al vanaf het begin als goede optie, omdat het model een beetje tussen een field watch en een meer gekleed sportief horloge in zit. Onder een automaat lijk je in deze categorie bijna niet uit te komen, dus OK, anderen kleine minpuntjes voor de Seiko zijn het hardlex glas en de gevouwen endlinks. Beiden zijn op te lossen mocht de noodzaak er zijn.
Maar de Seiko laat nog de keuze voor een 39.4mm model en een 36mm model.
Dit oogt weer prima, terwijl een 39mm horloge op zich toch ook vrij algemeen goed moet passen. De 36mm heeft ook een 18mm band, dat vind ik al snel zo iel ogen. Maar om die keuze te maken moet ik maar eens wat horloges in die maten gaan bekijken, dus komende week ergens de stad maar in!
36mm is inderdaad prima als de band 19mm of 20mm is, maar 18mm is inderdaad te iel. Dan is het net een klein armbandje haha.
Indd. Nu had de 39mm Laco ook een 18mm band als ik me niet vergis… Maar bij een flieger is dat dan nog uit te leggen doordat in verhouding zo de “klok” groter oogt, zoals bij de grote fliegers. Daarbij vind ik een taper toch ook wat toevoegen aan een band, al is het maar 2mm.
Ziet er ook zeker goed uit!
En de maten vallen allicht ook wat beter dan te toch wel grote fliegers!
Nou, die Augsburg van Laco lijkt met 39mm goed te doen, ook omdat de dikte beperkt is, maar door de vormgeving ogen ze gewoon fors. Op de website van Laco stonden foto’s van de Augsburg, op een damespols zo te zien, dan valt de grootte erg mee:
Broertje van de Augsburg, model “Valencia” vond ik ook gaaf:
Inderdaad, de verhouding tussen de kast en de smalle band maakt dat hij best groot oogt.
Ja die valencia is wel een mooi ding, vind de lume dail niks. Maar dat is mijn smaak🤷🏻♂️
Bij Laco en ook Archimede met 39mm kast lijkt de kast nog groter door de smalle kastrand en wijzerplaat met grotere wijzerplaat.
Je wil toch het allerbeste voor je Pa of nie dan @David_Gee
Het verbaast me dat niemand hierboven de Formex field heeft aangehaald als suggestie
Hier wat fotos voor de sfeer en stijl prijs so look no further
oh deze is ook wel geinig
succes
Die Formex heb je niet voor 500 euro’s. Maar los daarvan, vind dit té “fielderig” Gestraalde kast vind ik mwah, er ook geen passende stalen band bij beschikbaar.
De Timex vind ik leuker!
Een Citizen BN0118 op titanium of kevlar, met een 40mm en 12 dik en voor zo rond de 360-450 euro prima te doen.
Goeie keuze hoor, met Seiko kun je nooit fout gaan. Bewezen kwaliteit voor zeer schappelijke prijzen, zal je vader beslist blij mee zijn
Tot besluit ff de uitkomst van deze hele kermis:
Uiteindelijk wil je toch een Seiko De 36mm SRPJ81 in dit geval. Besteld bij Watches111, uit Spanje. Binnen een week op de mat en qua prijs een uitstekende deal.
Het model komt zo in het handje erg leuk over, wat mij betreft gewoon een leuk en degelijk horloge. De keuze voor 36mm lijkt een goede, hoewel hij naar mijn smaak iets te klein is, vind ik het voor het type horloge en voor m’n pa een uitstekende maat.
Bedankt voor alle input! Over een week gaan we 'm geven, benieuwd hoe hij gaat bevallen
Dat gaat helemaal goedkomen.
Dit kan ik helaas beamen.
Gefeliciteerd met de NA! Met de besparing kan je, net zoals ik ook zojuist heb gedaan, ook weer wat upgraden qua bracelet.
De band valt me alles mee eigenlijk. De sluiting is mwah, de endlinks zijn niet massief, maar de schakels op zich zijn prima. Ik twijfelde nog even om er een leren band bij te doen aangezien ik misschien niet de tijd heb om de band direct goed op maat te maken, maar deze stalen band is op zich best.
Ik heb nog niet uitgebreid gezocht voor dit model, maar heb tot zo ver nog geen aftermarket spul gevonden. Geen degelijk en aansluitend staal iig.