Het kriebelt weer, ongeveer een jaar geleden dat ik mijn laatste horloge heb gekocht.
Ik wil eigenlijk een simpele witte / zilveren wijzerplaat, heb nu teveel zwart naar mijn zin.
En de reviews van de Citizen nb1060 doen me verleiden om een keer een duurdere aanschaf te doen dan ik voorheen van plan was.
Eisen: 35-38mm en met saffierglaasje
Niet dik / of iig niet dik dragend
Waterbestendig (minimaal 5 atm)
Geen duikbezel
Date of day+date
Pre: iets van krasbestendige kast
Eigenlijk komt de Sarb035 dicht in de buurt. Altijd spijt gehad dat ik die niet heb aangeschaft, hoewel de cremekleur me minder aanspreekt. Daarom valt die af.
Misschien is het heimwee naar mijn oude Tissot pr50 quarts… 35mm, 6mm dun, comfortabel gevouwen stalen bandje… die heeft helaas waterschade, denk dat ie een nieuw uurwerk nodig heeft.
Tissot Gentleman lijkt erg veel op de pr50, simpel, wat grotere bezel en neutraal. Maar veel te groot naar mijn smaak.
Zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie?
Hup, bestellen die Citizen nb1050
Effe doorsparen voor de Citizen nb1060
Je hebt nooit genoeg zwart, koop eindelijk die Oceanus s100 waar je al jaren naar loert
Laat die oude Tissot pr50 toch repareren… en hou 'm voortaan droog
Andere opties… dat je daar niet eerder aan hebt gedacht!
Ah, shit, typefout in het onderwerp
Kan iemand een ‘g’ toevoegen aan de ‘sugesties’ in het onderwerp?
Dank voor de reacties zover
De Sternglas is me te sjiek, het mag iets sportiever.
De Seiko onderbreekt het patroon voor de naam, stoorde ik me een beetje aan. Nu ze met nieuwe releases laten zien dat het ook anders kan, stoor ik me er nog meer aan. Toch een mooie aanbieding, maar mijn voorkeur gaat in dat geval naar de nb1060.
De prx zal ik eens in het echt moeten passen. Het model spreekt me vanaf de foto’s minder aan, maar 35mm is wel mooi. Parelmoer misschien niet mijn smaak, eens kijken wat er nog meer is.
Als quartz ok is, kan je binnen die prijsklasse een omega seamaster 120m vinden, ondergewaardeerd in de schaduw van de Bond watch maar geen duikbezel, zelfde bracelet en dun. Voor mij de Gada watch.
De Citizen nb1060 ziet er top uit.
Was even vergeten dat onderstaande in het blauw staat (zal als het lukt vandaag weer wat extra plaatjes posten). Wellicht een leuk alternatief?
Het is uiteindelijk optie Oceanus geworden… en de oude pr50 ga ik laten repareren. Wacht nu op bericht van Tissot om 'm in te sturen.
En tot die tijd genieten van deze…
Ga voor de 1060! Ik heb de mijne nu een aantal dagen in het bezit en het is heeeel veel horloge voor het geld. Inclusief invoerrechten rond de 750 euro betaald Fotos doen dit horloge geen recht.
Edit: ik lees voor geen meter en zie nu dat dit een oud topic is. Veel plezier met je Oceanus Ari!