Suggesties gevraagd

Mooie suggesties ! Damasko heeft recent wel de prijzen flink verhoogd, horloge van 1500 kost nu ruim 1700 Euro.

Er zijn (helaas) bijzonder veel (flinke) prijs verhogingen in horlogeland te betreuren… De longines hydroconquest was bijvoorbeeld bij bouwman rond de 800 of 900 euro meen ik me te herinneren. Staat nu op 1070,-!

Gelukkig is hij bij een grijze handelaar nog wel te bestellen voor 770,-… Ik denk dat het bestellen toch voor de zomer gaat gebeuren, klant gaat binnenkort zijn factuur bestalen en ik wil een eventuele prijsverhoging bij deze grijze handelaar ook voor zijn :sweat_smile:

Wat ik persoonlijk een prachtig horloge vind is de Christopher Ward C65.

1 like

Daar is inderdaad niets mis mee :heart_eyes:

Tja, ik heb hierbij altijd zo’n gevoel van onbalans, alsof het horloge linksom gaat vallen door die dikke negen tegenover dat kleine datumpje. Jammer, want verder vind ik hem wel mooi. Maar op het gebrek aan evenwicht knap ik af. Maar misschien ben ik overgevoelig.

ik ben volgens mij allergisch voor de wijzers op Christopher ward horloges brrr wat een afknapper altijd (los van het feit dat ze nogal wat omega ‘hommages’ maken)

Bij de Tissot zie ik trouwens staan dat je de PRS516 zoekt, de heritage is de PR516, zoekt wat makkelijker :wink:

edit : niet goed gelezen :wink:
PR516 ipv PRS516

Tnx voor de tip

Tissot Heritage Visodate Automatic Seastar PR516 GL

die GL staat door Grand Luxe :wink:

En voor wat is de PR :kissing:

Particularly Robust

En PRS: Particularly Robust and Sporting

Wat een ellende!! De rode Longines Hyrdro Conquest automaat 41 mm is uit de collectie bij Longines… Niet meer te bestellen. Bij de grijze handel zou hij 820 moeten kosten, en bij een juwelier zou hij 1070 kosten.

Heb besloten dat ik dit verschil nu niet wil betalen, en kies er voor om door te gaan sparen naar een èchte grail…

En dat is?

Of je gaat voor deze rode Longines:

http://www.watch-insider.com/wp-content/uploads/2015/03/The-Longines-Heritage-Diver-1967.png

1 like

Mijn grail is de Tudor black bay met rode bezel, en als ik naar een “Holy” grail kijk is dat een Omega PO, maar deze is te duur voor mij…

De Tudor is al sinds het begin van mijn hernieuwde “verslaving” mijn absolute droom, blijf hem als achtergrond houden e.d… Ik kan nu dus maar beter doorsparen en hem bemachtigen. Wellicht later ooit een PO

@Erik11, een chrono is niet mijn ding. Vind hem wat te druk. Er is overigens geen een ander horloge waar ik écht warm van word op het moment. Niet zoals bij de Tudor in ieder geval… Nu ik eenmaal besloten heb voor de Tudor te gaan moet ik zeggen dat het balen van het niet doorgaan van de Longines ook niet meer erg vind. Wellicht is het dus eigenlijk wel een goed iets dat het toch niet door ging?

Heeft allemaal een reden… Mijn Sharkdiver (tweede keus) aankoop ging niet door en prompt kwam daar mijn eerste keus Skindiver voorbij en dan ook nog in de perfecte configuratie :smiley:

Overigens lijkt me een PO aardig bereikbaar als je toch voor de Black Bay gaat sparen. Jong tweedehands tussen de 2500 en 3000 :wink:

Heb ze, zeker in deze klasses, toch het liefst nieuw denk ik… Maar wie weet tzt…

1 like

Als je budget nu tot 1000 euro gaat zou ik neigen naar doorsparen voor je grail. De stap naar je grail is dan ongeveer 2x je huidige budget, dan zou ik niet “settelen”…

Daarmee wil ik de Hydroconquest niet tekort doen hoor, maar ik zou doorsparen :wink:

Dat is inderdaad de conclusie geworden. Ga doorsparen voor de Black Bay met rode bezel :wink:

2 likes

Deze chrono vind nog altijd wat hebben. Idd wat druk. Maar mooi sportief met een vleugje Mille Miglia

2 likes