Suggesties gewenst robuust dames horloge

goed; mijn vrouw geeft weinig om horloges maar ik hoor de laatste tijd toch steeds vaker; - goh ik moet eigenlijk een keer een fatsoenlijke kopen- welnu dat kan ik :slight_smile:

gezien de aard van haar beroep (kinder ergotherapeute) en het feit dat ze een paar maanden terug met mij 3000 km en 184000 hoogtemeters door Nieuw Zeeland heeft gelopen (te araroa trail) met een rugzak en 132 nachten kamperen;

-quartz
-stoere uitstraling
-kleurrijk
-bij voorkeur op leer ipv metaal
-rode dial zie ik dr wel dragen
-vooral geen roze of girly glimmertjes / goud (kleurig)
-500 euro max maar minder is absoluut geen probleem; deze dame geeft rustig duizenden euro’s uit aan buitensport spul maar nogmaals; een horloge is om de tijd in de gaten te houden (volgens haar ;)) en gaat klappen vangen
-1 piece collection dus zou overal bij moeten kunnen; dr andere horloge is een suunto core :wink:

mijn idee van geschikt; victorinox inox v maar die rode is er naar mijn weten niet in 37 mm en 43 is Echt te groot

seiko spr853j1 maar op staal en automaat maar gave dial

tissot couturier lady burgundy. helemaal niets mis mee zou ik in het echt moeten zien of t meer paars is dan roze

ik ben benieuwd naar de suggesties :slight_smile: mijn dank alvast

plaatjes zijn niet van mee; geleend van het www

4 likes

Die tissot is wel heel mooi !

1 like

Wat vindt je van de Russische horloges…

Deze bijvoorbeeld:

Of deze:


:point_up_2: Vind ik zelf erg mooi! (edit: deze heeft glimmertjes zie ik nu… :zipper_mouth_face:)

Volgens mij ruim binnen budget!

2 likes

Ik associeer dit niet echt met robuust. Heb wel eens een Vostok en enkele Poljots van binnen gezien, is echt een mirakel dat het ueberhaupt blijft lopen… :no_mouth::grin:

Ik zou Sinn nog willen tippen, die hebben mooi sobere en solide dameshorloges. Wel meteen wat buiten budget.

1 like

Sowieso een stoere dame als ik je verhaal zo lees!
Zoek je perse naar iets rood achtigs of is dit toeval in je voorbeelden?
En wat is de max maat, 38?

1 like

:heavy_check_mark:quartz

:heavy_check_mark:stoere uitstraling

:heavy_check_mark:kleurrijk (op zijn manier dan)

:heavy_check_mark: bij voorkeur op leer ipv metaal (is zo geregeld)

:interrobang:rode dial zie ik dr wel dragen (en wit?)

:heavy_check_mark: vooral geen roze of girly glimmertjes / goud (kleurig)

:heavy_check_mark:500 euro max

:heavy_check_mark: een horloge is om de tijd in de gaten te houden (volgens haar ;)) en gaat klappen vangen

:interrobang:1 piece collection dus zou overal bij moeten kunnen; (sommige mensen vinden dit hrologe niet kunnen in de boardroom, maar ik zeg “kan prima” :sunglasses:)

1 like

WOW !!

1 like

nee niet perse rood dit is het begin van mijn zoektocht :slight_smile: max maat geen idee 38 zal wel echt de max zijn ja :slight_smile: roze is geen optie. draagt veel meerkleurige rokjes. wit, blauw, turquoise, groen
zou ook mooi zijn qua dial. het hoeft geen boardroom in maar als t mee fatsoenlijk uit eten kan is t fijn :slight_smile:

en ja mijn dame pak je op buitensport gebied beter met handschoentjes aan :slight_smile:

1 like

yep! en dan ben je ineens weer terug in NL; google te araroa voor waanzinnige plaatjes :slight_smile:

ook gaaf! edit; marathon arctic msar :slight_smile: weet nog niet of ik heel veel rokjes zie combineren maar zo dat plaatje wat je deelt is best spannend! dit zegt mij; go anywhere met een randje - ik weet hoe ik me moet gedragen- Nice!

Ik ga eens nadenken wat er mooi bij past als horloge.
De eis quartz maakt het lastig voor me, daar ken ik er niet zo veel van.
Heb mijn lief een Tank Francaise cadeau gedaan, das wel Quartz maar iets buiten budget.
Maar goed, ik ga opzoek voor je!

top dank je!! iets buiten budget geeft niets maar t is pas een jaar of 12 mijn vrouw en ik weet uit betrouwbare bron dat dit ding nietsontziend als toolwatch gebruikt gaat worden. quartz is dus geen must, fijngevoelig vocht en krasgevoelig horloge misschien niet t meest handige :wink:

1 like

Ik kan een hoop automaatjes verzinnen maar quartz. Lastig. Desalwelteplus, wordt vervolgd!

1 like

Deze niet iets meer in balans?
Wel een mooie optie binnen budget.

1 like

Ik zit even op chrono, als je een zoekopdracht maakt met als criteria “tot €750 (want dan zie je ook wat er is als je je budget net iets oprekt), quartz, tot 40mm” komt er echt een hoop moois voorbij.
Seiko, Citizen, Certina, zelfs een paar Omega’s en een Baume&Mercier.
Dus ik zou dat eens doen, en dan gewoon strepen en kijken wat er in de smaak valt. Er is echt een heleboel!

1 like

Ik ken het gevoel, na 4000 km fietsen in 2 maanden in NZ. :slight_smile:

1 like

gaaf ik was soms wel een beetje jaloers op fietsers! relatief keurige paden, altijd nog even 10km extra kunnen doen voor vers eten en daardoor Veel minder mee.
hiker in NZ is 10 dagen van alles verlaten en daardoor ook 10kg extra op je rug op paden waar - een vredige dood op late leeftijd- Heel ver weg lijkt hahaha!

Ontmoette daar ook een Nederlander die was van Noord naar Zuid gelopen en toen besloten daar te blijven.

Is dit iets?