Suggesties gezocht: Adventurer dress watch <1000€

(Je zou het ook een Rolex Explorer achtige kunnen noemen en daar zou ik wel OK mee zijn… Eerlijk is eerlijk.)

Deze is eigenlijk al eens in de één of andere variant voorbij gekomen. Maar omdat ik dit soort post altijd erg leuk vind om te lezen en er volgens mij meerdere hier zijn die het erg leuk vinden om met dit soort dingen hun suggesties te delen, gooi ik hem er toch in. Daarnaast heb ik denk het wensenlijstje al behoorlijk specifiek gekregen. Hopelijk genoeg om het een aparte post waardig te laten zijn…

Ik ben dus opzoek naar een dresswatch om mijn bestaande setje te verrijken. Maar dan wel eentje die tegen het GADA aan hangt (of een GADA die heel erg tegen het dressie aanhangt zo je wil). Zeg maar het horloge voor de gentleman adventurer. Ik wil hem op het gala van dat congres of de bruiloft van die goede vriend met goed fatsoen kunnen dragen. Maar als ik er dan 's avonds, met m’n dronke ballen, het hotelzwembad mee in spring, dan wil ik me nergens zorgen over hoeven maken.

De richtlijnen
(de deur staat altijd open voor uitzonderingen die de moeite waard zijn)

• 3 hander (CS of KS maakt niet uit) GEEN DATUM

• Diameter <40mm

• Dikte <12mm

• WR = of > 100m/10ATM

• Budget <1000€

• Lume op wijzers en markers is een dikke pré.

• 20mm bandaanzet is een pré.

• Bandenswapper is een pré. Alles wat op staal komt gaat in de meeste gevallen gelijk op leer.

• Nieuw aanschafbaar zonder gedoe is pré.

• Microbrand is pré.

• Beetje “quirky” is een pré.

• Homage mag mits het ontwerp ook iets eigens met zich mee neemt (geen 1-op-1 rollo of tudor kopieën met een ander merkje er op).

• Het gezelschap waar hij tussen zou komen (excuses voor de aardappelkwaliteit foto):

Beater en EDC. Iets dat hier visueel op aansluit en het setje verrijkt is een pré.

Wat ik zelf al gevonden heb :point_down:
Ben al een tijdje aan het grasduinen naar zoiets en dit is mijn huidige shortlist en inspiratie. Fields & Fliegers met name:

Nivada Grenchen Super Antarctic

Serica 4512 California (maar dan op leer)

Orion Hellcat black (maar dan op leer)

Vaer A12 Dirty Dozen (maar dan op leer)

Laco Stuttgart Pro 37mm

Mijn eigen “out-of-the-box” ideën :point_down:
Een dresser met een bezel… waarom ook niet… (ik denk van mezelf dat ik er mee weg kan komen in een pak).

Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer

Serica 5303-2 silver dial (eigenlijk boven budget)

Baltic Aquascaphe

Echo/Neutra Cortina 1956 (eigenlijk iets te ver van dressie af)

De eervolle vermeldingen
Zouden in principe nog goede kandidaten kunnen zijn maar zijn bijna niet te krijgen.

Lorier Safari

Smiths Navigator PRS-48

Farer Discovery (eigenlijk ook te weinig WR)

Deze worden het NIET :point_down:
Voor mij dan (misschien dat het iets is voor andere die ook geïnteresseerd zijn geraakt in iets dergelijks). Hoewel ze op een bepaalde manier wel binnen de richtlijnen passen.

Smiths Everest PRS-25 (te veel rollo)

Mühle Glashütte Panova grau (te modern in ontwerp)

Nomos Glashütte Club Campus Nacht (te duur)

Sinn 556 I B (te kleine wijzers)

Van alles hier boven blijf ik het meeste terug komen bij de Nivada, Serica 5303 en de Baltic (in die volgorde). Maar ik ben heel benieuwd of iemand nog merken of modellen weet die absoluut de moeite waard zijn om ook even te bekijken!

9 likes

Ik zit al een tijdje in het vak maar? :thinking:

4 likes

De Vaer, Serica en Nivada zijn pareltjes.
Ik ben geen fan van california dials, dus dan blijven er nog twee over… lastig lastig.

1 like

Go anywhere, do anything.
Ik moest wel Google in consult vragen.

2 likes

Die Vaer is fantastisch als je het mij vraagt :drooling_face:!

image

2 likes

Een fijne niet alledaagse vraag, waar weer horloges voorbij komen die ik nog niet kende na 3 jaar hier rondstruinen. Succes met de zoektocht, leuk👌

2 likes

Nivada dus​:wink::grin: stiekem weet je het al :grin:

2 likes

Ja absoluut. Hun hele line-up trouwens wel.

Stiekem klopt dat ook wel. :shushing_face:
Maar je weet maar nooit waar het forum nog eens mee op de proppen komt. :hugs:

1 like

Dit wordt hem :kissing::ok_hand:

1 like

Christopher ward https://www.christopherward.com/sports-watches/c63-sealander-gmt/C63-39AGM3-S00W0-B0.html :grin:

2 likes

even opgezocht wie de “Dirty Dozen” zijn

En toen zag ik dat er van de 2de bovenaan links - Timor - een reissue van is
net binnen budget, 18mm bandaanzet wel

Zelf vind ik de Nivada ook erg mooi

3 likes

Deze scoort hier ook goed. Fijn horloge en goede afwerking. Heb hem zelf in het blauw :wink:

. .

2 likes