Goedendag, mijn zoon krijgt van zijn oma een horloge. Budget is circa 400 euro. Qua stijl spreekt de IWC Portuguese Chronograph hem aan…
Quartz of mechanisch maakt niet uit. Wel moet er de mogelijkheid zijn om banden te wisselen, en liefst met een stalen band. Wijzerplaat, wit of blauw. Diameter 40mm lijkt het beste voor hem. Alle suggesties welkom!
Misschien een Dan Henry? Best leuke modellen met een vintage uitstraling.
ik zou bij Tissot kijken, veel mooi quartz horloges en goede kwaliteit
Citizen misschien?
Ik sluit mij hier volledig bij aan. In deze prijsklasse hele leuke Zwitserse horloges.
Het merk Zeppelin heeft wel het e.e.a. in die stijl.
Maar, en dit zeg ik als ouwe löl
, ik vind het wel een beetje een ouwelöllenstijltje. Hoe oud is je zoon? Moet die niet gewoon een lekkere duiker kopen of een G-Shock?
Tissot zeker weten, of had iemand dat al gezegt? 
Die is er dus in het blauw en op staal maar ik heb dat plaatje niet
Hij is bijna 18, speelt voetbal. Maar geen horloge met een link naar voetbal hoor…
Vapaus vorcut
Als Oma het budget kan rekken, (iets normaals hier) voor een Rolex gaan.
Uiteindelijk wil je…
Voor een jongen van bijna 18 is een Moonswatch een erg leuke klok. En onder budget, de tijden zijn vast ook duur genoeg voor oma. En kies de uitvoering die bij hem past.
Zoals de Mission to Neptune in diepblauw. Zelf vind ik de Mission to Pluto een leuke.
https://www.swatch.com/nl-nl/bioceramic-moonswatch.html
Citizen eco-drive pilot chrono, is 10ATM dus een plons in het water maakt niet uit en je hoeft er de komende 10 jaar of meer niets aan te doen, alleen voldoende licht want het is solar powered maar kan desondanks 180 dagen zonder licht. Daarbij krijg je een, zoals we dit van Citizen gewend zijn prima afwerking, goed van constructie, kan tegen een stootje en dit allemaal voor ruim onder de 300 ballen, plus, je kunt er gemakkelijk andere bandjes op zetten, wie wil dit nu niet?!
Mooi binnen budget, voldoet aan eisen (stalen band + wisselen), qua design aardig in de buurt van een IWC.