Ik ben binnenkort jarig en zoek een nieuw horloge. Ik heb nu een casio f91w maar wil nu op een echt horloge overstappen. Het type horloge maakt niet echt uit maar hij moet voor everyday zijn.
Wat ik zoek is:
. Min 100m wr
. Automatisch uurwerk
. Min 36mm, max 42mm ( heb kleine polsen)
. Saffierglas
Hopelijk hebben jullie suggesties voor mij en draag ik binnenkort mijn nieuwe horloge.
Seiko heeft veel leuke modellen die kwalitatief erg goed zijn en in jouw prijsklasse vallen. Neem een kijkje op de website van misterlimited zou ik zeggen:
Ik wilde eindelijk eens als eerste SKX roepen haha!
Maar welkom hier. Tot €400 zijn de Japanners koning. Als een duiker je aanspreekt zou ik een SKX nemen, en er even saffier op laten zetten. Een solid oyster bracelet (véél beter dan de originele Jubilee bracleet) kan er ook nog makkelijk van af.
Als je wat dressiers wilt: SARB033/035
Ook bij Citizen en Orient is wel wat leuks te vinden.
Je kunt het beste even wat foto’s plaatsen wat je zelf al gevonden hebt, dat houd de discussie wel even gaande
Bij Hamilton is de Khaki Field ook nog wel binnen bereik.
Welkom! Misschien even het ehbo lijstje in het faq even door te lopen om je wensen nog wat concreter te maken. Zoals sommigen al zeiden, zoek je iets netjes of juist sportiefs? En zelfs dan kun je weer verder toespitsen, zoals bij sportief iets met de zwemsport of juist iets racy achtig? Enz enz.
Tissot heeft misschien wel wat in die klasse, dan heb je toch swiss en dat blijft een leuk iets op de dial en gevoelsmatig, en ja anders Seiko of een vintage horloge, maar dan haal je je waterdichtheid wellicht niet.
Welkom op HF! En de F91W is ook een ‘echt horloge’, hoor. Zelfs een waaraan een interessant, zij het wat macaber, verhaal verbonden is.
Om op je vraag in te gaan; met genoemde SKX (met wat upgrades) of een SARB 033/035 (als je deze nog nieuw kunt vinden) zit je altijd goed! Zeer veel waar voor je geld en behoudt goed z’n waarde. Gebruikte horloges zijn hier nog niet aan de orde geweest. Als je die weg kiest, ziijn er nog veel meer mogelijkheden. Maar weet niet of je dit wil.
Aaah, ik kan er wel om lachen. Los van het hommage gebeuren blijft het een mooi horloge. Ik heb persoonlijk niets tegen hommage. Gewoon dragen wat mooi is en in je budget valt.