Ik draag nu als mijn dagelijkse horloge mijn Vulcain Kilimandjaro maar vind het toch wel zonde als daar krassen bijkomen. Zeker omdat de kast verchroomd is en niet te polijsten. Ik zoek dus een leuke beater van max 250€. Nog suggesties naast de welbekende Seiko 5? Ik draag meestal een pak, dus liefst niet te bulky en bij voorkeur met een klassieke uitstraling. Winder of automaat is allebei goed.
Orient Symphony automaat: klassieke look en betaalbaar. Draag 'm zelf op mesh, maar leer kan ook prima.
Goed zoeken naar een leuke 2e hands Seiko SARB of Orient Star aanbieding
Ik wilde ook de SARB033 zeggen. Die heb je nieuw wel voor rond de 300(?) euro.
Misschien is de reissue van de seagull iets? Best draagbaar onder een pak door het beperkte formaat en wat dunner omdat het een winder is.
Gaat je voorkeur nog uit naar een bepaald formaat?
Orient heeft veel keus op dit gebied. Zoals @svmnb1 al aangaf is de Symphony een mooie en betaalbare optie, of een Bambino. Of, iets anders, de Wide Calendar van Orient? Is wat “drukker” qua dial.
Maar de Symphony en Wide Calendar zijn wel 41mm klokjes. De Bambino is 40mm als ik me niet vergis.
Misschien een beetje onderhandelen en een klein beetje budget toevoegen?
Deze staat ook nog op mijn (lange) wensenlijstje voor “ooit”…
Met zo’n klokje kun je onder een pak meer dan prima voor de dag komen!
Bedankt voor de suggesties. Ik ga nog even niet in op persoonlijke aanbiedingen; wil eerst wat uit mijn collectie verkopen.
Als je liever niet tegen krassen aankijkt: Bambino heeft mineraal glas. Dan blijft Hardlex van Seiko’s 5 langer mooi. De SARB065 is een mooi horloge, maar realiseer je dat hij groot en dik is, en niet in alle licht goed afleesbaar. Een Seiko 5 kun je later (of meteen) saffier in zetten, voor de SARB065 vind je vooralsnog geen saffier. Er zijn extreem veel Seiko 5 modellen.
De SARB033-035, en die heeft saffier, zou ik zelf voor gaan. Die kun je ook op staal dragen als je dat wilt. Een Seiko 5 hoegenaamd niet (ondraaglijke kwaliteit bracelets eigenlijk).

Goede tips, dank je wel. Ik ga nog even door al die modellen Seiko 5 browsen!
Deze was onlangs in deze kleur en met blauwe plaat verkrijgbaar bij W2d voor 160 euro. Hacking & winding/automaat. De kast is 42 mm breed.
Zie net wat leuks in de blauwe sectie. Deze misschien?
Ik heb nog een prachtige Certina dresswatch in het blauwe gedeelte staan. Wel boven je budget maar ik lees ook dat je gaat opruimen. En ik ben best benieuwd naar wat je hebt want ik sta nu toch wel open voor eventuele inruil. Hij is wel nagenoeg gloednieuw (juli 2017) maar kan hem niet dragen tijdens mijn werkzaamheden. En in het weekend dan toch vaak casual/sporty
Laat maar zien hoor, maar ik ben ondertussen beetje verliefd geworden op de Bambino
Ik heb even gekeken, eigenlijk té mooi. Ik zoek juist een horloge dat een beetje misbruikt mag worden, vandaar het budget van max 250€.
Het ging om een beater ja en daar had ik niet aan gedacht.
Ik weet niet of je misschien pre-loved iets zou kunnen vinden van titanium. Dat blijft goed weet ik uit eigen ervaring. Altijd een net horloge voor onder het pak en kan ook een pak rammel hebben
Ik snap eigenlijk nog niet helemaal hoe deze 2 zinnen zich tot elkaar verhouden. Ik zou een SARB dragen als ik een pak draag, en aan de andere kant bij sporten/klussen/zolder uitruimen etc. ofwel een G shock dragen, ofwel een jaren negentig titanium Seiko quartz als het dun moet zijn. In pak een horloge misbruiken, ben je nog een corps student die lopend academisch jaar “jasje dasje” de feuten gaat afbeulen respectievelijk afgebeuld wil worden?
Met misbruikt worden bedoel ik dat het geen ramp is als er een kras op komt.
Dan zou ik gewoon smaak laten prevaleren, koop gewoon wat je mooi vindt.