Suggesties sportief horloge met blauwe wijzerplaat <2500e

Hallo HF,

Ik heb besloten dat mijn volgende horloge aankoop een sportief horloge met een blauwe wijzerplaat moet worden. Ik heb een aantal horloges in gedachten maar ik ben benieuwd of jullie nog leuke suggesties hebben waar ik nog niet aan heb gedacht.

Harde eisen:

  • Mooie stalen band (het is een pre als het horloge ook mooi staat op leer)
  • 38-41mm diameter
  • Applied indices
  • Geen lange lug-to-lug
  • Geen diver
  • Budget tot 2500 euro

Dit is het lijstje met horloges die ik in overweging heb:

Longines Spirit 40mm:


Dit zou mijn onbetwiste eerste keuze zijn maar helaas zijn de lugs veel te lang voor mij. In het Longines topic heb ik een gerucht gelezen dat Longines van plan is de lugs korter te maken maar vooralsnog is het helaas niet meer dan een gerucht.

Tag Heuer Carrera 39mm


Ik ben geen fan van Tag Heuer maar dit is werkelijk een prachtig horloge. MSRP is 2900 euro maar ik heb nieuwe voorbij zien komen op C24 voor om en nabij de 2100.

Longines Conquest 39mm


Deze longines heeft een wat sportievere uitstraling met de crownguards die uitsteken en is met zijn waterdichtheid geschikt voor alle omstandigheden.

Tudor Royal 38mm


Een buitenbeentje van Tudor. Staat prachtig om mijn pols maar ik ben bang dat ik hem te weinig zal dragen omdat hij toch wat te dressy/blingy is voor mijn smaak.

Als ik een onbeperkt budget had dan wist ik het wel:

Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie suggesties, alvast hartelijk dank voor het meedenken!

14 likes

Als een GMT bezel wel mag en quartz mag, dan blijf ik de SBGN005 een killer optie vinden. Heb zelf de zwarte variant. 39mm, op het forum regelmatig in nette staat te verkrijgen voor +/- 2.350

Alternatieven
Blauwe MLC Aikon
Blauwe Sinn 556
Blauwe Seiko Sarx (volgens mij 015) of Alpinist
Formex Essence

12 likes

Pas je toch de 37mm spirit. Die heeft kortere lugs en oogt mooier met de datum op 6

4 likes

Tissot prx powermatic
Bb36 blue
Longines spirit
Maurice lacroix aikon
Seiko speedtimer ice blue

1 like

Dit had ik er bij moeten vermelden, maar de 37mm spirit is ondanks dat de datum op 6 beter te klein voor mij. Mijn polsen zijn smal maar ik ben lang en stevig dus ondanks dat het om de pols wel past ziet het er uit als een vrouwenhorloge.

Omega Seamaster Aqua Terra
€ 2.422

Ken de verkoper niet, onbekend met prijzen in deze staat, enz overige disclaimers

4 likes

Vooral niet te moeilijk denken. Zo’n Tissot Gentleman is een alleskunner.

2 likes

Citizen Chronomaster

15 likes

Iets oprekken :laughing: en een nette 2e hands kopen .

6 likes

Heb je nog een mooi bedrag over en voldoet aan al je eisen.

Citizen Chronomaster AB9000

14 likes

Ook bij de 37 vind ik de lugs niet helemaal in verhouding. Heb ‘m gepast en was er niet direct wild van. De afwerking en wijzerplaat vond ik wel top.

1 like

Ik vind die longines conquests niet mooi met die 2 grote cijfers.

Wellicht zoiets? Al vind ik die chronomaster ook wel mooi.

Geen BB58 want diver.
Wel boven budget maar wellicht preowned.

6 likes

Ja, de Carrera is natuurlijk de ultieme keuze. Als je die binnen budget kunt bemachtigen: doen!!! :+1: :+1: :+1:

Maar, heb je al een GMT?
Ik vind dit misschien wel het mooiste blauwe horloge dat op dit moment te koop is.

image

6 likes

Er staat een Tudor BB58 in het blauw voor 2650🤫

Geen divers lees ik! Jammerrrrr

1 like

+1

Maar ik zou voor die Tag Heuer Carrera gaan die je zelf voorstelt. Prachtig ding voor een leuke prijs!

1 like

Iets groter (41,5mm) maar goedkoper…

4 likes

Das best een mooi horloge idd! :+1:

1 like

Het zit wat laag in jouw budget maar ik raak steeds meer gecharmeerd van de Christopher Ward Sealander. Ben zelf de laatste tijd ook wat aan het rondkijken naar wat nieuws en ook ik vind die Aqua Terra erg gaaf - doch far, far away van interessant geprijsd.
Ben geen fan van CW maar ik lees er veel positiefs over! Ben zelf wel gecharmeerd van de witte GMT. Nu zie ik de blauwe variant op staal niet direct als beschikbaar, maar zou er moeten zijn…

4 likes


Al gezegd: Chronomaster :ok_hand:

3 likes

Ebel heeft verschillende mooie horloges die je kunt overwegen. Heritage, design, goede uurwerken en dat voor een relatief bescheiden prijs (bang for buck).

Zelf zou ik voor de laatste gaan, de sport classic.

8 likes