Ik heb einde van het jaar mijn collectie overhoop getrokken ivm een aanschaf van een GS, ik ben teruggegaan naar een 4pcs collectie:
Het aantal bevalt me wel, dat zal niet veranderen maar mis wel een beetje kleur. Het is allemaal wel erg zwart / wit wat de klok nu slaat, daarom ben ik nu een beetje aan het oriënteren om weer kleur te krijgen. Omdat ik nu echt met 1 in 1uit principe wil gaan werken moet ik eerst besluiten welke er weg mag, er zijn 2 gegadigde: de aevig of de FC.
Omdat de FC een rechthoekige dresser is zal een plaatsvervanger niet gauw kleurig worden dus valt de keuzen noodgedwongen op de aevig.
Wereld probleem 1 opgelost

Dit is wat moeilijker, de keuze is reuze maar kijken en passen is wat moeilijker deze dagen.
De wensen zijn: liefst 2de hands, budget: 600 of als alle hokjes worden aangevinkt wat meer (het mag natuurlijk ook goedkoper

Opties die al door mijn gedachtes zijn gegaan:
Seiko MM200 groen of blauw, is alleen wel erg groot, twijfel of deze te groot is en wordt dan 3e seiko in een collectie van 4
Orient Kamasu rood, hoe is de afwerking, kan hij mee met de rest?
Tag heuer aquaracer groen, zie er maar een te vinden (budget zal wel flink moeten plussen maar hier wil ik wel een uitzondering voor maken) en ook de grote, is namelijk alleen als 43mm beschikbaar geweest.
Het hoeft overigens niet perse een diver te zijn, het moet wel een sportieve horloge zijn en zeker geen (bijna) dresser want die heb ik al genoeg.
Horloges die ik heb gehad maar niet zijn gebleven:
Squale root beer, de vonk sloeg niet over
Seiko vintage turtle, toch wel saai / weinig beleving.
Ik denk beide doordat de indexen plat waren / er te weinig gebeurde op de plaat.
Seiko Pogue, fantastisch horloge en gave kleur, na een jaar bleef hij toch wel vaak liggen
Invicta Pro Diver, met zijn gouden kast/ blauw sunburst erg aanwezig, te aanwezig.
Grayton rood, aan de kleine kant 36mm en te dressy
2x Seiko samurai, qua formaat was het net wel net niet, uiteindelijk als net niet beoordeeld.
Het is een heel verhaal geworden, iets langer dan ik in het begin had verwacht maar dat maakt het hopelijk wel duidelijker.
Ik ben benieuwd waar jullie mee aankomen.