Suggesties voor een handopwinder?

De laatste tijd ben ik op zoek naar een handopwinder. ik heb al automaten, quartzen en kinectic gehad.
Voorkeuren:

• max 40/41mm
  • clean blauwe dial, geen Romijnse cijfers of idiote wijzers, saffierglas, zichtbodem is een pré
  • dressy, zeker geen duiker
  • Duits of Zwitsers als het kan, iets anders wellicht, maar zeker geen Rus of Japanner
  • als het even kan: no date
  • max budget 1500 euro
  • enkel nieuw en in Europa verkrijgbaar
    Welke merken/modellen moet ik beschouwen?

Erg lastige zoektocht denk ik. Dit komt denk ik het meeste in de buurt:

http://www.nomos-store.com/en/Watches/Model-series/Orion/Watches-with-manual-winding/Orion-anthrazit-sapphire-crystal-back.html

4 likes

https://www.boumanonline.nl/horloges/meistersinger-phanero-ph308

Voldoet aan je wensenlijstje, weet alleen niet zeker of je dit onder ‘idiote wijzer(s)’ ziet…

Stowa.

3 likes

Nee eerder dat een wijzer mist…

Dat zijn toch die Fliegers?

Begrijpelijk!

Ze hebben vanalles. En de uurwerken worden in-house aangepast dus een handopwinder is geen probleem.

Of een Nomos Tangente

Epos 3408.208.20.16.15

40mm:

P.S. in de 40/41mm range is niet veel keus. De meeste zijn rond de 38mm (Peseux 7001) of rond de 45mm (Unitas). Dat is dus allemaal met een kleine secondewijzer. Anders doorzoeken naar iets met een ETA 2801, die heeft een centrale secondenwijzer.

4 likes

Wauw! Hier ga ik eens op googlen, super :heart_eyes:

Max Bill ?

Junghans Meister

8 likes

Kan ook. :sunglasses:

Zeer mooi, ik heb zelf de witte wijzerplaat. Maar wel onder de 38mm & dat was niet de vraag :wink:

Zoals ik de vraag interpreteer is dit geen belemmering.

1 like

mooi!, dit helpt me een heel eind in de goeie richting, zowel de Epos als de Junghans vind ik erg mooi en inderdaad 38 mm valt binnen de eisen. Kijk ook nog naar wat Nomossen en een zwarte Stowa Marine met arabische cijfers. Veel wat wat ik zoek komt uit Duitsland…

Volgens mij heeft Stowa momenteel geen blauwe handopwinders rond 40mm. Deze is niet meer verkrijgbaar:

1 like

op Uhrforum stond/staat er 1

Ah ok. Dan zou ik die nemen.

Opgelost, slotje!

:kissing_heart:

1 like