Suggesties voor mechanische duiker < €300,-?

Klopt zeker. Wel een dikkerdje vond ik toch altijd.

2 likes

Ouwe pluggert :rofl:

5 likes

Denk ongeveer net zo dik als de Citizen. De dikte valt juist veel meer op bij de kleinere SKX013.

Haha die van mij is niet op staal :wink: Dacht dat TS zn voorkeur daar naar uit ging.

Maar het is wel waar. Een samurai met dezelfde specs is bijvoorbeeld een stukje duurder. De nieuwe 5 sports zijn dan net zo duur maar zijn qua specs weer een stuk minder.

5 likes

Jij bedoelde gewoon de 013 toch :wink: iig noemde je geen 007

2 likes

Bedankt voor alle suggesties!

Hoe vind je de band? Ik moet zeggen dat ik 'm vrij rommelig vond :slight_smile:

Mooi zeg! Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht of besteld?

Weet je of deze waterdicht is tot 200m? Ik kon dit namelijk op de website niet vinden :wink:

Mooie suggestie! De kast is alleen niet helemaal mijn smaak :slight_smile:

Als ik de website zo zie kan je de zet, zoals jij hem hebt, inderdaad voor < €300,- kopen. Thanks!

Staal mag, maar is zeker geen vereiste! De nieuwe 5 sports vind best mooi, alleen de fouten in de uitlijning houdt me een beetje tegen. Wil niet zeggen dat ieder model dit heeft, alleen de modellen die ik heb gepast waren niet perfect uitgelijnd.

De modellen op jouw foto hebben wel echt een mooie plaat zeg :muscle:

2 likes

Dat geven ze wel aan, maar als je er echt mee wil gaan duiken dan zou ik het niet aan durven.

1 like

Ik heb de SKX013 op Marktplaats gekocht. Ze zijn net als de rest van de SKX reeks steeds moeilijker te vinden. Volgens mij staan ze op rubber nog wel op CreationWatches.com, maar hou dan wel rekening met invoerkosten.
Ik heb met 16,5cm redelijk dunnen polsen en vind de SKX013 mooi passen. Maar de SKX007 past mij ook nog goed hoor. :wink:

1 like

Gewoon bij Rob te koop.

https://www.monsterwatches.nl/product/skx007-j/

1 like

Onder de € 300,= en onder de 40mm ?

Bouw een Vostok Amphibia 420 om.
Genoeg dials, wijzers, banden etc. voor te vinden.
En zo van de plank ook genoeg opties.

4 likes

Bedankt! Thanks voor de tip :slight_smile:

Bedankt! Ik ben bang dat ik 'm te groot vind, maar ik zal eens een kijkje nemen :+1:

1 like

Wat dacht je van een Oriënt Ray 2?


(plaatje van Chrono24)

1 like

Afwijkende polsen in de zin van smal ? :handshake:

Die rubberband ziet dan idd niet uit. Maar een bandje is snel vervangen :wink:



5 likes

Kijk ook eens op https://meranom.com/en/amphibian-se/

Duikers met 200m op de dial.

1 like

Mooie suggestie! Hij is volgens mij wel groter dan 40mm?

Yes, klopt inderdaad! Die laatste band is gaaf trouwens. Die heb je denk ik laten maken?

42mm inderdaad. Er zijn veel versies van, de Mako 2 is identiek op de wijzerplaat na. Veel positieve feedback over dit horloge, net als de Citizen trouwens.

1 like

Ik kom net deze tegen:

1 like

Hoe smal? Ik kan een 42,5mm horloge namelijk makkelijk dragen, op mijn pols van 15,8cm.

1 like

Ik durf het niet precies te zeggen, maar denk dat m’n pols niet veel smaller is dan de jouwe :slight_smile:.

Misschien dat > 40mm best kan staan maar dat het een kwestie is van wennen.

1 like