Suggesties voor nieuwe aanwinst

Het is weer tijd om een nieuw horloge aan de collectie toe te voegen. Ik heb een shortlist gemaakt maar vind het ook altijd leuk om jullie mee te laten denken.

Wat ik belangrijk vind, is dat de nieuwe aanwinst een aanvulling is op mijn huidige collectie. Daarom goed om eerst daarvan een overzicht te geven.

Rolex Explorer.

Omega Constellation

Damasko DA47

Sinn 556i

Seiko monster skx779

Pellikaan HFLE

Citizen ny0040

En deze is nog incoming.

Subdelta Quattro

Dan maar direct door naar de potentiële kanshebbers.

Allereerst de Cartier Santos WSSA0010. Deze heb ik, zei het de two tone versie, gepast en hij blijft in mijn hoofd zitten. Goede afmeting, prachtige band maar de bezel is wel een krasmagneet.

Dan hebben we de Jaeger LeCoutre Master Sector. Ik heb dit horloge nog niet in het echt mogen aanschouwen. Op de plaatjes vind ik hem echt prachtig.

Een Rolex Datejust is altijd goed. Gladde bezel, witte plaat, roulette date en jubilee met hidden clasp is wel de favoriet.

Door dit forum ben ik Grand Seiko ook erg gaan waarderen. Ik ken de typenummers zeker niet uit mijn hoofd maar na wat googlen spreekt de SBGW 231 mij wel erg aan.

Zoals jullie kunnen zien heeft een wat klassieker horloge mijn voorkeur. Ik heb geen haast en aangezien het toch weer een flinke investering is, ben ik benieuwd naar jullie mening en eventuele suggesties. Zie ik een prachtig horloge over het hoofd?

Mijn budget is ongeveer €5000,-. Dat kan eventueel wat verhoogd worden maar dan moet er ook wat verkocht worden. De Omega en Sinn komen daar eventueel voor in aanmerking. De Citizen overigens ook maar dat zet niet zoveel zoden aan de dijk.

Verder moet het een automaat of handwinder zijn, 35 t/m 40mm en een stalen band is een pré.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

15 likes

Ja. Deze. Of die Nomos Weltzeit in het blauwe gedeelte.

Ehm. Die is van je vrouw neem ik aan?

Jaeger, als in jaegermeister. :tumbler_glass:

3 likes

Santos doen!

10 likes

Aangezien staal een pre is, zou de dj de meest logische keuze zijn. Alhoewel, een GS wel de next-level underdog zou zijn. @vierport of @bAAx weten wellicht wat mooie modellen die ook op staal leverbaar zijn.

Oh ja, de Constellation kan er zowieso wel uit samen met de Quattro en de Sinn. Koop je een DS30, fijne GS en met de vrouw een midweekje Valencia :upside_down_face::sunglasses:

3 likes

Ja, zo’n Cartier… Ik zou het wel weten! :champagne:

1 like

Die is helaas wel erg groot. Verder wel erg mooi.

Nee hoor :sunglasses:

En gefixt :kissing_heart:

1 like

Santos Harm!! :star_struck:

1 like

Of de

:grinning:

Kwam ook deze band tegen. Ziet er ook erg tof uit.

Heb slechts 1 keer een GS met stalen band om gehad maar dat vond ik mij toch tegenvallen. De band dan.

2 likes

@Hamari wat is je polsmaat eigenlijk?

Zo’n 17,5cm.

Van de kanshebbers zou ik voor de GS gaan, domweg omdat ik die het mooist vind. Daarbij ook nog eens een mooie aanvulling op de rest. :+1:

4 likes

Cartier :heart_eyes: ik zoek een soortgelijke.

1 like

Foto’s die je gisteren hebt geliked waren ook Santos vs 17,5cm pols.

1 like

Grappig dat er veel Cartier voorstanders zijn. Heb nou niet het idee dat er veel Cartier bezitters op het forum zitten of heb ik dat mis?

Dat past prima zo te zien :ok_hand:

Beetje losjes dragen :dark_sunglasses:

1 like

Ik kan je uit eigen observatie vertellen dat de JLC erg saai is. Geen diepte in de plaat, niks. Ik vind de Explorer al minder saai, maar wel saai. DJ is ondertussen ook een horloge dat je echt overal en bij iedereen ziet. Zou ik niet willen. De Cartier is wel echt een mooi horloge. Heb ik zelf ook overwogen te kopen. Wel met de blauwe plaat. Het lijkt er nu (nog) op dat mijn verloofde deze als trouwhorloge voor mij wil kopen. Geen idee hoe lang dat nog duurt :sweat_smile: GS trekt mij steeds meer. De afwerking is subliem. Maar kan je over het idee van “het is maar een Seiko” heen stappen? Ik zou dat niet kunnen voor dat geld. De versie die ik echt mooi vind is van titanium en dat trekt mij ook niet. Dus ja de Cartier en die mogelijke krassen voor lief nemen.

1 like

Gisteren de Cartier gepast. Echt een mooi horloge. Die band is gewoonweg prachtig. Wel flink aan de maat. Vandaag een 36mm datejust gepast en die was echt veel te klein. Mijn polsen 17cm

1 like

Ik ben wel een beetje bang voor die binnenste gepolijste ring en de krasgevoeligheid. Sommige noemen deze bezel een krassenmagneet. Niet echt iets waar ik om zou staan te springen bij zo’n (zomer-)horloge.

De Cartier!

2 likes

Daar ben ik inderdaad welnwat bang voor dus wil hem echt een gaan passen. Ze hadden hem laatst niet op voorraad bij een aantal juweliers.

De Explorer vind ik dus helemaal top. Ik houd dus wel van enigszins saaie horloges.

1 like