Suggesties voor vintage Seiko

Ik ben een mooie tijd afwezig geweest op het forum, persoonlijke andere drukte wat inmiddels achter de rug is. Ah wel.

Het kriebelt weer. Ik wil mezelf langzaam oriënteren op een nieuw model horloge.
Nu trekt Seiko mij erg. Ik heb wat modellen voorbij zien komen tussen de 200-500 euro, en deze zien er echt heel degelijk en netjes uit (goedkoper ook, overigens)

Ik vroeg me af, heeft iemand suggesties voor vintage Seiko modellen? Ik wil me hier ook op oriënteren, maar met al die lastige referenties vind ik het moeilijk zoeken.

Weinig vereisten. Ik wil het alleen wel onder de 40mm houden. Duiker kán, maar niet een hele dikke kast bij voorkeur. Automatisch waardeer ik wel het meest.
Budget? Ergens tussen 100-500

Ik hoor het graag!!

1 like

Seiko 7A28. Vind m zelf enorm mooi, wel lastig om een goeie staat te vinden voor n redelijke prijs.

In specifiek de 7A28-7040

Al eens in het blauw rondgeneusd? Staan er genoeg leuke tussen. Is er een model of uitvoering die je zoekt?

Niet per se. Dit topic geopend om voornamelijk inspiratie op te doen, om dan meer ‘onderzoek’ te doen

Seiko LM. Prachtige vintage modellen en goede uurwerken.
Seikomatic, ook prachtig. Volgens mij staat er een te koop in het blauwe deel.

Of een quartz, de Grand quartz. Staat er ook 1 in het blauw.

3 likes

Zijn deze te krijgen binnen het budget van TS?

Of “gewoon” een 5je

1 like

Een vintage Seikomatic Weekdater en mocht je Quartz ook waarderen, kijk eens naar de verschillende modellen van Seiko Type II. Zulke unieke designs tussen.

2 likes

Bij Seiko kan ik quartz meer waarderen, logischerwijs door de rijke geschiedenis van het bedrijf met de quartz movement.
Normaliter ben ik wel meer fan van de charme die een automatisch horloge met zich meebrengt

1 like

Succes, en het zal je wel lukken :wink:
Groeten Iwan :motorcycle:

Was onder de 100 euro

LM, Lord Marvel, sommige King Seikos.

Heb redelijk wat 5625/5626-7110’s verkocht tussen de 3 en 500.

2 likes

Een 2e hands premier valt ook wel binnen die prijs en zijn ook te krijgen in 39mm.

Skyliner (6102-8000, handopwinding):

.
.
Automatic (7006-8040):

.
.
Lord Marvel (5740-8000, handopwinding):

.
.
King Quartz (4822-8000):

.
.
Diver’s 150M (7002-700A/J):

4 likes

Zoals er al gemeld is, vanac, king, 5, sportmatic, Actus, enzoverder

Quartz (met een geschiedenis) een leuke king quartz of een type2 , een 4004
Of een El versie (electronic en niet quartz)

Met Een 7a38 of 7a28 land je een legendarische quartz chrono binnenwerk.

Voor het hogere eind van je budget kan je mits goed zoeken wel een mooie 6139 scoren.
Ik snor nog een paar foto’s op

7 likes

deze van de 50’s

2 likes