Ik ben een mooie tijd afwezig geweest op het forum, persoonlijke andere drukte wat inmiddels achter de rug is. Ah wel.
Het kriebelt weer. Ik wil mezelf langzaam oriënteren op een nieuw model horloge.
Nu trekt Seiko mij erg. Ik heb wat modellen voorbij zien komen tussen de 200-500 euro, en deze zien er echt heel degelijk en netjes uit (goedkoper ook, overigens)
Ik vroeg me af, heeft iemand suggesties voor vintage Seiko modellen? Ik wil me hier ook op oriënteren, maar met al die lastige referenties vind ik het moeilijk zoeken.
Weinig vereisten. Ik wil het alleen wel onder de 40mm houden. Duiker kán, maar niet een hele dikke kast bij voorkeur. Automatisch waardeer ik wel het meest.
Budget? Ergens tussen 100-500
Een vintage Seikomatic Weekdater en mocht je Quartz ook waarderen, kijk eens naar de verschillende modellen van Seiko Type II. Zulke unieke designs tussen.
Bij Seiko kan ik quartz meer waarderen, logischerwijs door de rijke geschiedenis van het bedrijf met de quartz movement.
Normaliter ben ik wel meer fan van de charme die een automatisch horloge met zich meebrengt