Ivm een aanstaande (zeer) persoonlijke gebeurtenis wordt er een horloge aangeschaft als blijvende herinnering. Dit horloge zal aangepast worden middels een gegraveerde vingerafdruk op (hoogstwaarschijnlijk) het achterdeksel met daarbij een naam. Ondanks dat ik het ga dragen wordt er door de andere persoon (nog) wel meegekeken en meebeslist.
Budget : max 10k
Liefst nieuw/ongedragen
Geen leer maar staal of rubber.
Geen goud
Restwaarde na 20 jaar of afschrijving is totaal niet interessant. Wordt een eenmalige aanschaf maar zal ook niet dagelijks gedragen gaan worden.
Automatisch uurwerk.
Ivm de gravering liever geen zichtdeksel en een glad deksel heeft de voorkeur.
Ben zeer gescharmeerd van een Rolex GMT master, IWC ingenieur Racer, IWC ingenieur AMG, IWC ingenieur silberpfeil, Omega Planet Ocean Seamaster (big blue).
Echter er zijn zoveel merken en modellen dat alles bekijken onmogelijk is. Daar het een eenmalige en persoonlijke aanschaf is wil ik een wel overwogen keuze maken. Dit houdt voor mij in dat ik er de tijd voor wil nemen om het horloge op me in te laten werken. Even bekijken, tijdje niets en na een paar weken kijken of het horloge nog steeds hetzelfde gevoel opwekt.
Maar er zijn zo ontzettend veel horloges die voldoen aan je wensen, dat het bijna onmogelijk is om je een suggestie te doen.
Ik zou persoonlijk voor een NOS Rolex Explorer 114270 gaan. De definitie van strak, in elke situatie inzetbaar en iets waar je nooit op uitgekeken raakt.
Nee, de rest van dat rijtje ook niet echt.
Ik bedoelde dat ook alleen voor de 114270 en andere horloges die je binnen de kaders van de goede smaak (let op: valkuil alert) als zodanig kunt bestempelen.
Ik zou sowieso voor een Rolex gaan, die kale Caseback vraagt om een gravure in jou geval.
Gezien de modellen die je noemt lijkt me een sport Rolex het meest logische. Als je echt die volledige 10k wilt uitgeven is een rhodium yachtmaster misschien iets? Toch net wat specialer als een sub die je overal ziet.
Rolex gmt master (of ander sport model Rolex) uit een jaar dat iets voor jullie beiden of voor de andere persoon speciaal is. Jaar dat je elkaar leerde kennen, geboorte jaar of ander jaar waar jullie SAMEN iets mee hebben.
Dan nog een gravering in de mooie platte lege Rolex case back.
Maak een mooie herinnering van de jacht naar het juiste horloge. Het horloge is een mooie tastbare herinnering maar het moment van (hopelijk) samen het juiste horloge kiezen, vinden en hopelijk samen halen is priceless! Geef een deel van je budget uit om er iets onvergetelijks van te maken. Haal desnoods (indien mogelijk) het horloge op in Londen/new york etc.