Hoi Yoeri,
Jazeker. ik heb 6 alpha’s, een Rexxor (kijkshop horloge), een Skeleton van Chenevard, een Seagull, en een Askot.
De alpha’s zijn hommages/geinspireerd/ripp-offs van bekende merken.
Alpha ‘PO’ nu nog op oranje rubber, ben ik inmiddels op uitgekeken. Loopt zeer goed op tijd, ongeveer +2 sec/dag. Zit een Seagull Uurwerk in:

Alpha ‘SMP’ Zelfde uurwerk, loopt ook prima, ongeveer -3 sec. Zeer solide klok, zware band.

Alpha ‘Sub’. Was prima, alleen sinds ik er mee gehakt heb, stopt hij soms. Kwaliteit van de schroefkroon is niet zo best, moeilijk weer dicht te krijgen.

Alpha ‘GMT’. Begon wat dubieus, hij stopte elke dag om 14:25, de seconde liep door, maar minuten gingen niet verder. Met de kroon er voorbij zetten en hij deed het weer 24 uur. Inmiddels open gemaakt, flink doorgeblazen, en hij doet het nu prima. Afwijking vanwege het oude probleem nog niet opgemeten.

Alpha ‘Paul Newman’. Handopgewonden Seagull ST19. Prachtig uurwerk.Op deze foto is de band nog niet op maat. Zit inmiddels op zwart textiel:

Binnenkant van Alpha site:

Alpha ‘explorer II’. Ook een GMT. Uurwerk loopt probleemloos, alleen is het erg lastig de GMT goed in te stellen, aangezien deze traploos verstelbaar is. De wijzerplaat vind ik zelf wat plastikkerig.

Rexxor heb ik gekocht bij een opruiming van de kijkshop. Ik meen voor 15 Euro. Meer gadget dat serieuze klok. Uurwerk is een merkloze chinese ‘Standard’. Afwijking weet ik niet uit mijn hoofd, maar is zeker niet binnen COSC
Vanwege zijn formaat (34 mm) niet vaak om mijn pols.

Ook in de ‘gadget department’ een ‘Chenevard’ Skeleton. Dit is een plakmerk met een Hangzhou 9611 skeleton, gebaseerd op Unitas 6497. Leuk om te zien, ik heb hem nog niet langer dan een paar uur gedragen, mede vanwege de lelijke band, waarvoor ik nog geen nieuwe heb.

Dit is een ‘oostenrijkse’ chinees. De Ascot. Ik heb nooit uitgezocht wat voor uurwerk er inzit. Het is in elk geval geen seagul. Enig manco is een verschoven dag-wijzertje. Verder een mooi, misschien ietwat fors, horloge dat ik regelmatig draag.

Als laatste de Seagull. Gekocht bij Conrad, en mijn eerste nieuw gekochte mechanische chinees. Deze heeft mede mijn liefhebberij voor betaalbare mechanische horloges aangewakkerd. Hij loopt vrij precies, in de orde van +5 per dag.

Dat maakt 10 stuks 
Groeten,
Martin