Suizo especial calendar

Beste forumleden,
Ik heb weer een klokje waar ik niet al te veel over kan vinden, vandaar een beroep op jullie kennis :thinking:
Ik heb het overgenomen van iemand en ik denk dat de veer stuk is helaas. Voordat ik het zou willen laten repareren wil ik graag weten of het wel de moeite is.
Het uurwerk ziet er eenvoudig uit (maar ik weet er niet veel van :relaxed:)
Zelf vind ik het een mooi horloge.
Ik hoor graag van jullie :wink:

Groet, Hans

2 likes

Financieel gezien niet. Ziet er inderdaad leuk uit maar het uurwerk is van lage kwaliteit. Dit wordt niet gauw meer waard dan een paar tientjes vrees ik.

2 likes

Zoals @flowert al schreef: financieel niet de moeite waard.
Het werk is een Baumgartner 866 oid. Dat is een pinanker werk en die zijn niet zo gezocht.
De wijzerplaat is wel bijzonder en ook mooi gebleven.
Op de derde foto ziet het eruit alsof het werk 2 graden gedraaid in de kast zit. Of is de wijzerplaat niet goed op het werk bevestigd?

2 likes

Dank voor je reactie,
Het verdraaide van de wijzerplaat was me ook opgevallen. Heb je enig idee van de leeftijd van dit klokje? Gaat netjes in de doos curiosa :smirk: Heb er maar € 20,- voor gegeven geloof ik.

Prachtige wijzerplaat !

1 like

Mooi horloge met inderdaad een, minder gezocht uurwerk.
Als je dit goed kunt laten lopen, heb je wel eer van je werk.
Opvallend dat juist de horloges met simpele penankertjes, vaak de mooiste wijzerplaten hebben.
Een mooie uitdaging om er iets van te maken.

1 like

Dank voor jullie antwoorden. Nu zoek ik nog iemand die het een uitdaging vindt om hem weer aan de praat te krijgen tegen gemaakte kosten uiteraard. :thinking:

Ik wil wel een poging wagen.

1 like

Dat is mooi.
Mag ik de gegevens waar ik het naar toe mag sturen?
Groet, Hans

Vandaag kwam de post een pakketje brengen met daarin de Suizo van @Hans151.
Na een vluchtige inspectie van het uurwerk blijkt dat er geen asjes kapot zijn en dat de balans redelijk vrij swingt, dus dat geeft de burger moed.
De opwindveer, waarvan het vermoeden bestond dat ie kapot zou zijn, blijkt in goede staat te zijn, maar je weet nooit met die oude veren hoe lang die goed blijven. Ze kunnen ook zomaar ineens knappen.
Ik heb het uurwerk gedemonteerd en alle onderdelen zijn 2 keer in de schoonmaakmachine geweest op het langste programma. Het monteren ging op zich vrij vlot en na een paar uurtjes priegelen heb je dan dit.

@Hans151, geef in een PB even je adres door, dan komt ie weer snel retour. Wel nog eerst kijken of ie een beetje op tijd wil blijven uiteraard.
De andere 2 horloges kan ik niet repareren. De Sicura heeft een kapotte balans en die zijn moeilijk te vinden voor dit type uurwerk (Ik zoek er zelf al een paar jaar eentje) en de Junghans, daar zit maar een half uurwerk in.

Met vriendelijke groeten

Scudo

3 likes

Geweldig ! :slightly_smiling_face::+1:t2:

1 like

Mazzel dat alle asjes nog heel waren, heel mooi gedaan. :ok_hand:

1 like

Hier word ik nou echt nog blij van op mij 68 jarige leeftijd :blush:. Blijkbaar een erg eenvoudig horloge maar ik vind hem prachtig, en het loopt weer. Een mooie band er om en gewoon zo nu en dan dragen. Ondanks dat ik ook Omega en Rado in mijn collectie heb doet deze er voor mij niet onder. Scudo BEDANKT!!!

Groet, Hans

4 likes