Sultana peer/kaneel

Oftewel: een tussendoortje. De meesten kennen het gevoel wel. Soms moet je gewoon even je honger stillen.

En aangezien de limited van dit jaar niet naar mijn smaak is, de Steinharts die ik leuk vind op de Rikketik toch wel erg/te fors blijken, ben ik iets gaan heroverwegen.
Een klokje waarvan ik in eerste instantie wel door was geintrigeerd, maar door de kleine kast van 37mm viel ie gelijk af.

Maar na em eens in het echt gezien te hebben, heeft 't klokje toch wel iets. De lugs steken best wel door, waardoor het geheel ook niet heel iel is. Dus uiteindelijk toch de knoop doorgehakt.

Een replica, dat wel. Maar volgens mij zullen jullie me dat wel vergeven. Het is immers de welbekende…

Eenvoudig blikje, maar degelijk beschermd.

Ik had niks met nato bandjes. Te dun. Maar op dit klokje met z’n 18mm lugbreeedte staat het best leuk en past helemaal bij de military geschiedenis.

Achterkantje heeft wel een typisch Chinese gevoel met die rode tekens.

Binnenin tikt een leuk colomwheel uurwerkje.

En tot mijn verrassing is ie zelfs voorzien van een zwanenhals fijnregulering!

Hier van iemand met betere camera en licht.

Zoveel moois moet toch niet verborgen worden achter een stalen deksel?

Hoewel de rode prints wel het zicht op het uurwerk belemmert, vind ik het toch wel iets hebben, doordat het wel dezelfde is als op het stalen deksel.
Wat ik wel vaker jammer vind, is dat ook hier weer het deksel best brede randen heeft, waardoor veel van het uurwerk verscholen is. En dat terwijl er geen plastieken ringen of andere onderdelen zijn. Die vind ik vaak niet mooi om te zien.

En eindelijk voel ik wat sexy-plexi betekent. Ik bedoel, heb wel meer plexi klokjes, maar tot nu toe niet echt de klik ermee gehad.

Het is wel een tonnetje zo met de dikkere achterkant en het hoog opstaande plexiglas.

Maar het effect maakt alles weer goed.

Hier komt het sexy-plexi duidelijk naar voren. Moet wel zo een mooi kroontje zien te vinden… of toch niet :S

Denk dat de plexi-klik vooral komt, doordat bij deze de bezel zo dun is. Ben blij dat ik niet gegaan ben voor de saffierglazen uitvoering met z’n brede bezel.

Leuk klokje, maar snap de titel niet helemaal ‘Sultane peer/kaneel’?

Inderdaad een leuk tussendoortje, gaaf klokje met een mooie retro uitstraling

Verso Schreef:

Leuk klokje, maar snap de titel niet helemaal
’Sultane peer/kaneel’?

Sultana peer/kaneel is een lekker tussendoortje (neem zelf ook altijd deze variant), zo ook dit uurwerkje.

Geinig klokje voor relatief weinig(tu)

Heb hem zelf ook even gehad.

Ik blijf het een mooi ding vinden.(tu)
Gefeliciteerd.

Da’s toeval, ik heb gisteren de mijne ontvangen :smiley:

Ik heb de 19 Zuan :+

Mijn beste,

Een “tussendoortje” dat smaakt naar het hoofdgerecht!!
‘Retro Look‘ met de techniek van heden.

Laat het u smaken heren!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Dat is best een mooi ding, eigenlijk doe je met de titel / tussendoortje onrecht aan dat moois. Met een inkijk in de bodem, met alle details… Waar heb je deze vandaan? B.t.w. net mij aangemeld met een oude hobby die de de laatste weken weer erg in mijn belangstelling staat, iets moois om de pols.

Gr Han

ADG Schreef:

Dat is best een mooi ding, eigenlijk doe je met de
titel / tussendoortje onrecht aan dat moois. Met
een inkijk in de bodem, met alle details…

+1

Mocht je toch de rode opdruk op de zichtbodem niet (langer) willen, die kan er heel gemakkelijk af. Dat heb ik bij de mijne ook gedaan.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Toevallig heb ik er vorige net een gekocht van een mede-forumlid.
Ook de sexy-plexy uitvoering.

Ik zoek nog naar een mooi (18mm) bandje ervoor… misschien een racing bandje…
Als iemand een leuke suggestie heeft?

Heb hem ook, mag ik vragen hoe je de tekst eraf hebt gekregen?

Fred

Blijft een mooi ding. Gefeliciteerd dat je de knoop hebt doorgehakt.

Ik heb hem gewoon met dichte achterkant en plexi

Een beetje vreemd, maar wel lekker :smiley:

Mooi klokje blijft het met zijn plexi!

Geniet van je aankoop!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Haha, ken het gevoel - smakelijk! :smiley:

Scheek Schreef:

Heb hem ook, mag ik vragen hoe je de tekst eraf
hebt gekregen?

Fred

Fred,

De rode tekst is er gemakkelijk af te schuren door daar een suikerklontje voor te gebruiken. Klinkt typisch, maar ik kreeg deze tip van een andere glasbodem-bezitter.

Werkt prima en laat geen sporen na (suiker zal zachter zijn dan glas, vandaar).

Gr.,

Len.

Erg leuke klok! Gefeliciteerd met je aanwinst! (tu)

De titel was natuurlijk puur om even de aandacht te trekken he :wink:
Mooi klokkie hoor!! (tu)
Maar waar koop je zoiets nou?

Bedankt allemaal! Hij smaakt me prima :+

@Verso, zoals meijerhk al herhaalde is Sultana voor mij een tussendoortje. Zo heb ik voor een trip altijd Sultana peer/kaneel mee voor de trek tussen maaltijden door. En zo is ook dit horloge een “tussendoortje” naar een volgende/mogelijk duurdere aankoop.

@Marco-T, ja ja, maar volgens mij heeft ie meer dan 19 zuannies :wink:

@ADG, oh maar als je trek hebt dan kan een Sultana ook heel erg lekker zijn hoor! Dat het een ‘tussendoortje’ is, maakt dat niet dat ik em minder waardeer. Ik vind het juist bijzonder dat voor dit geld, je zo een mooi klokje krijgt. Ik heb de mijne via wereldhorloges.nl
Hij was al een poosje van hun website. Alles was weg, behalve enkele achterdeksels. Dus ik dacht dat ie uitverkocht is. Toch een mailtje gestuurd, en wat bleek. Hebben ze nog eentje in back office. Overigens hebben ze nieuwe besteld.

@Lencoth, bedankt voor de tip. Maar ik vind het bij dit klokje juist wel typisch en ook wel leuk. Dus bij mij blijft ie er ook op. Alleen jammer dat de rand van het deksel zo breed is en zoveel afdekt. En dat terwijl het helemaal niet zo dik hoeft te zijn :frowning:

@Geje, ik heb een poosje terug een mooie nato gezien bij Maison de Bonneterie waar ze een mooie beige/gebroken wit icm een dun rood streepje in 't midden hadden. Die zou ik wel mooi erbij vinden.

Iemand anders heeft em met zo iets gecombineerd. Geeft het klokje ook iets meer body en maakt en wat stoerder imho.


19 zuannies Marco-T :wink:

@JohanT, bij mij dus precies hetzelfde. Pas dus maar op, want voor je het weet…

@BygoneTime, :+ doe ik wel vaker. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,311843,311843#msg-311843
Oh crap, zie nu pas dat ik het verkeerd gespeld heb. Kon em al niet vinden in de zoekfunctie. :sunglasses:
En de foto’s doen het ook niet meer :frowning: Zal ze later even bijwerken.