Na wat ervaring met zakhorloges zou ik mij graag wagen aan wat andere uurwerken. Op dit moment zit ik mij te orienteren in het aanbod van instap Seiko uurwerken als oefenwerk.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, met welk polshorloge uurwerk zijn jullie ooit begonnen met sleutelen? Bestaan er nog leuke oefen uurwerkjes die je ergens kan oppikken voor een leuk bedrag? Alle tips zijn welkom!
Of ga op zoek naar goedkope (Zwitserse) vintage handwinders. Die koop je soms voor enkele tientjes. Zo krijg je ervaring met schillende soorten/merken uurwerken en stap je langzaam over naar uurwerken met meer complicaties. Zo ben ik ook begonnen.
Dank voor de vele suggesties, daar kan ik wel wat mee. Dank daarvoor.
Zit er verder nog verschil tussen uurwerken van beginner - gevorderd - expert ? Of heeft dit meer met het aantal complicaties te maken en de grootte van het uurwerk?
Mochten er nog ergens in de HF hobby kamer een werkend oefen uurwerkje liggen stof te happen die ik voor een zacht prijsje zou kunnen overnemen , laat het me weten!
MP staat vol met vintage horloge van minder bekende merken met leuke Zwitserse hand opwind uurwerken.
Zelf ben ik met ‘afgetrapte’ Russen begonnen. Doordat het chroom of het vergulde van de kast afbrokkelde geven mensen geen waarde meer aan het horloge. Voor de beginnende horloge sleutelaar zijn dit leuke projectjes.
Destijds twee kromandinskis gekocht voor 12 euro. Daar heb ik weer een werkende van kunnen maken. Dat geeft voldoening .