Sumo Engineer

Heerlijk, gisteren kwam het verwachte pakje van Strapcode binnen. Zoals zo vaak bij deze firma, het paste allemaal niet precies…maar wel een band van goede kwaliteit. Een paar uur vijlen en zwoegen, maar dan is hij ook zoals ik heb graag wil hebben. Nog een beetje “cheaten” door er een originele Seiko-sluiting op te zetten…en voilà.
Voordeel van deze Engineer-2: zwaarder, breder. Een sluiting van 20 mm breed in plaats van de originele 18. Nog steeds solid endlinks. Zo is hij voor mij zowel optisch als qua gewichtsverdeling beter in balans. Bovendien houd ik de originele band, die toch ook erg mooi is, als nieuw.:wink:
Op de tweede en derde foto lijken de eindstukken niet goed te passen, maar dat is slechts de schaduwwerking. Ze passen juist perfect (nu)! (Zie eerste foto)

Dick

Prachtige klok die Sumo met mooie band. Toevallig ook net dezelfde band voor mijn monster binnengekregen. Maar dan rechte bandaanzetten. Ook Seiko sluiting aan gezet.

Ko

Super combo!!

Geweldige band, voelt ie goed zwaar aan?

Mooie combi.(tu)

Ja, heerlijk, loeizwaar!

septentrio Schreef:

Super combo!!

Geweldige band, voelt ie goed zwaar aan?

proficiat! persoonlijk vind ik de schakels wat te hoekig voor de klok. op de triton met zn hoekige bezel en inbussen vind ik t beter staan.

Mijn beste,

Proficiat met deze Sumo!!
Een horloge met een solide hart en een krachtige uitstraling.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Deze combi is wel even wennen maar wat ik een beetje raar vind is dat je moet vijlen. Ook al is het geen originele seiko band, dit zou toch niet moeten.

Veel draagplezier er mee.

peterpan Schreef:

Deze combi is wel even wennen maar wat ik een
beetje raar vind is dat je moet vijlen. Ook al is
het geen originele seiko band, dit zou toch niet
moeten.

Veel draagplezier er mee.

er zijn zoveel verschillende kastvormen dat t inmogelijk is dat de vorm van de eindschakels er altijd naadloos op aansluit.

deze engineer band is volgens mij niet met n sumo in t achterhoofd gemaakt. en dan wordt t slijpen geblazen.

@dick v, waarmee slijp je ze netje dat je em passend hebt gekregen?

Tja, maar de banden worden verkocht als zijnde “custom made for Sumo”

En toch passen ze niet. Het scheelt niet veel hoor, het is niet zo dat er een millimeter afmoet, het is minder, maar ja, te groot is te groot.
Dat vijlen doe ik overigens gewoon met een klein vijltje uit een setje dat ik ooit uit de bak bij een pompstation gevist heb. Qualité holadiee dus, maar ik gebruik het ook zelden.

Dick

Ik vind die combinatie wel straf hoor. Machtig horloge. Jammer dat hij te groot is voor mijn polsen. Gefeliciteerd Dick!

Fraaie band. Even wennen, die blokkige schakels bij de toch vrij vloeiende lijnen van de Sumo.
Die 20 mm bandaanzet maakt het lastig om een bijpassende band te vinden die er niet een iel uitziet, net als bij de Monsters
Maar dit ziet er mooi uit
Tja, en als je dan moet gaan vijlen aan een “made for Sumo”, het zit nu perfect

Dick V Schreef:

Tja, maar de banden worden verkocht als zijnde
"custom made for Sumo"

http://www.strapcode.com/store/20mm-super-engineer
-watch-band-seiko-sumo-sbdc001-sbd003-sbd005-brush
ed-p-2699.html#.Urb5bX-9KSM

En toch passen ze niet. Het scheelt niet veel
hoor, het is niet zo dat er een millimeter afmoet,
het is minder, maar ja, te groot is te groot.
Dat vijlen doe ik overigens gewoon met een klein
vijltje uit een setje dat ik ooit uit de bak bij
een pompstation gevist heb. Qualité holadiee dus,
maar ik gebruik het ook zelden.

Dick

waarempel, die kende ik niet. maar wat is dan te groot? past ie niet tussen de.lugs? steekt ie ergens wat bovenuit? of juist onderuit?

vind t overigens dan niet zo netjes dat ie niet naadloos past.

Hij paste niet tussen de lugs, aan beide kanten, en aan één kant kon hij ook niet ver genoeg doorgeschoven worden, zodat de pushpins niet pasten. Ja, dunne pins wel, maar de bijgeleverde dikke pins niet.
Maar geeft niet hoor, een beetje fröbelen vind ik wel leuk…

Dick V Schreef:

Hij paste niet tussen de lugs, aan beide kanten,
en aan één kant kon hij ook niet ver genoeg
doorgeschoven worden, zodat de pushpins niet
pasten. Ja, dunne pins wel, maar de bijgeleverde
dikke pins niet.
Maar geeft niet hoor, een beetje fröbelen vind ik
wel leuk…

fijn dat t bij jou wel lukt. maar iemand anders zitmet zn handen in zn haren (TD)

Das waar…
Ik moet wel. Ben zo goed als kaal…:wink:

Dick V Schreef:

Das waar…
Ik moet wel. Ben zo goed als kaal…:wink:

(tu):}:smiley:

BadBoy Schreef:

Dick V Schreef:


Das waar…
Ik moet wel. Ben zo goed als kaal…:wink:

(tu):}:smiley:

(:smiley: