Sumo met nieuwe band

Een tijdje geleden een blauwe Seiko Sumo gekocht van een forumlid

Zoals zovelen vond ik het bandje een beetje iel. Niet alleen door de breedte die terugloopt van 20 naar 18 mm. bij de sluiting, maar ook doordat de band vrij plat is. Mooi afgewerkt hoor, maar wat iel vergeleken met de forse kast van de Sumo.

Een andere band gekocht, een beest…

Een Engineer II. Mooi, dik, stevig en recht doorlopend, dus geen verval tussen lugs en sluiting. Zit goed, maar toch vond ik hem iets te grofstoffelijk. Er zitten veel rondingen in de Sumo, met mooie subtiele verschuivingen van glim naar mat. De band daarentegen is mat, en vrij grof afgewerkt. Het staat niet slecht, en toch…

Nu zag ik bij Strapcode een Endmill, speciaal op maat voor de Sumo. Besteld, vandaag binnengekomen…

Hoewel deze band ook terugloopt van 20 naar 18, is hij toch een stuk dikker en forser te noemen. Bovendien is de bovenkant mat en de zijkanten prachtig glimmend…
Ik denk dat ik het gevonden heb…

Dick

Mooi! Ik vind de BOR van Yobokies ook echt geweldig, de volgende?

Eric

Mooie combinatie!

Mooi, Dick. Overigens, ook die Engineer vind ik er goed bijpassen (tu)
Merk je nog een verschil in gewicht tussen de combi’s?
Wat weegt de laatste combi bijv. (die lijkt mij het zwaarste gewicht in de schaal te leggen)?

Nee, de combi met de Engineer is echt de zwaarste, maar deze laatste is weer zwaarder dan het origineel. Hij weegt nu, met 4 schakels verwijderd (smalle pols;) ) 160 gram.

Dick

Aha, dat valt best mee (of tegen, als je van zwaar houdt), vaak tikt zo’n bracelet flink aan.
Geniet ervan (tu)

Mooie combi Dick. Beter dan de engineer 2, is te hoekig vind ik.
Past de seiko sluiting er ook op? Eventueel de uitvoering zonder duikextensie wat ik zelf mooier vind vooral bij smallere polsen. Meer band, minder lengte sluiting.

Ko

Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg de sluiting er niet op.
Te weinig ruimte doordat de schakels vrij dik zijn. Maar of het erg is, nou nee, want de sluiting van Strapcode is aanmerkelijk beter van kwaliteit dan de Seiko-sluiting, die ook inderdaad nog eens langer is. En mijn pols is toch al zo smal (18 cm)…

Dick

Vind een mooie stalen band bij de Sumo ook moeilijk. De originele vind ik ook wat iel. De engineer te grof voor de idd rondere Sumo. De Endmill doet me nogal wat aan de Oyster voor bijv skx007. Ik weet het nog niet…

Hé wat knap…
Kijk eens naar je tijd van posten…

(Sorry, off-topic natuurlijk);):)-D

Dick

Dick V Schreef:

Hé wat knap…
Kijk eens naar je tijd van posten…

(Sorry, off-topic natuurlijk);):)-D

Dick

(:smiley: zie mn andere post http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2333592

bedankt, want ik wist niet meer welke de boosdoener was :stuck_out_tongue:

Toch de originele sluiting van de Sumo maar overgezet. Ik had het eerst met een andere Seiko-sluiting geprobeerd, lukte niet, maar met wat gewroet deed de originele sluiting het wel.
Nadelen: wat meer sluiting, meer staal dus…
Voordelen: origineel…:wink: en de duikverlenging. Al duik ik niet…:+:P

Dick

De Anvil van Yobokies vind ik ook een mooie optie, kan dan eventueel ook naar 22 mm breedte zoals hier.

Explore bordewolf2014

Erg mooi Dick

Ik denk het ook Dick.
Mooie kombinatie.
Band mag best “tapperen” maar de winst in hoogte is erg plezierig t.o.v. De originele band.

Elf.

Dikke wat weet jij toch weer goed te combineren. Ziet er weer top uit met die rondingen. Helemaal mijn stijl :~

Mooie band.
Toch blijf ik de 22mm Anvil icm 20mm aanzetstukken voor de Sumo het mooiste vinden, de Anvil schakels zijn “ronder” dan die van engineer-achtigen en dat vind ik toch mooier combineren met de Sumo.
http://smg.photobucket.com/user/LeenV/media/77C5D568-FEF2-42C9-8EC4-06B29AA13776_zpsndghavfh.jpg.html]
[URL=http://smg.photobucket.com/user/LeenV/media/94E60F02-F518-4EC9-9CDF-B242EB2FA82C_zpsjmdiesnm.jpg.html[/url]

Is inderdaad ook erg mooi Leen. Maar heeft deze Anvil ook massieve endlinks? En zo ja, waar kan ik hem kopen? Voor hoeveel? :wink:

(tu)

Dick