Sumo op leer

Onlangs een Seiko sumo gekocht. Prachtklok. Zwarte besteld maar blauwe gekregen.
Ik kon hem ruilen maar heb deze gehouden omdat ik het donkerblauw in het echt erg mooi vind.
Originele band vind ik prima. Maar aangezien ik graag van bandjes wissel heb ik naar alternatieven gekeken.
In staal kan ik niets vinden wat ik mooier vind dan de originele band.
Dus even mijn zelfgemaakte leren monster band er op gepast.
Bij de sumo heb je dan erg veel ruimte tussen band en kast wat ik minder mooi vind.
Zie foto’s van de monster band.


Teveel ruimte dus een nieuwe band gemaakt die beter op de kast aansluit.


Weer met de Seiko vouwsluiting.



Bedankt voor het kijken, Ko

Heerlijk! Dikke klok en dikke band. Gefeliciteerd :~

Mijn beste,

Een knappe verschijning zo!!
Mooi gemaakt.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Nou…nee. Band & Sumo prima, combi niet m.i.

@LeenV

Bedoel je deze kleuren combi of de combi leer/duiker?

Ko

LeenV Schreef:

Nou…nee. Band & Sumo prima, combi niet m.i.

+1 sowieso de kleur band niet, ik denk dat een leren band die de kleur van de wijzerplaat benaderd al een stuk beter zal staan.

Los van elkaar een prachtige klok en band (tu)

Ja, denk ik ook. Alleen heb ik geen donkerblauw leer helaas.
Vanmiddag nog wat kringloop winkels afgestruind voor donkerblauwe leren tassen oid.
Misschien maak ik nog een zwarte of donkergijze.

Ko

Mooi gemaakt Ko!

Ko Schreef:

@LeenV

Bedoel je deze kleuren combi of de combi
leer/duiker?

Ko

Ik bedoel de kleuren combi. Zwart met (donker)blauw stiksel zou best mooi kunnen staan, lijkt mij.

robbie409 Schreef:

Mooi gemaakt Ko!

  • 1 (tu)

Wederom mooi Ko! Ik vind (het) bruin en blauw wél heel mooi combineren.

Een duiker op leer is imo toch net zoals vloeken in de kerk. Da hoort nie.
Sorry :sunglasses:

Gr. Wouter

Fraaie band,nog mooiere klok
Maarre… Net als bij de monsters vind ik zo’n 20 mm band een beetje ielig op zo’n grote klok.
Ik ga dan persoonlijk liever voor een 24 mm band die bij de lugs ingesneden is tot 20 mm
en dat moet voor jou een peuleschil zijn om te maken, gezien deze band

Inderdaad, mooie klok en mooie band, maar niet in deze kleurencombinatie. Blauw zou mooier zijn. Deze band past wel weer bij een zwarte Sumo…

Verder, ik vind de band niet te iel, als hij maar niet smaller wordt naar de gesp toe blijft hij prachtig!

Dick

Hoi Ko,

Mooie combi hoor proficiat!

Groet,

Erik

Gnik scgreef:
Fraaie band,nog mooiere klok
Maarre… Net als bij de monsters vind ik zo’n 20 mm band een beetje ielig op zo’n grote klok.
Ik ga dan persoonlijk liever voor een 24 mm band die bij de lugs ingesneden is tot 20 mm
en dat moet voor jou een peuleschil zijn om te maken, gezien deze band.

Inderdaad kan ik zo’n band wel maken. En ook wel eens een proefje gedaan. Ik vind het zelf niet mooi staan bij deze lugs.
Ik heb lang getwijfeld om een sumo te kopen vanwege de 20 mm lugbreedte. 22mm leek me beter. Op een buitenlands forum heeft iemand de lugs op 22 mm gevijld. Maar dat was in mijn ogen toch niet echt een verbetering.
Nu ik hem heb vind ik 20 mm precies goed. Op foto’s lijkt de band trouwens vaak smaller door vertekening. Met deze maat leidt de band niet de aandacht af van het horloge.

In mijn leervoorraad trouwens een stukje zeer donkerblauw leer gevonden. Bijna zwart. Ben al begonnen met een nieuwe band.

Ko

En dát moet hem gaan worden! Ik ben zeer benieuwd, laat je ons het resultaat zien?

Groet,

Dick

Uitvijlen van de lugs gaat wel erg ver!
De lugs van het Monster zijn wat minder diep, dat scheelt
Benieuwd hoe je nieuwe band wordt. Gewone gesp of weer deze klapgesp?

Morgen zal ik het resultaat van het zeer donkerblauwe leer laten zien. Als hij niet mislukt. En weer met deze vouwsluiting want dat draagt zo lekker.

Ko

Ko Schreef:

Morgen zal ik het resultaat van het zeer
donkerblauwe leer laten zien. Als hij niet
mislukt. En weer met deze vouwsluiting want dat
draagt zo lekker.

Ko

Vouwsluiting is top (tu) Ik ben benieuwd :slight_smile: