Sunlord Japan!

Beste forumleden,

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Sunlord horloge (gekocht op eBay Japan)

maar ik heb moeite om meer informatie te vinden over dit merk of model. Heeft iemand hier misschien meer kennis over Sunlord horloges. Alle informatie is van harte welkom!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

7 likes

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Ik heb helaas verder geen advies voor je

1 like

Heb je de kast al open gehad? Aan het uurwerk kan je meer bepalen. Ik heb geloof ik ergens in mijn projectenbak ook iets van Sunlord liggen, heb alleen niet verder gekeken.

1 like

Leuk horloge, geniet ervan.

1 like

Staan er verschillende op het net. Ff zoeken met Google lens… hier o.a.

1 like

Dank je wel!

1 like

Nog niet, goed idee zal ik doen!

1 like

Dank je wel, dat heb ik gedaan. Ik zou graag meer informatie over het merk willen vinden.

Dank je wel! Dat ben ik aan het doen!

1 like

Mikrolisk laat dit zien;

Weet niet of dit hetzelfde is omdat dit Zwitsers is en jouw horloge blijkbaar Japans.

1 like

Dank je wel! Ja, het bedrijf achter de Sunlord-horloges lijkt Salatko Watch AG te zijn, geregistreerd in Lengnau, Zwitserland, op 13 maart 1985. Dit komt overeen met de andere handelsmerken die zijn verbonden aan Salatko Watch SA in Genève, Zwitserland, dat door de jaren heen verschillende horlogemerken heeft geregistreerd. Batilux, Bristar, Carl Ange, Hizzco, Jevol, La Tour, Magwic,Magwick, Mojuba, Mojuba, Raphael,Salatko, Sunlord. Mikrolisk - The horological trade mark index

Carl Ange met Swiss Made en Japan mov.
Werden die en

Werden die zowel in Zwitserland als Japan geproduceerd?

Het uurwerk is Miyota, maar ik kan het type nummer niet zo goed ontcijferen. Mijn ogen worden oud:)

1 like

Beste leden,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik probeer het type nummer te ontcijferen, maar mijn ogen laten me een beetje in de steek. Misschien heeft iemand van jullie scherpere ogen of meer ervaring hiermee?

Alle hulp wordt enorm gewaardeerd! Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite

1 like

Het typenummer op het uurwerk? Ik dacht 4p80 te lezen, maar dat bestaat niet als ik het zo check. Wat jij zelf laat zien is een 6p80.

1 like

Ja klopt, maar dat is ook niet het juiste type denk ik.

Denk het wel hoor

1 like

Is het de 6p80?

1 like

Dat dus

1 like

Ik mis de 24 uurs wijzer op de 6p80