Een prachtig horloge( met waardeloze band) safier glazen bezel, glijdende seconden wijzer, en volgens de verkoper de top van Seiko met hoogstens een seconde verschil per dag (+of-) Geen idee van het type, maar zo veel geld voor een Seiko (bijna 6 mille) was mij in Ceuta (belasting vrije haven) toch iets te veel van het goede.
Schiet u maar als ik weer dom ben geweest 
Waarschijnlijk een Spring Drive model als de seconde wijzer perfect glijdt, ingenieus uurwerk als je het mij vraagt, maar ik ben nogal bevooroordeeld ten opzichte van Grand Seiko. Voor 6 mille kan je makkelijk een Spring Drive krijgen, maar wat je precies hebt gezien weten we natuurlijk niet.
je hebt er toevallig geen foto’tje van genomen?
De info die je nu geeft is wel erg summier om daar een goed onderbouwd en naar waarheid gezworen antwoord op te geven.
Is er een vraag in dit topic? Of wilt u dit gewoon even melden?
Is Ceuta niet zo’n deel van waaruit bij binnenkomst in EU invoerrechten betaald moeten worden, BTW etc?
Hij vind het een prachtig horloge met een waardeloze band. Wat zou suggereren dat hij hem gepast heeft. En ja, 6K is veel voor een belastingvrije Seiko. Het is weer niet veel als je 20K te besteden hebt.
Ik zou er een bij pange kopen, houd u nog wat over voor een leuk fototoestel en een seniorencursus digitale fotografie.
Grand Seiko sarcastische verdedigingsmodus aan
Wellicht bedoelt hij zo een verschrikkelijke krokodillenleer-band…
Die is toch wel ubergeil ( Duits) en krijg er met de dag meer waardering voor.
Helemaal goed, een fantastisch uurwerk bijna kwarts nauwkeurigheid, met een glazen bezel en een plaat die van kleur veranderde al naar gelang de omstandigheden.(strand, dag, nacht)
De band was metaal maar voelde goedkoop aan. Foto is er helaas niet van gemaakt. maar dat mag geen verrassing wezen voor de meesten…
Laat ik vooropstellen dat ik geen enkele moderne Grand Seiko heb mogen omdoen die een, voor mijn gevoel, goedkope band had.
Maar er zijn nog steeds teveel Grand Seiko Spring Drives met een zogeheten ‘sunburst’-wijzerplaat om vast te kunnen stellen welke het was, sorry.
Ooit gaat dat lukken Hendrik , ooit. 
Jah genau , ik kan er naar blijven kijken , hij toont elke dag weer nieuwe details die ik eerder nog niet zag.
Ceuta zijnde noord Afrika was dit niet toevallig de horloge dealer op het strand die ook een iPhone 11 heeft voor €350? In dat geval niet twijfelen maar doen, 100% legit!
Ik heb drie GS-en gehad. Alle met een perfecte stalen band.
Edit: ik realiseer medat ik er 4 heb gehad, maar 1 op leer.
Maar waarom weer verkocht als ik zo vrij mag zijn?
Was het niet gewoon een Seiko 5je die je vast had en dat je je mischien vergist hebt in het prijskaartje?
Tsja…toch weer iets anders willen is het meestal…heeft niets met de schoonheid of kwaliteit van GS te make in ieder geval.