Super kwaliteit van mode merken (tu)

Heb enkel vandaag in een uur tijd, twee mode klokjes zien sneuvelen.
De eerste was een of ander Mexx horloge, wat twee maanden geleden door een klasgenootje was aangeschaft, waar vandaag na een kleine botsing met een tafel de minutenwijzer eraf viel. De tweede was een DaVis chronograaf, welke volgens mij een maandje of drie oud is, waar vorige week opeens de kroon vanaf viel. Vandaag kwamen tijdens een lesuur ook de twee resterende pushers los. Beide horloges hebben een waarde van plusminus €150, en hebben het geen van beide langer dan een half jaar vol gehouden, sterker nog… Ik heb ze geadviseerd volgende keer een mooie Seiko of Citizen te kopen, eventueel een Casio (G-Shock) voor het zwaardere werk.

Hebben jullie persoonlijke ervaring met de kwaliteit van de mode klokjes?

Nee, gelukkig niet. Ik adviseer mijn vrienden ook altijd… Ze luisteren alleen nooit :smiley:

Mijn Luciënne heeft al 12 jaar een Esprit van 100 GULDEN, ziet er goed
uit en doet het perfect. Ik probeer al heel lang haar
een ‘echt’ horloge aan te smeren maar deze Esprit helpt mij niet echt:X

Ik draag voor in het werk (kassenbouw en montage)een digitale Fossil. Lijkt
onverwoestbaar te zijn.
Voor de afwisseling een Casio Pathfinder. ook niet kapot te krijgen.
Verder heb ik geen modemerken, dus ook geen ervaring.

Gr,

Lone Ryder

Sinds Horloge.nl, waar ik in contact ben gekomen met zo’n 60 min of meer modemerken, is mijn mening over de kwaliteit van dat soort horloges 180 graden gedraaid. In positieve zin. Natuurlijk is de afwerking meestal machinaal en zijn de uurwerken quartz maar de kwaliteit is goed tot zeer goed voor wat je betaald. Er zijn enkele negatieve maar ook positieve uitzonderingen.

Wie dit niet geloofd nodig ik van harte uit bij Horloge.nl om dit te controleren, ik ben er van overtuigd dat vrijwel iedereen positief verrast zal zijn.

nou laat ik zeggen
dat ik uit ervaring weet
dat er wel eens een onderdeel van een DaVis horloge valt.
moet wel zeggen dat hij uitstekend draagt, en er te gek
mooi uit ziet maar ja dat verliezen van onderdelen…

Ik denk dat het behoorlijk pech hebben is, ik draag al jaren met heel veel plezier een armani horloge, nooit problemen mee gehad.

Qua modemerken heb ik 5 armani’s, 2 tommy hilfigers en 1 D&G en allen (tot nu toe en even afkloppen) probleemloos.

Davis is inderdaad niet een van de beste merken. Is trouwens Nederlands.

Ik heb een Fossil horloge gehad dat mij erg goed beviel en het een jaar of 10 heeft uitgehouden (ik ben niet erg voorzichtig).

Momenteel heb ik nog een Danish Design en een Diesel horloge in mijn collectie (net als de eerder genoemde Fossil allen aangeschaft vóór de horloge-verslaving toesloeg)
die ik beide nog erg vaak draag.
De Diesel is nog nooit wat mee aan de hand geweest tot nu toe.
Bij de Danish Design heb ik na een jaar het glas laten vervangen (kosten: helft van de aanschafwaarde, zo goed bevalt het horloge mij).
Dit was nodig nadat het originele glas was gebroken na een aanvaring met een metalen stang, wellicht had een Seiko met hardlex meer kans gehad die klap te overleven…

Ik heb 2 Armani’s en daar is voor wat betreft de kwaliteit niets op aan te merken. Over smaak valt natuurlijk te twisten:

Nogmaals ik ben er heel tevreden over, maar ik snap dat het voor de ‘fijnproever’ een beetje not done is om een modemerk te hebben in je verzameling. Ik zelf zit daar gelukkig niet zo mee en ze staan dan ook lekker bij de Breitlings, Omega’s en andere meer gerespecteerde horlogemerken.

Mwoah. In principe hoeft met de kwaliteit van de modemerken niet gelijk wat mis te zijn. Die dingen hebben ook de neiging om toch jarenlang te doen wat ze moeten doen, namelijk de tijd aangeven…

Ik heb een Guess Collection gehad en die straalde kwaliteit uit. Goed afgewerkt en alles, je kon het ervan af zien. Maargoed, die GC was ook een heel stuk duurder dan €150.-, dus ik denk niet dat het een goede vergelijking is.

Weggedaan omdat er een Rhonda Quartz-uurwerk in zat. Achteraf wel spijt van, maargoed…

moet zeggen ik heb al vier jaar een onbekende merk horloge. VENDOUX doet het nog steeds heel goed.was wel wat duurder dan 150 euro

De collectie van mijn vrouw bestaat uit een drietal Esprit horloges, helaas moet ik bekennen dat ze er nooit enige problemen mee heeft gehad, ondanks alle vakanties en huiselijk werk dat ze hebben moeten doorstaan.

Eric

Mijn enige horloge waar ik een doos en papieren van heb is een Hugo Boss metro of metropolis. Dat was een van de eerste modemerken met een “eigen” horloge. Ik geloof dat het samen met Bulova gemaakt is. Het heeft het altijd goed gedaan en onlangs zag ik op Ebay dat ze in de UK erg gewild zijn. Wellicht hem daar eens aanbieden.


(ebay plaatje)

T is ook maar net wat je mode wilt noemen… Het is vloeken in de kerk, maar volgens mij zijn Seiko, Tissot, Certina, Festina en G-shock modemerken. Misschien niet allemaal zo geboren, maar nu wel.

Daar kun je Seiko toch echt niet onder scharen, die maken en ontwikkelen toch echt hun eigen uurwerken. Dat ze modieuze modellen brengen is een ander ding.

Henrik merkt op dat Seiko, Certina, G-Shock enz ook modemerken zijn.
Onder modemerken verstond ik altijd de merken die bekend zijn om
hun kledinglijn en later ook horloges op de markt gingen brengen.
Dus eerst kleding, schoenen en aanverwante en daarna uurwerken.

Gr,

L.R.

Henrik Schreef:

T is ook maar net wat je mode wilt noemen… Het
is vloeken in de kerk, maar volgens mij zijn
Seiko, Tissot, Certina, Festina en G-shock
modemerken. Misschien niet allemaal zo geboren,
maar nu wel.

Maar eh ik begrijp wel wat je bedoelt. Het beste voorbeeld is denk ik Breil. Een merk met een zeer mooie horlogehistorie welke echter de nadruk begon te leggen op design. Eigenlijk is de term modemerk een beetje denigrerend. Het zijn namelijk modellen die vaak een unieke vormgeving hebben. Het ontwerp is ondergeschikt aan het uurwerk. Ook zijn er de Swiss made modellen uit het duurdere segment die weer willen voortborduren op de traditionele modellen. Eta en Valjoux wordt gebruikt maar ook myota uurwerken.
Er zijn zeer zeker goed afgewerkte “niet” horloge merken. Mijn advies is koop gewoon wat je mooi vindt.
Ik denk ook dat die modemerken veel meer opleveren voor www.horloge.nl omdat 95% een horloge koopt louter en allen om de buitenkant en niet de binnenkant zoals de meesten dit hier graag zien.

Bedankt voor de reacties. Ik was best benieuwd naar de prijs/kwaliteit verhouding. Niet zozeer voor een aankoop, maar puur uit interesse. Ik heb zelf nooit een mode horloge gedragen, maar ze zien er soms niet verkeerd uit. Ik vind bijvoorbeeld niets mis met de Armani’s van DMC. Geef het geld persoonlijk echter liever uit aan een ander horloge, maar dat is de WIS in mij.

Toch mooi om te zien dat er over het algemeen niet veel mis is met de kwaliteit, zijn de soms erg hoge prijzen niet helemaal voor niets :wink: Enkel jammer dat ik mode horloges nu een beetje associeer met een pusher en kroon loze chronograaf van Davis, maar misschien moet ik nog even bijkomen van de schrik…