Super-Luminova

HF,

Ik wil graag 2 wijzers en een wijzerplaat laat relumen omdat huidige lume gewoon echt slecht is haha. Dit wil ik graag met super luminova laten doen en dan het liefst hun nieuwe grade X1 variant. Weet iemand wie of welke horlogemaker in Nederland dit heeft en kan doen? Anders misschien een adres voor grade A variant.

1 like

Ja dat is een lastig onderwerp blijkt maar. Wat zoek werkt levert ook niet veel op.

Ondertussen heb ik het antwoord gevonden!

Via de maker rctritec kan je een setje kopen voor ongeveer 100 euro dacht ik en ik heb een horlogemaker in Duitsland gevonden die dit aanbied om te doen tegen een vergoeding van 120 euro voor wijzers en handen.

Inmiddels is mijn horloge door hem gedaan en hij is echt super! Duidelijk te zien dat hij ervaren is ermee.

1 like

Even afwachten of het horloge een blijvertje wordt, denk het wel. Mag ik je anders een Pb sturen ?

Natuurlijk!

Oja vergeten te vermelden, ik wou graag SL BG W9 (ook wel bekend als rolex chromalight) hiervan is er geen X1 variant, alleen een grade A. Maar het doet niet onder natuurlijk.

1 like

Hebben jullie een beetje uitgezocht hoe het zit met de verschillende Superluminova varianten?

Ik ben bekend met deze tabel:

En als je de verschillen tussen de kleuren en de bij mijn weten weinig gebruikte C5, C7 en C7 weglaat heb je van de meest gebruikte varianten ongeveer deze volgorde in oplopende sterkte:
C1
C2
BGW9
C3

Er bestaan nog de volgende 'grades’
Standard Grade
Grade A
Grade X1

Van welke soorten zijn er nu welke ‘grades’ beschikbaar dan?
En hoe verhoudt zich BGW9 Grade A tot C3 standard grade of bestaat dat niet?