Super seville

Voor de Bulova Super Seville kenners heb ik een vraag.

Ik heb hier een day date met 25 jewels en een originele ETA uurwerk erin.

Toch heb ik het idee dat er iets niet klopt.
Hoe denken de kenners hierover? Ik heb een rekening met het vervangen van de kroon, de originele heb ik erbij dus ik weet dat deze niet origineel is.

Verder afwijkend:

Een enkele heb ik op internet gevonden met deze lugs, dus compleet uitgesneden tegen de kast. Er staat een kleiner opgelegd bulova logo op de plaat, ik mis een streepje of ‘&’ teken tussen day en date.
De kast is minder dik aan de zijkant, de band heeft een grote sluiting en de lume dots missen. Al vraag ik mij af of er ruimte voor dr dots is en ze er überhaupt ooit geweest zijn.

Hoe aannemelijk is het dat dit een fake of franken watch is? Of hoe aannemelijk is het dat er gewoon veel iets afwijkende modellen zijn samengesteld,
door de jaren heen?

Ik heb drie andere super seville’s liggen, en de wijzerplaat en algehele kwaliteit lijkt van hetzelfde niveau.


1 like

@Handavinci. Oh wacht… :upside_down_face::grimacing:

5 likes

Oei, whatskeburt met Hannepan?

Hij is een prinses geworden.

2 likes

Heeft ie een kikker gekust?

De kikker bedankte

2 likes

Ik ben absoluut geen kenner trouwens, nog nooit eentje gezien buiten het web. Ik heb een plaatje van @Mafkees gevonden van zijn Seville.

  • Valt mij op dat de streep tussen day date niet staat.
  • lettertype van jou lijkt anders
  • 25 jewels staat bij jou vermeld
  • jij hebt, in tegenstelling tot de andere, geen lumepips
  • bij de jouwe staat ‘Swiss’. Werden de Bulovas daar überhaupt wel gemaakt?

Lijkt er op of de jouwe in ieder geval flink is bewerkt ( de dial). Nummer 7 lijkt aardig wat plakresten te hebben en het zou kunnen zijn dat de lumepips weggeveegd zijn en tekst opnieuw is toegevoegd. Maar what do I know? Ik constateer alleen wat verschillen. Ik zou toch even wachten op een kenner :wink:

Maar ergens heb ik ook het idee dat je wellicht een ouder model zou kunnen hebben.

Sowieso een redial, maar dat zijn ze allebei.

Het zou kunnen dat dit een kast van een Super Seville Calendar is, maar pin me daar niet op vast.

1 like

Hoezo sowieso?
Ik weet voor 99% zeker dat een van die, de ‘goede’, geen redial is.

1 like

ik vindt die glazen casebacks altijd maar vraagtekens oproepen… niet passend lijkt mij voor een 70s 80s model…

1999 en 2001 komen ze uit.

2 die ik heb, niet die waar vraagtekens over zijn, daar is geen documentatie van .

Mij is eens verteld dat 25 jewels op de plaat altijd redial is… mocht ik dit verkeerd hebben dan mijn excuses en neem ik aan mijn woorden terug.

Zijn sowieso wel hele toffe horloges!

1 like

Ik zie bij alle nieuwe 25 jewels staan.

Heb dus twee gedocumenteerde uit een van de laatste series, zijn identiek op de plaat met 25 jewels. Daarom ben ik bijna 100% zeker dat dit geen redials zijn.

Überhaupt snap ik niet hoe je een redial maakt, penseel toch niet? :face_with_raised_eyebrow:

De modernere SS’en hebben een 25 jewels Eta kaliber, de oudere modellen een 17jewels Eta.

De glazen casebacks zijn ook enkel standaard bij de modernere versies. Ook is de kast slanker en de vorm van de endlinks anders.

Over de plaat kan ik geen uitspraak doen.

1 like

:pray:

Twee foto’s van chrono24.

Hier ook dezelfde kast, ook de zijkant is identiek.
Maar die band lijkt me dan weer aftermarket.

Is de kans groot dat er gewoon wat gerommeld en geprobeerd is door de jaren heen? Het model is tenslotte een zeer lange periode geproduceerd geweest.

Wie weet… de band van die van C24 is thans wel Bulova signed, maar ik denk niet origineel voor dit model. Maar dat weet ik niet zeker.

Het is ook de modernere versie, met de slankere kast en de scherpe endlinks iig. Door het modernere uurwerk is de kast wellicht wat platter.

Ik heb momenteel 3 late 70’s, vroege 80’s in bezit, ook met 3 president bracelets, maar telkens met een andere gesigneerde sluiting. Telkens met de “day-date” vermelding met koppelteken.

Ik durf op basis daarvan niet beweren dat de jouwe een redial is.