Super Solid Oyster op een Mako?

De Orient blue Mako trekt al een tijdje mijn aandacht. Op dit moment is de versie met stalen band niet meer verkrijgbaar bij Seriouswatches, dus dan zou ik voor de rubberen versie moeten gaan. Deze band wil ik dan wel vervangen. Nu heb ik een SKX 007 op een super solid oyster. Mijn vraag is daarom: Is het mogelijk de super solid oyster te plaatsen op een Orient Mako?

Dat gaat niet passen.

Maar heb je hier al gekeken http://www.orientuhren.de/taucher-c-40.html?infoBox=0&osCsid=2u9hpp7spckjj5gnmo8fc9c177 ?

Je kunt altijd een universele Oyster armband kopen, en monteren.

Zoals:
http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p2954h64s928-Uhrenarmband-Edelsta.html

Hmm wel jammer dat de band niet past.
Bedankt voor de link Marco. Zoekend naar reviews naar de site waarna je linkt, kwam ik www.schoeneuhren.de tegen, die tegen een nog gunstigere prijs de Mako aanbiedt en hier op het forum zijn enkele goede reacties op deze webshop te vinden.

ticothijs82 Schreef:

Je kunt altijd een universele Oyster armband
kopen, en monteren.

Zoals:
http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversan
d-p2954h64s928-Uhrenarmband-Edelsta.html

Nadeel vind ik dan weer dat de aanzet niet… ‘mooi/precies/passend’ aansluit op de kast.

Met Schoeneuhren heb ik ook goede ervaring. Van tevoren wel even een mailtje sturen naar Herr Winnes of het ook daadwerkelijk voorradig is (en of er korting mogelijk is :D)

marnix.moed Schreef:

Nadeel vind ik dan weer dat de aanzet niet…
‘mooi/precies/passend’ aansluit op de kast.

Waar is jouw alternatief dan? :wink:

ticothijs82 Schreef:

marnix.moed Schreef:

Nadeel vind ik dan weer dat de aanzet niet…
‘mooi/precies/passend’ aansluit op de kast.

Waar is jouw alternatief dan? :wink:

ik wou dat ik er 1 voor je had. misschien dat eentje met open endlinks met wat wrikken en buigen zou passen?

maar natuurlijk kan zo n universele ook. zou voor mij alleen niet de 1e keuze zijn.

Wat is de bandaanzet eigenlijk? Ik ging uit van 22mm?

De originele Mako banden zijn gewoon te koop. Ik heb er zelf ook één gekocht voor mijn Ray. Je betaald echter wel meteen de hoofdprijs!

Gr Wouter

De originele Mako band draagt ook lekker!

Dat doet ie zeker. Is z’n investering zeker waard. Ik heb 'm bij seriouswatches besteld. Weet niet of hij die nog op voorraad heeft maar je kan er altijd een emailtje aan wagen.

Gr. Wouter

Je zit toch niet vast aan serious watches? Kijk even rond, die dingen zijn echt overal te koop :slight_smile:

Voor de prijs maakt het niet zo veel uit hoor. Zeker als je de verzendkosten meerekend. Al met al betaal je achteraf eigenlijk altijd te veel boor zo’n origineel bandje.

Bedankt voor alle reacties. De bandaanzet is inderdaad 22 mm.
Een universele band is een optie, alleen zou ik toch liever zien dat de band mooi op de kast aansluit. Op een Duitse website (al eerder genoemd in dit topic) is de Mako op stalen band te krijgen, voor een leuk prijsje. ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of de Mako nog in voorraad is. Eventjes afwachten dus:)