Superdeal, stinkende zaakjes, te mooi om waar te zijn

Liefhebbers,

zoals velen ben ik ook regelmatig in de weer mooie uurwerkgerelateerde “koopjes” te jagen. Nu vroeg ik me af of iemand deze advertentie van een Breitling Chronomat Evolution op Marktplaats is opgevallen:

Mij namelijk wel, voor een prijs van €1699,- een in nieuwstaat verkerende Chronomat Evolution met originele 18k. clip en crocoband. Superdeal natuurlijk! Overigens is het “Warranty”/aankoop boekje er NIET bij!

Listprice:
clip $3250,-
head $5000,-
strap $480,-

Ik gister direct contact gezocht met de verkoper (die vrij gebrekkige emails/sms verstuurd), gevraagd of er vandaag tijd was voor een afspraak. Eveneens gevraagd om extra foto’s die wou de verkoper overigens niet mailen, volgens hem voegde dat niets toe :-s.

Daarna m’n research gedaan: (Breitling Chronomat Evolution is een van de meest nagemaakte Breitling modellen).

Horloge en clip zien er naar mijn mening origineel/correct uit op de foto’s.

Na betere bestudering blijken sowiezo de manual van een “Crosswind Special”, ook valt het COSC certificaat op deze is driemaal gevouwen en niet geponst.

Deze aanwijzingen lieten mij verder zoeken, en ook de box blijkt fake. Deze worden als set verkocht inclusief de Crosswind Special manual en COSC.

Na mijn bevindingen vanmorgen enigzins achterdochtig gebeld met de verkoper en gevraagd naar de afkomst van het horloge en de serienummers. De afkomst was niet bekend terwijl het een horloge van 2008 betreft, waarna ik hem confronteerde met de fake manual/box. Hij kon geen passende verklaring geven voor het feit dat hij niet wist waar zaken vandaan kwamen alsmede de verkeerde/fake box en papieren. Zodoende heb ik de afspraak afgezegd.

Overigens denk ik aan de foto’s nog steeds te kunnen afzien dat het een originele Breitling met 18k. gesp betreft.

Iemand anders die hier op heeft gereageerd of een mening over deze verkoop? Of iemand die het wel aandurft en een superkoopje weet te scoren?

Overigens verder geen verkeerde woorden over de verkoper, leek een vriendelijke man en hij heeft tenslotte nog niets verkeerd gedaan maar voor mij was dit een stinkend zaakje.

Groet,

Rene

Als ik fake onderdelen/toebehoren zou aantreffen zou ik genoeg weten. Als je geen problemen wil moet je ze ook niet opzoeken!

In het beste geval is het een echt horloge, maar gestolen. Ik zou er me vingers niet aan willen branden.

2 Tips, maar dan moet je het horloge haast irl zien:

de lume van de indexen en de parel op de bezel moeten PERFECT zijn!
Bij Aziaten is die veelal “sloppy”.

Bij het opwinden en het verzetten van de wijzers kan iemand met een beetje ervarng, duidelijk aanvoelen of het al dan niet een “Azian Valjoux” is.

De verkoper laat controle door een AD toe, hij lijkt er dus gerust in te zijn.

Dus waarom geen gebruik maken van deze optie ?

vandaar ik m verkoop
onzin boden
in de kluis gezeten

etc etc… :slight_smile:

Zou inderdaad geen problemen opzoeken.

Als de herkomst onbekend is?

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Marc-B1 Schreef:

2 Tips, maar dan moet je het horloge haast irl
zien:

de lume van de indexen en de parel op de bezel
moeten PERFECT zijn!
Bij Aziaten is die veelal “sloppy”.

Bij het opwinden en het verzetten van de wijzers
kan iemand met een beetje ervarng, duidelijk
aanvoelen of het al dan niet een "Azian Valjoux"
is.

De verkoper laat controle door een AD toe, hij
lijkt er dus gerust in te zijn.

Dus waarom geen gebruik maken van deze optie ?

Let er ook op dat ze er ook een echte 7750 in kunnen gooien.

Maar goed, als iemand niet goed kan verklaren hoe hij aan het horloge is gekomen dan weet je eigenlijk genoeg. Bij een horloge van dat soort geld bewaar je een bonnetje (zeker ivm garantie). En dan zijn de doos e.d. ook nog verkeerd… Dan kan iemand nog zulke mooie blauwe ogen hebben en vriendelijke zijn, maar dan zit het niet goed.

Het taalgebruik in de advertentie alleen al doet me afhaken. Maar los daarvan zijn de doos en papieren zo fake als wat. Ook het ontbreken van de papieren waar het juist om gaat, is voor mij genoeg om verder te zoeken. Hoe aantrekkelijk de prijs dan ook is.

Rene,

Deze advertentie stond er een paar weken geleden ook al,echter toen voor de prijs van 899 euro.
Ik weet zeker dat er iets niet klopt.

Quote " Horloge heeft een Eta 7750 Valjoux uurwerk en te testen bij elk horloge dealer"

Dat zou er best in kunnen zitten maar dat zegt natuurlijk niet dat het een echte Breitling is.

Er hoort een caliber 13 in te zitten het ref.nr.wat op het deksel staat moet zo beginnen B133.

B stainless steel, 18K gold rider tabs, crown, and pushers.
13 het caliber nr.
3 Chronometer gecertificeerd.

Verder vind ik deze onderstaande tekst ook zorgelijk:

“Het gaat hier om een automaat, dwz het horloge loopt dmv Zelf Opwinding door polsbewegingen.”

Er staat nog net niet bij dat de Breitling een zwevende secondewijzer heeft,wat je vaak ziet bij fake aanbiedingen.

Ik zou er af blijven (td)

Even speuren hij bood toen deze aan.
Een andere Chronomat en op dezelfde manier gefotografeerd met de doos en papieren.

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/391541682-breitling-chronomat-automatic-gouden-staalband-evolution.html

De titel tekst is ook op dezelfde wijze geschreven.

Weer ééntje die hij kwijt wilde,omdat hij iets anders wilde…

Jürgen Schreef:

Het taalgebruik in de advertentie alleen al doet
me afhaken. Maar los daarvan zijn de doos en
papieren zo fake als wat. Ook het ontbreken van de
papieren waar het juist om gaat, is voor mij
genoeg om verder te zoeken. Hoe aantrekkelijk de
prijs dan ook is.

Jürgen, leer ons wat bij: hoe kan je zien dat de doos en de papieren fake zijn ?
Ik heb me al op de horloges zelf toegelegd, maar van dozen/papieren weet ik niet zoveel.

Ik heb alleen hier op het forum gekeken, ben dus de originele foto’s op MP niet gaan zoeken.

Topics zoals deze vind ik uiterst leerrijk ! (tu)

Marc-B1 Schreef:

Jürgen Schreef:

Het taalgebruik in de advertentie alleen al
doet
papieren zo fake als wat. Ook het ontbreken van
de
genoeg om verder te zoeken. Hoe aantrekkelijk
de
prijs dan ook is.

Jürgen, leer ons wat bij: hoe kan je zien dat de
doos en de papieren fake zijn ?
Ik heb me al op de horloges zelf toegelegd, maar
van dozen/papieren weet ik niet zoveel.

Ik heb alleen hier op het forum gekeken, ben dus
de originele foto’s op MP niet gaan zoeken.

Moet toch niet erg moeilijk zijn voor iemand die diverse Breitlings thuis heeft met bijbehorende papieren…

Ook onze oplichter kan weten dat daarop word gelet.
Er is niet voor niets “dozenhandel”.
De doos zegt dus ook niet alles.

2006 Schreef:

Marc-B1 Schreef:

Jürgen Schreef:

doet
papieren zo fake als wat. Ook het ontbreken
van
de

de
prijs dan ook is.

Jürgen, leer ons wat bij: hoe kan je zien dat
de
Ik heb me al op de horloges zelf toegelegd,
maar

Ik heb alleen hier op het forum gekeken, ben
dus

Topics zoals deze vind ik uiterst leerrijk !
(tu)

Moet toch niet erg moeilijk zijn voor iemand die
diverse Breitlings thuis heeft met bijbehorende
papieren…

Ha ha, dacht wel dat ik deze reactie zou krijgen.
Maar

1. Al mijn dozen liggen op zolder
  2. Papieren liggen “ergens” zeer veilig weg.
  3. Ik vind de foto’s niet zo superduidelijk.

Ik bekijk die dingen enkel supergrondig als ik voor een aankoop sta.
Verder ben ik niet zo’ Breitling Fake Buster :wink:

De doos ziet er iets te “vierkant” uit, maar dat kan ook de foto zijn.
Chronometerattest is raar gevouwen, tja…

Maar ik vermoed dat Jürgen nog andere issues ziet ???

Standaard regel voor mij, zeker voor MP, is dat als iets te mooi is om aar te zijn, dan is het dat ook.
Verder valt mij op dat er meer “handelaren” uit Soest eenzelfde taalgebruik vertonen, de zelfde persoon of zelfde örganisatie"?

just my 2 cents.

Bedankt voor jullie reacties, het horloge wordt nog steeds dagelijks opnieuw aangeboden.

rene84 Schreef:

Bedankt voor jullie reacties, het horloge wordt
nog steeds dagelijks opnieuw aangeboden.

Ja maar een gewaarschuwd mens telt voor twee:

http://link.marktplaats.nl/396133772

Iemand van ons die deze advertentie heeft geplaatst?

Wel goed (tu)

die link is inderdaad echt top, zeker ook duidelijk met die reacties erbij… toch mooi dat er nog mensen zijn die hier de moeite voor nemen om andere mensen te waarschuwen. Wel erg zonde dat dit nodig is

Marc-B1 Schreef:

Jürgen Schreef:

doet
papieren zo fake als wat. Ook het ontbreken van
de
de
prijs dan ook is.

Jürgen, leer ons wat bij: hoe kan je zien dat de
Ik heb me al op de horloges zelf toegelegd, maar

Ik heb alleen hier op het forum gekeken, ben dus

Mark, dat komt omdat ik deze dozen ook op de Rikketik heb zien staan. Ze zien er best goed uit alleen de opdruk is te ‘dun’. Het Chronometer document is verkeerd gevouwen, er zitten zelfs geen originele vouwen in. Tevens is het nummer op dit certificaat veel te klein afgedrukt. De opdruk op de omdoos is ook te dun. Deze types worden o.a. in China aangeboden op Ebay.

Maar jij als Breitling eigenaar zal bij het zien van zo’n box ook gelijk het ‘verkeerde’ gevoel erbij hebben.

Goede actie, maar ik ben erg teleurgesteld in MP, dit gaat zo al langer en ze doen er echt te weinig aan.