Liefhebbers,
zoals velen ben ik ook regelmatig in de weer mooie uurwerkgerelateerde “koopjes” te jagen. Nu vroeg ik me af of iemand deze advertentie van een Breitling Chronomat Evolution op Marktplaats is opgevallen:
Mij namelijk wel, voor een prijs van €1699,- een in nieuwstaat verkerende Chronomat Evolution met originele 18k. clip en crocoband. Superdeal natuurlijk! Overigens is het “Warranty”/aankoop boekje er NIET bij!
Listprice:
clip $3250,-
head $5000,-
strap $480,-
Ik gister direct contact gezocht met de verkoper (die vrij gebrekkige emails/sms verstuurd), gevraagd of er vandaag tijd was voor een afspraak. Eveneens gevraagd om extra foto’s die wou de verkoper overigens niet mailen, volgens hem voegde dat niets toe :-s.
Daarna m’n research gedaan: (Breitling Chronomat Evolution is een van de meest nagemaakte Breitling modellen).
Horloge en clip zien er naar mijn mening origineel/correct uit op de foto’s.
Na betere bestudering blijken sowiezo de manual van een “Crosswind Special”, ook valt het COSC certificaat op deze is driemaal gevouwen en niet geponst.
Deze aanwijzingen lieten mij verder zoeken, en ook de box blijkt fake. Deze worden als set verkocht inclusief de Crosswind Special manual en COSC.
Na mijn bevindingen vanmorgen enigzins achterdochtig gebeld met de verkoper en gevraagd naar de afkomst van het horloge en de serienummers. De afkomst was niet bekend terwijl het een horloge van 2008 betreft, waarna ik hem confronteerde met de fake manual/box. Hij kon geen passende verklaring geven voor het feit dat hij niet wist waar zaken vandaan kwamen alsmede de verkeerde/fake box en papieren. Zodoende heb ik de afspraak afgezegd.
Overigens denk ik aan de foto’s nog steeds te kunnen afzien dat het een originele Breitling met 18k. gesp betreft.
Iemand anders die hier op heeft gereageerd of een mening over deze verkoop? Of iemand die het wel aandurft en een superkoopje weet te scoren?
Overigens verder geen verkeerde woorden over de verkoper, leek een vriendelijke man en hij heeft tenslotte nog niets verkeerd gedaan maar voor mij was dit een stinkend zaakje.
Groet,
Rene