Superluminova op Meistersinger NL 2009

Even een vraagje. Wie heeft er ook problemen met de in rood superluminova uitgevoerde wijzer en cijfers 12 en 06 op de Meistersinger Limited Edition van 2009?

Bij mij lichten deze bijna niet op en dan alleen nog na het houden onder een sterke lichtbron. Wat zou je daar aan kunnen doen?

mvg,
André

Niets, dat is vaak zo met gekleurd superluminova. Dat hebben de LE Horlogeforum Auguste Reymond en Glycine van 2007 en 2006 ook.

Maak eens een foto, dan kunnen we het verschil zien. Ben namelijk wel nieuwsgierig.

Verder kan ik er niks zinnigs over zeggen…

Helaas ben ik niet in staat een foto te maken in het donker. Het geeft dan te weinig licht voor mijn camera om een foto te maken. Ik heb wel een foto van de “normale” weergave. Helpt niets, maar ziet er goed uit.

mvg,
André

Ik heb van de QP site even het plaatje geleend, waarop te zien is hoe het 's nachts uit zou moeten zien.

mvg,
André

AndreM Schreef:

Ik heb van de QP site even het plaatje geleend,
waarop te zien is hoe het 's nachts uit zou moeten
zien.

http://i776.photobucket.com/albums/yy45/teamelisse
/Watches/meistersinger_nl-edition_2009-night.jpg

mvg,
André

volgens mij is dit geen werkelijkheid maar photoshop :wink:

seamaster Schreef:

AndreM Schreef:


Ik heb van de QP site even het plaatje geleend,
waarop te zien is hoe het 's nachts uit zou
moeten
zien.

http://i776.photobucket.com/albums/yy45/teamelisse

/Watches/meistersinger_nl-edition_2009-night.jpg

mvg,
André

volgens mij is dit geen werkelijkheid maar
photoshop :wink:

Denk ik ook, maar is de enige manier om te laten zien hoe het in het donker eruit zou moeten zien, dus …

Feit blijft dat het gewoon gelijk moet zijn. Terug naar de dealert zou ik zeggen.

El penumbra Schreef:

Feit blijft dat het gewoon gelijk moet zijn. Terug
naar de dealert zou ik zeggen.

terug gaan kan natuurlijk altijd, dan weet je ook meteen waar je aan toe bent.
ben wel benieuwd wat de reactie is en of ze er iets aan gaan doen.

in ieder geval succes (tu)

Ik zeg het nog maar eens: dat is vaak zo met gekleurde lichtgevende pasta. De tekening die je laat zien is geen weergave van de werkelijkheid. Mocht je besloten hebben op basis van die tekening het horloge te kopen zou ik terug gaan, anders: dat is vaak zo met gekleurde lichtgevende pasta.

Ik weet niet hoe “onzichtbaar” de lume nu is, maar als het echt zo erg is als AndreM beschrijft, dan vind ik vind het niet netjes. Van een lumed horloge verwacht ik dat de tijd redelijk in het donker te zien is.
Natuurlijk is de ene lume de andere niet. En een ander kleurtje zal er ook invloed op hebben. Maar van zo een gerenomeerd merk verwacht ik wel de nodige kwaliteit. Ook van de lume.

Dat is tenminste mijn mening.

Ik zal wel eens contact opnemen met de importeur. Wilde ik nog niet doen, maar het zou wel leuk zijn als het gewoon zou werken.

André

Ik heb een “lijstje met vereisten” voor een daily beater, en daar staat lume ook op. Ik zou er zeker es naar informeren. Misschien had je net pech met 't model. Of misschien nemen ze net als een bepaald Japans automerk nu ook een bepaalde lijn terug voor herstel :wink:

AndreM Schreef:

Ik zal wel eens contact opnemen met de importeur.
Wilde ik nog niet doen, maar het zou wel leuk zijn
als het gewoon zou werken.

André

Zoals eerder gezegd, het werkt zoals het moet werken.

De website van Super Lumonova zegt: Notice: Strongly-coloured luminous pigments show a reduced afterglow performance compared to C3.

N.B. C3 (de gele kleur) heeft de hoogst luminantie.

Vr.gr.

Dat klopt, zwarte/donkergrijze lume is vaak nog minder zichtbaar, maar zoals AndreM 't beschreef leek het alsof ze een druppel luminova hebben gebruikt :stuck_out_tongue: