Met het oog ip “inlopen”. Indien het horlige 15 dagen wordt getest is het redelijk ingelopen.
De gangreserve of het 's nachts wegleggen?
Inlopen - ik geloof er niet in. Inlopen is net zo’n onzinterm als “te ver opwinden”, beiden erg hardnekkig. Dit is gewoon niet goed; kijk het twee weken aan - voor de vorm en om Breitling te laten weten dat je het echt geprobeerd hebt, daarna gewoon opsturen en laten naregelen. Kan hier in NL gedaan worden bij de importeur, daarvoor even bij de dealer afgeven. Ik wil het ook voor je doen, maar een horloge in de garantie maak ik liever niet open.
Succes!
Gewoon terug naar de winkel of dealerhouder, waar je het horloge gekocht hebt en bij laten stellen.
“Inlopen”, is pure onzin natuurlijk. Hoe verzin je zoiets ?
Moet vanaf dag 1 gewoon goed zijn.
Klaar als een klontje.
Bedankt Peter, ga ik dat even doen. Zal dagekijks even meten via Watcheck en mocht het boven de norm zijn breng ik hem gewoon even weg. Bedankt voor het aanbod maar binnen de garantie is het denk ik inderdaad verstandiger om het gewoon via de dealer te doen. Thanks.
Terug naar de winkel wordt met te ver. Komt bij een juwelier uit Brussel vandaan. Maar kan bij elke Breitling dealer
In de nacht wegleggen.
Is dat beter, in de nacht wegleggen?
Ik draag mijn horloge overdag en 's avonds leg ik 'm weg op de kant die hem terugbrengt naar 0, aangezien ik niet mijn horloge draag onder de douche/in bed werkt dit voor mij:
De dealer zal 'm naar Breitling Service Centre Lijnden sturen. Het enige dat je misschien moet betalen zijn de verzendkosten heen.
Heb mijn Oris Aquis nu ruim een maand en deze loopt vanaf het begin consistent +10/+11 seconden per dag waar dit -3/+5 mag zijn. Mijn plan was het even aan te zien in verband met inlopen maar dat blijkt dus echt een fabeltje te zijn.
Het stoort me (nog) niet echt maar ik wil het wel laten verhelpen. Omdat het een vrij jong caliber betreft heb ik liever dat er een Zwitser naar kijkt dan dat een plaatselijke horlogemaker wat gaat experimenteren.