Superocean Heritage II, afwijking

Ik heb afgelopen week een (nieuwe) Superocean Heritage II aangeschaft. Nu is de afwijking zo rond de +10 seconde in 24 uur en dat is boven de COSC standaard van +6 seconde. Is dit normaal, wellicht omdat het horloge pas drie dagen loopt, of moet het horloge direct binnen deze standaard lopen?

Gr.
Jeroen

Nee zou binnen COSC certificatie moeten vallen vanaf de fabriek. Alle horloges worden getest voor ze de fabriek verlaten. Hoe heeft u getest?

Gelijk gezet met de atoomklok en dan na 12 uur weer checken. En dat maal 2

Is de gangreserve vol als je start het 1ste uur, zo ja als je meet na 24 uur dan zou het max 6s mogen zijn maar het hangt ook af hoe je 'm 's avonds weglegt (Dial up/dial down/crown up/crown down, enz).

Als de gangreserve erg laag is zal het uurwerk minder precies zijn.

Meten na 12 uur geeft in mijn ogen geen goed beeld.

Ik heb hem drie dagen geleden om gedaan en doe hem nooit af. Ook in de nacht niet dus de gangreserve zal vol zitten en heb vandaag pas gemeten

Zou het een week aankijken en het bijhouden in de app Watchcheck. Dan heeft u minder omkijk er naar en kunt u ook andere eigenaardigheden ondekken. Als het aanhoud in gemiddeld de vaste +10 seconden dan kunt u ervoor kiezen om het af te geven bij Breitling om naar te laten kijken of opnieuw af te stellen.

1 like

Thanks, hoe werkt de app precies? Ik heb hem nu geinstalleerd en als ik dan de check doe, staat de deviation op 1.2 seconde. Maar over welke tijdsperiode is dan dan?

Je moet eigenlijk maar 1 keer per dag meten op hetzelfde tijdstip, als je dat meerdere keren per dag doet kan het zo zijn dat de reactietijd de ene keer sneller is dan de andere keer en je daardoor veel afwijking gaat zien omdat de app doorrekend wat het over een hele dag zou zijn.

Maar de app rekent toch niet door maar maakt alleen een huidige meting tov de werkelijke tijd? Als ik nu een meting doe, moet ik dat toch morgen op hetzelfde tijdstip nog een keer doen en dan de afwijking van vandaag en morgen van elkaar aftrekken om de afwijking per 24 uur te meten?

1 like

Als ik @YY77 goed begrijp bedoelt hij dat als je vaker dan eens in 24 uur meet, de gevoeligheid voor je reactiesnelheid waarmee je op het knopje drukt een te groot effect gaat hebben.

Je voegt dus een horloge toe en dan inderdaad doe je eens per 24 uur een meting tov de werkelijke tijd van de telefoon. Zo meet je over een langer tijd een redelijl accuraat gemiddelde.

1 like

Thanks, ik ga het checken. Mocht een horloge bijgesteld moeten worden, moet dat dan via de retailer waar het horloge vandaan komt of kan dat direct met Breitling of een willekeurig ander Breitling verkooppunt?

Hij is nog nieuw en moet nog inlopen, deze waarde gaat hoogstwaarschijnlijk dalen.
Dus dit komt vanzelf goed is mijn ervaring.
Doe over een maand nog maar eens een meting en dan ben ik benieuwd wat er uit komt.
Kortom, geef het nog wat tijd.

1 like

Hoe is hij dan door de COSC certificering gekomen?

1 like

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk heeft Breitling een nieuw horloge geleverd en de band bij de AD overgezet.

Hahaha! good question! :+1:

Bij COSC meten ze in verschillende posities.
Ik weet niet hoe jij gemeten hebt?
Maar veel uurwerken gaan alleen in de CU of wel crystal-up positie
wat sneller lopen.

Was de gangreserve een beetje vol? Met andere worden heb je het horloge een slinger gegeven en op tijd gezet en paar uur gedragen en toen weg gelegd of heb je hem eerst 20-30 slagen opgewonden en een dag gedragen?

Draag hem al drie dsgen non stop

Ik doe een 6-dagen test met een nieuw horloge, wind het horloge op leg hem weg tot de volgende dag Dial up, meet, wind op, leg hem dial down, enz… het totaal delen door 6 wat mij betreft het gemiddelde plus dat ik weet aan het eind welke positie +/- is voor de toekomst. Een meting na 12 uur is onvoldoende om conclusies te trekken.

1 like

Dat vroeg ik me ook af maar de Breiltings worden 15 dagen getest tijdens de COSC certificering dus ik neem aan dat ze het horloge zelf ook even in laten lopen. Ik ga eerst maar eens een paar dagen testen via Watchcheck.

Huh ?.. Dat mag toch helemaal niks uitmaken ?